Українці масово переходять на PON-мережі, та прибутки провайдерів не ростуть. В чому причина

  • 12 июля, 09:01
  • 3770
  • 0

Представники українських провайдерів Vega, Lanet та «Укртелеком» фіксують збільшення кількості заявок на підключення до PON-мереж, які забезпечують з’єднання з інтернетом навіть за відсутності електропостачання. Проте прибутки таких компаній попри чималі черги охочих залишаються невеликими. 

Про зміни в попиті Віктор Мазур з Lanet, Богдан Лозниця з Vega та Сергій Кіндрась з «Укртелеком» розповіли журналістам Forbes. Редакція переповідає деталі.

Українці готуються до тривалих знеструмлень та переходять на стійкіший до блекаутів інтернет на технології PON. Вона ґрунтується на використанні пасивних оптичних ліній та забезпечує з’єднання за умови, що роутер користувача та майданчик провайдера заживлені.

Засновник Lanet Віктор Мазур зазначив, що це перше літо, коли в провайдерів немає потреби вдаватися до маркетингового стимулювання попиту на свої послуги. Тільки в червні компанія отримала 1,4 тис. заявок на перепідключення, приплив клієнтів значно більший за відтік. Та на обсяг виторгу це не дуже впливає, хоча тут вперше за десять років ввели плату за підключення, щоб регулювати черги.

Очільник Vega Богдан Лозниця відзначив зростання кількості клієнтів на 40% у травні проти квітня. У червні цей показник зріс удвічі, у липні прогнозують збільшення кількості заявок на 70%.

В «Укртелекому», як розповів начальник відділу організації прямого продажу послуг споживачам масового сегмента Сергій Кіндрась, нині 300 тис. абонентів, що користуються PON-підключенням. Він відзначив, що користувачі навіть залишають заявки на перехід на старішу технологію ADSL – вона також працює за відсутності електроенергії, але значно повільніше за новітніші аналоги.

Чому на PON-мережах не так і просто заробити

Як з’ясували журналісти, будувати PON-мережі вигідно в довготривалій перспективі – це менш затратно, ніж інвестувати в акумулятори для підтримання живлення майданчиків провайдерів. Та інвестиційні витрати на одного абонента сягають $100, а на окупність такі лінії приблизно за три роки після введення в експлуатацію, і це в умовах мирного часу.

За словами галузевих експертів, акумулятори – це не тільки затратне, а й тимчасове рішення. За частих знеструмлень вони швидко виходять із ладу та можуть потребувати заміни вже за 3-4 місяці активного використання.

У розбудову PON-мереж нині найактивніше інвестують Vega і «Фрінет» (компанія-власниця – «Vodafone Україна»), а також «Датагруп-Воля», «Київстар» та «Укртелеком».

Та зростання попиту на PON не гарантує швидке повернення інвестицій у розбудову таких мереж. У «Датагруп-Воля», наприклад, їхню модернізацію проводять не задля прибутковості, хоча компанія і може завдяки цій технології дещо заощаджувати на витратах енергії. А от щодо збільшення обсягів продажів, то додатково залучені кошти передусім йдуть на зарплати фахівцям, які ці мережі монтують, також вихідними днями.


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий