Перший день повномасштабної війни став для команди Kharkiv IT Cluster відліком нового часу та нових гуманітарних проєктів. Команда організації працювала без вихідних, щоб максимально допомагати своєму рідному регіону та своїм компаніям-учасникам.
Евакуація.
Все почалось з п’ятої ранку 24 лютого. Щоб евакуація відбувалась успішно, команда кластера щодня протягом декількох тижнів збирала у військових найактуальнішу інформацію про безпечні шляхи виїзду з міста. Завдяки цій координації понад 15 тисяч людей — айтівців, їхніх родин — та домашніх улюбленців, змогли безпечно виїхати з-під обстрілів до інших міст України та за її межі.
Евакуація техніки.
Kharkiv IT Cluster допомагав безпечно евакуювати харківські офіси своїх мемберів – перевозити техніку в місця релокейту компаній. Значна частина харківських ІТ-компаній передала техніку на потреби українських захисників та місцевих закладів освіти.
Старлінки.
Вимушений релокейт не зупинив роботу ІТ-компаній. Вони все так само наповнюють бюджет податками та допомагають ЗСУ донатами та волонтерством. Однак пошкоджена інфраструктура та нерегулярний зв’язок в деяких регіонах суттєво впливали на стабільність їхньої роботи. Частина представників харківської ІТ-спільноти опинилась без постійного інтернету – у горах чи бомбосховищах. Саме тому Kharkiv IT Cluster оперативно передав потреби учасників кластеру до Мінцифри, отримав та безкоштовно передав компаніям термінали супутникового зв’язку Starlink. Такі ж квоти сформували і для ЗСУ, за якими старлінки отримало Міністерство оборони.
Розвиток ІТ-спільноти в умовах війни
Команда Харківського ІТ Кластера зараз працює децентралізовано, так як і більшість наших компаній-учасників. Але наша згуртованість та цінність єднання зараз відчувається як ніколи раніше. Підтвердженням цього є факт, що за 1,5 місяці до Kharkiv IT Cluster доєднались понад 25 нових учасників - IT-компаній.
Бронювання ІТ-фахівців.
Харківський ІТ Кластер почав опікуватись бронюванням ІТ-фахівців з другого тижня повномасштабного вторгнення, зібравши та надавши перелік ключових ІТ-фахівців до Мінцифри, Міноборони та Мінекономіки. Додатково, у співпраці з Харківської ОВА та Наглядовою радою Харківського ІТ Кластера було створено системний процес подання списків від компаній-учасників на бронювання. А щоб створити для мемберів, які опинились в інших локаціях, комфортні та сприятливі умови, Kharkiv IT Cluster налагоджує партнерські відносини з керівництвом та військовими адміністраціями цих регіонів.
Координація гуманітарної допомоги.
У перші ж дні команда Харківського ІТ Кластера об’єднала понад 2000 волонтерів у рамках проєкту IT4Life. Так утворилась одна з найбільших гуманітарних мереж регіону: десятки ресторанів, водіїв, координаторів, кухарів, фасувальників, працівників складів і просто небайдужих людей. Усі вони допомагають цивільним, медикам, поліції, комунальникам і захисникам – готують безкоштовну їжу, розвозять медикаменти та закривають інші гуманітарні потреби.
Результати координаційної роботи Харківського IT Кластеру за півтора місяця війни
120 тисяч людей було нагодовано за весь цей час
передано понад 100 тисяч одиниць дитячого харчування і памперсів
щодня 7 000 осіб волонтери адресно забезпечують продуктами та ліками
щодня ресторани готують 4 000 порцій їжі
фонд IT4Life купив машини для доставки гуманітарної допомоги та авто для захисників
спільно з партнерами Kharkiv IT Cluster організовано декілька великих складів для гуманітарної допомоги.
Підтримка гуманітарної допомоги відбулася завдяки благодійному фонду Харківського ІТ Кластера IT4Life. На цей фонд ІТ-компанії та айтівці задонатили вже понад 22 млн гривень. Загалом, починаючи з 24 лютого, компанії-учасники Kharkiv IT Cluster спрямували понад 100 млн. грн. на гуманітарну допомогу та допомогу ЗСУ.
Підтримати харківських волонтерів та проєкт IT4Life можна тут.
Майже кожен керівник компанії-учасника Харківського ІТ Кластера зараз волонтерить. Дехто це робить з 2014-го. Топ-менеджмент харківської ІТ-спільноти не відпочиває, активно допомагаючи регіону.
Наприклад, Олександр Колб, СЕО Promodo, волонтерить по Харкову, паралельно пише щоденники війни. Dysnix координує гуманітарну допомогу по області. Nix, CodeIT, Racoongang, CloudWorks, Sigma Software, Telesens та багато інших компаній постійно допомагають Харківщині та захисникам України. Роман Гребінник з Devpace взявся за координацію “дитячого” напрямку та забезпечення найменших харків`ян всім необхідним. Компанія G5 системно допомагає у купуванні медичного обладнання. Андрій Дехтяр з Rozdoum - з бандерамобілями та доставкою цінних вантажів. Павел Обод з командою Kharkiv IT Cluster започаткували SaveTrempel - спеціальний фонд для допомоги захисникам від небайдужих харків’ян та закордонних партнерів. Складно перелічити всіх, бо кожен зараз робить внесок до спільної Перемоги.
Міжнародна співпраця та допомога
З перших днів повномасштабної війни директорка Харківського ІТ Кластеру Ольга Шаповал активно взаємодіяла з міжнародними ЗМІ, висвітлюючи події в рідному Харкові. Іншим інформаційним напрямом став пошук потенційних партнерів-замовників для ІТ-компаній-членів кластеру.
У питаннях взаємодії з міжнародними партнерами Kharkiv IT Cluster вже думає і про відбудову. Харківський ІТ Кластер спільно з компанією Altexsoft започаткував партерську ініціативу з міжнародними фондами США для відновлення Харкова.
Перезапуск проєктів.
Харківський ІТ Кластер оновив свої цивільні проєкти для розвитку екосистеми для технологічного бізнесу, вийшовши за межі Харківського регіону. Освітня команда кластера повністю перезавантажила свій напрямок роботи на всі аудиторії, враховуючи їхні потреби під час війни: діти,студенти, світчери, вчителі, батьки абітурієнтів, викладачі університетів та ін.
Війна додала Харківському ІТ Кластеру нових проєктів по всій Україні та навіть у Східній Європі, створюючи цінність для компаній-учасників. І хоча зараз компанії-учасники децентралізовано працюють у різних точках країни та світу, кожна з них мріє повернутись до Харкова, а тому робить для цього все можливе.
0 комментариев
Добавить комментарий