15% IT-компаній України планують звільнення фахівців, а для 15% фахівців компанії уже урізали виплати

  • 10 апреля, 19:05
  • 4510
  • 0

Лідери команд та компаній у сфері IT розглядають можливість скорочення персоналу у 2023 році, включно як з технічними, так і нетехнічними спеціалістами. Про це йдеться у дослідженні DOU.

Найцікавіші висновки про дії ІТ-компаній:

  1. 39% опитаних зауважили, що їхня компанія звільняла співробітників протягом останнього року, а 33% — що продовжувала найм.
  2. 15% фахівців рівня Lead+ вказали, що їхні компанії планують скорочувати фахівців у 2023 році.
  3. Компанії 2022-го повною мірою намагалися виконувати фінансові зобов’язання перед співробітниками: лише 15% опитаних вказали, що компанія зменшила розмір зарплат чи бонусів, 8% — що затримувала виплати.
  4. 46% фахівців мали перегляд і підвищення зарплати у своїй компанії.
  5. 71% спеціалістів на бенчі та у неоплачувані відпустках працюють в аутсорсингових компаніях. Продуктові компанії та стартапи рідше відправляють людей у неоплачувані відпустки чи на бенч, ніж аутсорсингові та аутстафінгові.
  6. Аутсорсингові та аутстафінгові компанії намагалися зберегти фахівців і виплати на довоєнному рівні, але мають більші плани щодо скорочень персоналу.
  7. Продуктові компанії дещо частіше зменшували зарплати й бонуси, проте рідше планують скорочувати фахівців у 2023 році.
  8. Фахівці, які працюють в аутсорсингу та аутстафінгу, налаштовані більш песимістично щодо 2023 року, ніж ті, хто в продукті.

9% фахівців в аутсорсингу знають, що їхній проєкт скоро закриють

Протягом 2022 року частіше звільняли фахівців невеликі компанії: 28% тих, хто втратив роботу і шукає нову, працювали у компаніях до 50 людей проти 23% з-поміж тих, хто сьогодні в них працює

Великі ІТ-компанії теж постають перед труднощами. Великі аутсорсингові компанії частіше за інших відправляють своїх працівників на бенч. Серед фахівців, які нині в резерві, 71% з аутсорсингу (загалом в аутсорсингових компаніях працює 42% айтівців), а 60% — з компаній з більш ніж 1000 фахівців (загалом серед тих, хто працює, таких 28%).

Більшість тих, хто працює, але вже знає про майбутнє закриття проєкту (таких 5% опитаних), теж залучені у великих аутсорсингових компаніях: 50% айтівців, чий проєкт скоро закриють, влаштовані у компаніях з більш ніж 1000 фахівцями, а 60% — в аутсорсингу.

Ситуація у продуктових компаніях на цьому тлі видається стабільнішою. Хоча вони теж звільняли фахівців протягом останнього року (9% їхніх спеціалістів втратили роботу і тепер шукають нову), але рідко відправляють співробітників у неоплачувану відпустку чи на бенч (1% співробітників проти 5–7% в аутсорсі та аутстафі) і рідше оголошують про закриття проєктів (близько 3% знають, що їхній проєкт закриють, проти 9% в аутсорсі та аутстафі).

Стартапи, як і інші компанії, теж звільняли людей впродовж останнього року (10%). Ще 6% знають про завершення проєкту найближчим часом. Як і продуктові компанії, стартапи рідко пропонують своїм співробітникам неоплачувані відпустки чи бенч — лише 2%.

Нинішня ситуація з роботою позначається і на настроях фахівців. Айтівці, які працюють у великих аутсорсингових компаніях, гірше оцінюють майбутнє українського ІТ-ринку й частіше хвилюються через можливу втрату роботи.

54% фахівців в аутсорсі турбуються про можливе звільнення (проти 39% у продуктових компаніях), 53% вважають, що їм було б важко знайти нову роботу (у продуктових компаніях — 46%). 42% працівників аутсорсу вважають, що ситуація в українському ІТ ставатиме гіршою (проти 35% тих, хто в продукті).

Працівники великих компаній частіше хвилюються через можливе звільнення: 54% у компаніях на 1000+ співробітників проти 43% у компаніях меншого розміру. 

Також у великих компаніях люди частіше очікують погіршення ситуації в ІТ в найближчий рік — 47% проти 34% тих, хто працює в менших компаніях. 

