Монетизація мобільних додатків: 8 способів заробити на своєму продукті

  • 18 марта, 11:25
  • 3903
  • 0

Автор: Володимир Федоричак, Digital Marketing Specialist at Lvivity

Мобільні додатки створюються з різною метою. Для когось це може бути пробний проект, хтось прагне збільшити впізнаваність бренду, але завданням більшості розробників все ж є отримання прибутку. Продумати можливі варіанти вирішення цього питання краще ще до запуску проекту.


Ідеальної моделі отримання доходу не існує, але варіантів, серед яких можна вибирати, цілком достатньо. Незалежно від того, якого типу мобільний додаток ви вирішили зробити, монетизувати можна практично будь-який продукт.

З нашого досвіду роботи над проектами в Lvivity, можу вас запевнити, що ефективних способів заробити на своєму додатку є десятки. Але якщо відкинути занадто специфічні і не зовсім легальні, можна виділити 8 найбільш універсальних і перевірених моделей. Давайте розглянемо їх докладніше.

1. Оплата за завантаження (Pay Per Download)

Класичний і найпростіший спосіб монетизації додатка - це коли користувач сплачує за його завантаження з Google Play і App Store. Великий плюс такої моделі для розробника в тому, що він отримує дохід в той же момент, коли користувач завантажує його продукт. 70% прибутку з кожної покупки отримує сам розробник, а 30% складає комісія магазину додатків.



Однак, популярність такого підходу падає, оскільки його використання має ряд мінусів. Перший і найбільш очевидний недолік - зменшення кількості завантажень і зниження охоплення аудиторії, бо далеко не всі користувачі готові платити. Також, збільшуються витрати на маркетинг, особливо якщо є конкуренти, які пропонують альтернативу безкоштовно.

Використання такої моделі монетизації виправдане якщо у вас є продукт з унікальними або затребуваними на ринку функціями, ресурси на маркетинг, і відсутні конкуренти, які пропонують такі ж функції безкоштовно.

2. Freemium

Модель Freemium передбачає, що користувач може завантажити додаток і користуватися ним безкоштовно, але функціональність продукту при цьому обмежена. При бажанні, він може оплатити доступ до розширеної функціональності або додаткового преміум-контенту. Виходить свого роду гібридна модель.


Перевагою такого підходу є підвищення охоплення аудиторії і кількості завантажень, що позитивно впливає на ранжування в магазинах додатків. Користувач отримує можливість вивчити функціонал додатку безкоштовно, і може прийняти зважене рішення чи варто йому платити розширені можливості чи ні.

Потенційні мінуси Freemium наступні:

  1. якщо надати користувачам занадто багато можливостей, у них не буде стимулу оплачувати додатковий функціонал;

  2. якщо навпаки, можливостей буде занадто мало, користувачі будуть змушені платити практично відразу, що теж знижує мотивацію до покупки;

  3. потрібно продемонструвати явну цінність і забезпечити хороший користувацький досвід, щоб люди здійснювали оплату.

3. Інтегровані покупки (In-App Purchases)

Одна з найбільш широко використовуваних стратегій монетизації мобільних додатків, яка особливо популярна в сфері мобільних ігор. Наприклад, гравці можуть купувати додаткові декоративні аксесуари для свого персонажа (одяг і зброю) або набори ресурсів (золото в Clash of Clans).



Основне завдання полягає в тому, щоб знайти баланс між платними і безкоштовними ресурсами, щоб користувачам було комфортно користуватися вашим додатком безкоштовно, але, в той же час, вони були зацікавлені в здійсненні покупок.

4. Реклама в додатку (In-App Advertising)

Показ рекламних оголошень служить основним джерелом доходу для дуже великої кількості додатків на ринку. Варіантів реалізації такої моделі на практиці може бути дуже багато - в графічному (банери), текстовому, нативному або відеоформаті.

