Наприкінці минулого тижня низка проросійських Telegram-каналів та ЗМІ розтиражували новину про те, що українська компанія Uklon запустила функцію, яка дозволяє пасажирам скаржитися на водіїв за «антиукраїнську позицію». Після цього компанія зіткнулась з негативом з боку проросійських користувачів, а також потрапила під DDoS-атаку.
Насправді ця функція не нова. В Uklon вважають, що стали ціллю спланованої атаки з боку росіян і проросійських користувачів через те, що допомагають робити збори на ЗСУ. Розповідаємо деталі.
Що сталося
Все почалося з публікації в одному з російськомовних Telegram-каналів 11 листопада. Новину підхопив канал одіозного блогера Олексія Арестовича та сумнозвісне ЗМІ Strana.ua.
Після цього, як повідомляють в Uklon, розлючені користувачі з явно проросійською позицією почали «зливати рейтинг» Uklon, ставлячи одиниці в маркетплейсах.
Співзасновник Uklon Віталій Дятленко прокоментував ситуацію. За його словами, функція скарги на «антиукраїнську позицію» не нова – її запустили ще на початку повномасштабного вторгнення росії в Україну.
«Скарга за «антиукраїнську позицію» існує в нашому застосунку від початку повномасштабної війни і була націлена на виявлення ДРГ. Про неї неодноразово писали і в Twitter, і загалом у медіапросторі», – заявив Дятленко.
Він також повідомив, що вночі 12 листопада на Uklon здійснювалась DDoS-атака.
Які наслідки для Uklon
Дятленко вважає цей кейс спланованою пропагандистською кампанією, спрямованою проти Uklon через активну підтримку ЗСУ (зокрема, за рік компанія закрила збори на 80 млн для купівлі 3000 FPV-дронів). Стартувала вона, за його спостереженнями, ввечері 10 листопада. Однак, значних наслідків для компанії немає: сотні «одиниць» сервісу хіба що «підпортили Uklon карму і настрій», коментує Дятленко.
DDoS-атака також не нашкодила сервісу.
«За повномасштабної війни ми стикались і з більш потужними DDoS-атаками. В даному разі було дві хвилі – перша о 8:00 в неділю, друга о 10:00 – вона була потужніша, тривала близько трьох годин. Атака не була локалізована – більшість трафіку надійшло, як не дивно, зі Штатів, Індонезії, Бразилії та Китаю. Ну а геозона «боліт» у нас в принципі заблокована, то звідти і не атакують. Відбили стандартно – команда платформи відпрацювали згідно з процедурою реагування на подібні події. Якихось наслідків для продукту немає», – розповів Дятленко редактору AIN.UA.
Віталій також зазначив, що кількість скарг на водіїв за «антиукраїнську позицію» відносно невелика – від 0,6% до 2,5% від загальної кількості скарг. Всі вони, за твердженням співзасновника сервісу, обробляються менеджерами колцентру персонально з водієм.
Чому це важливо
Повномасштабна війна з росією триває і, на жаль, деякі підтримують в ній агресора. Подібні кампанії, за твердженням Uklon, ставлять за мету завадити українському бізнесу підтримувати Сили оборони України.
«Оскільки, ми підтримуємо ЗСУ і маємо активну позицію бізнесу, то знаємо про можливість додаткових атак і готуємось. Сервіс проактивно реагує на аномалії і готовий з цим працювати. Зараз кількість атак на українську інфраструктуру загалом сильно зросла і ми маємо бути готові боротися за нашу безпеку і на кіберфронті», – підкреслив співзасновник Uklon.
Також Дятленко розмістив в коментарях на Facebook посилання на останній збір компанії для закупівлі FPV-дронів для ЗСУ. Крім цього, він закликав користувачів ставити застосунку Uklon «пʼятірки» в сторах, щоб повернути попередній рейтинг.
0 комментариев
Добавить комментарий