Водночас у компаніях всіх розмірів співробітники погоджуються, що знайти нову роботу сьогодні складно. Так вважають 49% айтівців, від 48% у компаніях на 50–1000 співробітників до 53% у компаніях до 10 осіб.

15% лідерів команд і компаній знають про майбутні скорочення у своїх компаніях

39% ІТ-фахівців повідомили, що їхня компанія звільняла співробітників протягом останнього року (близько 2% респондентів зазначили, що компанії мали скорочення, але відновили найм).

Найчастіше звільняли окремих співробітників (зауважили 20% опитаних), помітно рідше звільняли цілі команди (11%) чи звільняли в Україні, щоб найняти за кордоном (4%).

Водночас 33% опитаних вказали, що їхня компанія продовжувала найм після початку повномасштабного вторгнення. Найчастіше темп наймання в цих компаніях зменшувався, якщо порівнювати з довоєнним рівнем (про це сказали 19% айтівців).

Продовжували наймати найчастіше продуктові компанії (42% фахівців звідти відповіли, що компанія набирала спеціалістів) і компанії середнього розміру — від 50 до 200 співробітників (41%). 39% айтівців, які працюють у державних чи комунальних підприємствах та установах, теж заявили, що найм тривав.


11% працевлаштованих айтівців знають про прийдешні скорочення у своїх компаніях. Водночас керівники команд і компаній (рівня Lead та вище) частіше зазначають, що у планах є скорочення — про це сказали 15% з них. Така різниця може бути обумовленою кращою обізнаністю керівників щодо планів компанії.

Лідери команд і компаній говорять про скорочення як технічних фахівців, так і нетехнічних. 13% повідомили, що компанія планує звільняти технічних спеціалістів (розробників — 12%, тестувальників — 10%, інших фахівців — 9%), 9% — нетехнічних.

Найчастіше про заплановані скорочення фахівців говорять керівники та лідери команд аутсорсингових компаній (20% планують звільнення технічних фахівців, 12% — нетехнічних) і стартапів (16% і 5%). Найрідше — продуктових компаній: тільки 7% знають про заплановані скорочення серед технічних спеціалістів, 8% — серед нетехнічних. У середніх компаніях (на 50–200 співробітників) фахівці рівня Lead+ теж рідше зауважують про заплановані звільнення (лише 7% — про технічних фахівців і 5% про нетехнічних).

46% фахівців мали перегляд зарплати за останній рік

Протягом останнього року більшість компаній намагалися повною мірою виконувати свої фінансові зобов’язання перед співробітниками. Тільки 15% опитаних зауважили, що компанія урізала виплати після початку повномасштабного вторгнення: найчастіше бонуси (9%), рідше — зарплати й інші грошові виплати (по 5%).

Найчастіше до урізань вдавалися державні та комунальні підприємства й організації — про зменшення розміру виплат сказали 39% співробітників. Продуктові компанії теж дещо частіше зменшували зарплати та бонуси (про це повідомили 17% їхніх співробітників), порівняно з аутсорсинговими та аутстафінговими компаніями і стартапами (13–14%).

Великі компанії від 200 співробітників намагалися не зменшувати зарплати. Тільки 3–5% фахівців звідти зауважили, що компанія урізала зарплати, проти 8% з-поміж співробітників менших компаній. Бонуси найчастіше зменшували компанії на 10–50 співробітників (11%).


Затримки у виплаті зарплат чи бонусів протягом останнього року теж траплялися вкрай рідко: тільки 8% опитаних сказали, що компанія затримувала платежі, а 4% зазначили, що затримують зараз.

У маленьких і середніх компаніях це траплялося частіше, ніж у великих. 17% фахівців у компаніях до 10 людей повідомили, що виплати затримували, проти 3% у компаніях на 1000 і більше співробітників.
Державні підприємства та організації, стартапи та продуктові компанії затримувати виплати співробітникам дещо частіше за аутсорсингові та аутстафінгові.

39% фахівців мали плановий перегляд зарплати протягом останнього року. 11% отримали підвищення зарплати через зміну тайтлу. 43% опитаних не мали підвищень зарплати за останній рік.

Аутсорсингові, аутстафінгові та продуктові компанії частіше збільшували зарплати своїм співробітникам: близько половини їхніх фахівців отримали підвищення. Стартапи та державні й комунальні підприємства робили це рідше — підвищення отримали 36% і 29% їхніх співробітників.


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий

IT Новости

Смотреть все