Сам додаток в такому випадку стає безкоштовним для завантаження, що сильно збільшує охоплення аудиторії. Є безліч рекламних мереж, до яких можна підключиться для автоматичного старту показу оголошень, наприклад, Google AdMob. Також, можна запропонувати користувачеві відключити рекламу в додатку за додаткову плату, поєднуючи таким чином кілька варіантів монетизації.


Основних мінусів у даній моделі монетизації додатків два: необхідно залучити велику кількість користувачів, щоб отримувати нормальний прибуток, і потрібно діяти акуратно, оскільки агресивна реклама може дратувати користувачів, і вони будуть видаляти додаток.

5. Підписки і преміум-контент (Paid Subscription / Paywalled Content)

Суть в тому, що користувач може безкоштовно користуватися додатком і споживати з його допомогою контент, але обсяг безкоштовного обмежений. Для того, щоб отримати доступ до великих обсягів або більш якісних матеріалів, йому потрібно сплатити за доступ до розширеного пакету одноразово, або заплатити за можливість необмеженого доступу протягом певного періоду часу (місяць, квартал або рік).

Відомий приклад монетизації за моделлю «paywallwed content» - Medium.com. Сервіси, що працюють за моделлю підписки - Netflix, Spotify.


В останні роки популярність підписок зростає, і в перспективі все більше додатків будуть використовувати цю бізнес-модель для монетизації своїх продуктів. Основною перевагою такої схеми отримання доходу є стабільне отримання прибутку розробниками, обсяг якого збільшується з ростом клієнтської бази.

6. Продаж власних товарів або послуг

Ще один спосіб монетизації мобільних додатків - використовувати їх в якості каналу продажів власних товарів або послуг. Наприклад, компанія, яка займається доставкою їжі, може створити додаток до сайту, з метою збільшення клієнтської бази та кількості замовлень. А інтернет-магазин, за допомогою даного інструменту, може збільшити охоплення аудиторії за рахунок виходу на зростаючий ринок електронної комерції.

7. Комісія з транзакцій

Крім продажу власних продуктів, можна добре заробляти і на продажі чужих товарів і послуг. Просто отримуючи за це комісійні відрахування. Наприклад, за такою моделлю працюють відомі стартапи Uber і AirBnB. Таксі, бронювання, доставка, медичні та інші послуги, пов'язані з онлайн-транзакціями, більшість подібних проектів використовують саме таку бізнес-модель.


Цікавим видом бізнесу, заснованим на такій моделі монетизації, є агрегатори. В якості прикладу можна навести додаток для замовлення доставки їжі з ресторанів міста, який агрегує пропозицію від різних постачальників, виступаючи в якості єдиного вікна і отримуючи при цьому комісію з кожного замовлення.

8. Спонсорство (партнерство)

Даний варіант може розглядатися в разі, якщо в контакті з аудиторією вашого додатка зацікавлений інший бренд або компанії з певної ніші. Власник додатку може пропонувати товари або послуги іншої компанії своїм користувачам, отримуючи плату за покази або ліди.

Приклад: спонсорський контент в додатках ЗМІ, анонси заходів або публікація вакансій на платній основі.

Яку модель монетизації вибрати для свого мобільного додатка?

Це завжди актуальне питання для будь-якого розробника, але на нього немає однозначно правильної відповіді. Моделі монетизації мобільних додатків постійно змінюються, оскільки змінюється і сам мобільний ринок.

Вибір на користь того чи іншого варіанта залежить від безлічі факторів: тематика продукту, особливості цільової аудиторії, мети розробників, доступні ресурси і т. д. Дехто підходить до цього питання творчо, поєднуючи відразу кілька механізмів монетизації в одному додатку, щоб охопити аудиторію з різними уподобаннями. Або ж експериментує з різними стратегіями, щоб визначити найбільш прибуткову.

Потрібно розуміти, що монетизація додатків - це одна з основних складових бізнес-плану майбутнього проекту, і навіть вдалий продукт може стати в підсумку збитковим, якщо приділити недостатньо часу і сил розробці механізму отримання прибутку. Це те, що повинно бути в центрі уваги.



0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий

IT Новости