Чому ти провалюєшся на співбесідах? 5 причин

  • 28 октября, 10:04
  • 4617
  • 0

Автор: Вероніка Косяк, СEO at StopFail

Співбесіда – дуже стресова подія для кожної людини. Вона вимагає підготовки професійної та психологічної. А що, як я скажу, що вона буде англійською? Ласкаво прошу Пані Паніко! Адже доводиться думати не тільки про те, ЩО сказати, а й ЯК це сказати іноземною мовою. Мозок закипає, впевненість у собі йде з чату, починаєш робити елементарні помилки, а неслухняний язик все ніяк не хоче правильно вимовляти слова. Ти так стараєшся, ну а після тривалого очікування отримуєш - "Ви нам не підходите". Знайомо? Якщо так, то ця стаття для тебе. У ній ти дізнаєшся, чому ти провалюєшся на співбесідах англійською мовою і як з цим боротися.

5 причин чому ти провалюєшся на співбесідах англійською


  1. Причина #1 - Відсутність підготовки

Уяви, що співбесіда це дуже важливий іспит, а будь-який важливий іспит вимагає підготовки. Коли ти приходиш на іспит не знаючи ім'я викладача, що відбувається? Риторичне питання. Те саме і з співбесідою. Якщо ти попередньо не прочитав нічого про компанію, не ознайомився з детальним описом вакансії, не продумав, що у тебе можуть запитати і не можеш чітко відповісти на питання про себе, то ти створюєш враження байдужої людини. А співбесіда іноземною мовою лише посилює такий “ефект несподіванки”.

  1. Причина #2 - Брак знань (hard skills)

Це одна з найчастіших причин відмови, особливо в IT сфері. Пам'ятай, що відсутність технічних професійних навичок не компенсують ні відмінні знання англійської, ні вміння комунікувати, ні твої шикарні очі. Сьогодні вимагають базового знання Windows, уміння працювати з Word, Excel і розбиратися з електронною поштою всюди. Що вже казати про IT сферу з її широким спектром спеціальностей! Тому завжди уточнюй вимоги до вакансії. Можливо, щось можна вивчити до співбесіди і тим самим підвищити свої шанси на успіх.

  1. Причина #3 - Проблеми з комунікацією (soft skills)

Якщо ти до мозку кісток технік з 10-річним стажем роботи, і на погану підготовку в технічному плані поскаржитися не можеш, це не означає, що на тебе чекає 100% успіх на співбесіді. Адже роботодавець просто може не оцінити твої особистісні якості. Працювати доведеться не лише з машинами, а й з людьми. Перехвалиш себе у професійному плані – ти вискочка та не командний гравець. Будеш занадто скромним - явні ознаки соціофобії. Говориш багато технічних термінів  – не вмієш будувати rapport (позитивні стосунки, що розвиваються між колегами). Щоб цього уникнути треба навчитися підлаштовуватися під інтерв'юера. Якщо цього немає – немає й бажаної посади.

  1. Причина #4 - Невпевненість у собі

“Ой, я так хвилююся!” - це найулюбленіше.

Науково доведено, що не лише наші думки впливають на наше тіло, а й навпаки, ми видаємо своє хвилювання не тільки словами, але і жестами. Один з наших клієнтів знає це дуже добре. Іван мав кілька невдач поспіль і хоча він молодий Java розробник, з 2-ох річним досвідом, але ці думки та хвилювання грали явно не на його користь. Він звернувся до нас із запитом проглянути його резюме та допомогти із проходженням співбесіди після кількох провалів. Вже після першої сесії було зрозуміло, що йому бракує впевненості в собі, в його словах та жестах. В подальшому ми пропрацювати відповіді на конкретні питання, які можуть бути на співбесіді, проговорили його досвід з точки зору числових значень (раніше він над цим навіть не замислювався) та він нарешті почав персоналізувати свої досягнення. Після пропрацювання всіх цих пунктів Іван почав звучати, виглядати та відчувати себе набагато впевненіше. О, ну і звісно ми не забули про правильно оформлений LinkedIn профіль - і вуаля! Успіх на наступній співбесіді.

  1. Причина #5 - Брехня

Як показує практика, кожен другий претендент (згідно з опитуванням одного з сайтів пошуку роботи) бреше на співбесіді, і не забудь про “прикрашене” резюме, ми ж всі так робили. Проте, май на увазі, що на співбесіді буде щось на кшталт очікування - реальність: блискуче CV з рівнем англійської Upper Intermediate, а по факту англійська на рівні Beginner або фактична відсутність комунікативних навичок замість неймовірного вміння знаходити спільну мову з людьми. 

