“Ваша маркетинг-стратегія – це бізнес для клієнта, а не для себе” — CMO Weblium Богдан Тимошенко

  • 1 ноября, 18:36
  • 4615
  • 0

Ведення бізнесу в умовах війни – це завжди нові виклики. Взаємодія з клієнтами, спроби їх утримати, аналіз потреб аудиторії. Всі ці фактори залишаються надзвичайно важливими. Поверх цього, товстим шаром додається емоційне забарвлення, постійні ментальні гойдалки та неможливість планувати довше ніж на три з половиною години. Як звичайному малому та мікробізнесу підлаштовуватись під такі реалії в 2024 році, та ще й про те, як це будувати глобальний продукт на весь світ і конкурувати з мільйонними бюджетами, знаходячись в країні де кожні декілька годин лунає повітряна тривога і йде повномасштабна війна.

Про це ми поговорили  сьогодні з CMO Weblium Богданом Тимошенком. Він розповів, як відбувається ведення бізнесу в умовах війни, як утримувати нову аудиторію, чи не зменшився попит на українське, та дав поради бізнесу, що знаходиться в кризі. 


Чи могли ви ще 23 лютого 2022 року уявити розвиток Weblium в умовах війни?

В мирний час про подібні речі навіть не задумуєшся. Так, ми бачили новини, бачили загальну атмосферу та обставини, десь в душі розуміли до чого все йде, але сподівалися, що все якось налагодиться, що серйозних наслідків не буде. Але після 24-го лютого довелося не лише думати, як наш продукт може виживати та допомагати в умовах війни, але й безпосередньо діяти.

А як саме діяти? Що довелося робити в першу чергу після початку повномасштабного вторгнення?

Усвідомити, що вже вороття немає, і що треба діяти тут і зараз, допомагати тими ресурсами, що в нас були на руках. Ми повністю анулювали послуги для всіх клієнтів з росії та відключили їхні сайти. 

Далі ми вирішили, що треба допомагати через сам продукт і почали надавати безкоштовні послуги для сайтів волонтерів, додали блок “#StandWithUkraine”, який кожен користувач міг додати на сайт, щоб розмістити посилання на благодійні фонди (це дуже добре себе показало і чимало користувачів не лише з України, але і з Європи почали додавати його на сайт), зверталися до нашої аудиторії з-за кордону, говорили, що відбувається. 

Чи багато було клієнтів з рф?

5-6%, це небагато. Але суть навіть не в тому, чи їх багато чи мало, а в неприпустимості роботи та співпраці з громадянами цієї країни. Одразу було розуміння, що треба відмовлятися від всього російського. 

Як ви спонукаєте людей до вибору українського?

Функціоналом, цінами, пропозиціями. Ми завжди відкриті до користувачів. Якась проблема чи потреба? Ми вислуховуємо, за необхідності – реалізовуємо. Як то Flex block. На це був попит, люди цього хотіли, ми додали та продовжуємо активно над ним працювати, додавати більше елементів та функціоналу. 

Чи важливо зараз обирати саме українське? Чи не зменшився попит?

У.В.: Так і ні, відповідно. Фокусуватися на українському надважливо. Без підтримки людей, користувачів, без довіри, – українського і не залишиться. Ми дуже раді, що попит на українські сервіси не згасає і ми можемо активніше розвиватися, можемо пропонувати нові фічі та залучати більше людей до співпраці з нами. Це дозволяє нам виходити на той рівень, коли люди не дивляться на українські продукти, як на аналог чогось, а розцінюють їх як окремий та самостійний механізм.

Чи зріс попит на Weblium за кордоном?

Так, ми стали цікавішими для користувачів за межами України. Частково це пов’язано з тим, що саме іноземці обирали Weblium, тому що вони хотіли таким чином підтримати Україну і український продукт. Інша ж причина – це українці за кордоном. 

Багато дизайнерів-фрилансерів переїхали під час повномасштабного вторгнення, або ж вже там знаходилися, тому вони активно почали просувати Weblium серед клієнтів. І це їм підходить, тому що ціна нашого продукту, особливо якщо порівнювати з іншими, західними білдерами, значно нижча, в той час, як функціонал закриває всі основні потреби власників бізнесу.

А як щодо кількості сайтів? