Штучний інтелект уже помітно змінює ІТ: від кібербезпеки до розробки програмного забезпечення та навіть рекрутингу. Тож тим, хто хоче знайти роботу в ІТ-компанії, вміння користуватися ШІ точно не буде зайвим. Розпитали відомі українські ІТ-школи, як вони адаптуються до змін на ринку праці з розвитком ШІ, як змінюють програму курсів та чого навчають студентів.
На ці питання відповіли представники Beetroot Academy, Hillel IT School, Mate academy, Web Academy, GoIT, DAN.IT
Вадим Друмов
Co-Founder та CEO Hillel IT School.
Вадим поділився, що Hillel IT School активно використовує ШІ у внутрішніх процесах. Так, внутрішній департамент розробки відзначає, що продуктивність роботи з використання технології збільшилася на 25%. А департамент продажів за допомогою ШІ в 10 разів скоротив час на контролі якості дзвінків і тепер охоплює 100% покриття цього завдання, відзначив Друмов.
«Все це однозначно допомагає закривати одне з найважливіших наших завдань – ще більше підвищити якість клієнтоорієнтованості», – додав він.
ШІ вплинув і на саме навчання: викладачі адаптовують програми, щоб студент міг навчитися користуватися таким інструментом. До прикладу, ІТ-школа впровадила на всіх курсах розробки помічника, який допомагає писати код.
Вадим наголошує: у використанні ШІ є обмеження. Адже мета – не навчити студента робити так, що ШІ повністю за нього виконує задачу, а зробити так, щоб він вмів цей інструмент використовувати на повну.
«Наша концепція в тому, що класні розробники, дизайнери, тестувальники, маркетологи та інші спеціалісти – це ті професіонали, які завжди використовують досягнення прогресу, освоюють їх. А тих, хто цього не зробить, сама галузь може викинути за борт. Це нормальний процес еволюції ринку праці», – пояснив Вадим.
Роман Апостол
СЕО & співзасновник Mate academy.
Роман розповів, що платформа Mate academy – AI-friendly.
«Ми імплементували ШІ-помічника, який асистує студенту на початку навчання, також маємо автотехчеки – формат репетиції перед перевіркою пройденого матеріалу ментором. ШІ ставить студенту ряд питань та аналізує його голосові відповіді на предмет повноти та точності і ставить оцінку», – уточнив він.
Крім цього, ІТ-школа розповідає студентам, чому ШІ не варто боятись і як навпаки використати це на свою користь для швидкого кар’єрного розвитку і для того, щоб мати конкурентну перевагу.
«Вчимо наших студентів використовувати ШІ правильно», – підсумував Роман.
Віктор Яремчук
СМО та co-founder Web Academy.
Віктор розповів, що Web Academy постійно оновлює програми, враховуючи останні досягнення в галузі штучного інтелекту. Зокрема, ІТ-школа додає нові навчальні модулі та використовує ШІ-інструменти практично в усіх внутрішніх процесах.
«Якщо говорити про рівень впровадження ШІ у створенні навчальних продуктів – ми можемо оцінити це на рівні 90%. Це фактична оптимізація витрат – починаючи від відділу створення продуктів та супроводження клієнтів до відділу маркетингу та продажів», – поділився він.
Марина Литвинова
«Є прогнози, що протягом 5 років вплив ШІ знищить 84 млн робочих місць у світі. І створить 69 млн нових. Тому наш обов’язок перед студентами – зробити так, щоб вони були серед тих, хто творить цю революцію, а не стали її жертвами», – розповіла Марина.
Для цього GoIT змінила програми й додала теми із застосування ШІ. До прикладу, для Data Analytics, Design, Developers, QA та CyberSecurity додали теорію та практику щодо застосування ШІ у їхній щоденній роботі.
Також ІТ-школа заохочує експерименти з технологією для виконання креативних завдань. Так, студенти курсу UX/UI Design отримують завдання на створення персон і поради, як можна зробити це швидше завдяки нейромережам.
«У CyberSecurity ми показуємо реальні кейси використання ШІ. Наприклад, ChatGPT може бути інтегрований з різними системами для моніторингу та аналізу. Одним із прикладів такої інтеграції є використання APIVirusTotal для перевірки доменів на наявність загроз», – пояснила Марина.
ШІ використовується і для організації навчального процесу.
- ШІ-ментор для відповідей на типові запитання.
- ШІ-функціонал для перевірки ДЗ та надання детального фідбеку за певною структурою. «AI – це внутрішній інструмент, який має допомагати ментору якісніше і детальніше надавати фідбек на ДЗ та не витрачати час на перевірки таких помилок, які може відсіяти та виправити ШІ», – додала Марина.
- Додали домашні завдання із використанням ШІ. Марина обґрунтувала це тим, що ШІ – такий інструмент, як і Google, тож потрібно вміти не тільки шукати, але і промптити. «При цьому залишатися чесним в першу чергу із самим собою, бо будь-яку тему та завдання потрібно зрозуміти, а не списати, бо списати на співбесіді й далі в роботі вже не вийде», – додала вона.
- Створили кілька окремих курсів на навички з використання ШІ.
Богдан Ярмощук
Team Lead of Delivery Team у Betroot Academy.
Beetroot Academy додала роботу з ШІ в кожен курс, щоб випускники були готові до використання цього інструменту.
«Наші модулі з ШІ навчають студентів основ роботи з ШІ: від вибору правильного інструменту до швидкого проєктування, щоб отримати від них максимальну віддачу», – уточнив він і додав, що такі модулі доступні від початку курсу.
До того ж ІТ-школа має власний навчальний інструмент з ШІ – BeetAI. Це асистент, який допомагає студентам розібратися з теоретичними матеріалами перед практичним заняттям, краще зрозуміти, як виконувати домашні завдання, а також надає постійний зворотний зв’язок щодо їхнього навчання.
«Хоча ШІ ще не настільки розвинений, щоби замінити команди розробників продуктів, наша команда занурюється в тенденції ШІ через конференції, співпрацю з експертами тощо, щоби бути впевненими, що ми навчаємо навичок, які підготують студентів до роботи майбутнього, а не вчорашнього дня», – підсумував Богдан.
Ксенія Столбова
CEO навчального центру DAN.IT.
Ксенія відзначила, що використання ШІ – це невідворотність.
«Тому студентів необхідно вчити використовувати ШІ як розумного помічника для оптимізації роботи», – додала вона.
Тож ІТ-школа додає в програми вивчення ШІ та його застосування в тій сфері, в якій навчається студент. Але є обмеження.
«Все ж таки ШІ трохи сповільнює розвиток логічного мислення та креативності, тому іноді є принципові моменти, коли ми наполягаємо на тому, щоб студент виконав певні завдання без використання ШІ, і вміємо це перевірити», – пояснила Ксенія.
0 комментариев
Добавить комментарий