Troubleshooting: як пройти співбесіду англійською


Передбачити, що в тебе запитають на співбесіді, я навряд зможу, але сказати як точно відповідати не треба - це запросто. Зверни увагу:

❌ DO NOT 

✅ DO 

Перелічувати свої переваги одна за одною, ніби ти завчив їх напам'ять

❌“I am talkative, active, kind, emphatic, clever…”

Розповісти про одну-дві свої сильні сторони, підкріплюючі їх прикладами з професійної діяльності

✅“I am a proactive person. I often offered fresh ideas for improving the workflow. "

Прямо заявити про свої недоліки, які теоретично можуть вплинути на робочий процес

❌“I can hardly communicate with other people. I feel more comfortable alone”

Згадати про незначний недолік (який не вплине на робочий процес) і пояснити, що ти над ним працюєш і як

✅“I'm a bad speaker. When I have to perform in front of a lot of people, I get lost. But recently I started attending online speaking club”

Негативний фідбек про попереднє місце роботи


❌“I did not have a decent salary and there were many drawbacks in the company management”

Згадувати попереднє місце роботи з подякою за набутий досвід. Можна сказати, що ти пішов у пошуках особистісного розвитку і лише так


✅“I received great experience working in the company, and I am grateful, but I decided to move forward”

Говорити, що ти хочеш цю роботу через гроші


❌“I want this position because it is highly paid”

Сказати, що ти зможеш принести користь компанії на цій позиції та розкрити свій потенціал


✅“I want to be a part of this company because I believe I can be of assistance in its growth” 

Губитися на питанні про плани на майбутнє

❌“Well, I do not know what will happen tomorrow…”

Показати наскільки ти цілеспрямований, говорячи про свої плани (пов'язані з цією сферою діяльності)


✅“I plan to remain loyal to one company and hope to gain enough experience to become a senior manager or to participate in shaping the strategic plans for the company development” 

Не ставити питання про позицію


❌“I have no questions, all is clear to me”

Показати інтерес до вакансії, обов'язково поставити кілька питань наприкінці


✅“How many people work here? Will I work independently or in a team?”


Чи є життя після відмови на співбесіді?


Звісно! Отримав відмову? З ким не буває! Зроби собі чашку гарячого шоколаду за старання і негайно приймайся до аналізу помилок, це те, що допоможе тобі уникнути провалу наступного разу.

  1. Крок # 1

На жаль, не всі рекрутери вказують причину відмови. Однак, ти завжди можеш ввічливо уточнити, що було не так та які аспекти потрібно підтягнути. Усвідомлення своєї проблеми це перший крок до її вирішення. Якщо рекрутер дає відгук, що ти погано підготовлений у плані англійської мови, отже вперед на курси. А якщо ти здався недостатньо мотивованою людиною, попрацюй над комунікативними навичками та емоційною компетентністю.

  1. Крок # 2

Невдача - це привід стати кращим. Завжди пам'ятай, що недоліки можна виправити, та й до того ж, рекрутери часто повертаються до гідних кандидатів через час, коли ті набираються навичок та досвіду. У саморозвитку допоможуть:

Книги

  1. "Я боюся співбесід" (автор Раїса Сорокіна)
  2. "Ви прийняті" (автор Корін Грант)
  3. “Як влаштуватися на роботу своєї мрії: від співбесіди до особистого бренду” (автор Володимир Якуба)
  4. “Тести при прийомі на роботу. Як успішно пройти співбесіду” (автор Ніна Абельмас)
  5. "У них так прийнято" (атор Росс Маккаммон)

Відео 

  1. What I learned from 32 grueling interview ( Що я винесла з 32 виснажливих співбесід)
  2. Know your worth, and then ask for it (Знай собі ціну і оголошуй її)
  3. How to speak up for yourself (Як заявити про себе)
  4. Why the best hire might not have the perfect resume (Чому у найкращого кандидата може не бути ідеального резюме)
  5. Looking for a job? Highlight your ability, not your experience (Шукаєш роботу? Підкресли свої якості, а не свій досвід)
  6. Крок # 3

Йди далі! Склади список можливих питань, дай на них відповіді, використовуй отримані знання та продовжуй набиратися досвіду на співбесідах. Скажу по секрету, проходження співбесіди це теж skill. Тому роби акцент на своєму потенціалі та підкресли своє бажання розвиватися.

Професіоналами не народжуються – ними стають. Тому, отримавши відмову, не варто опускати руки. Важливо розібратися в тому, що було не так та step by step, ти обов'язково досягнеш успіху.


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий

IT Новости

Смотреть все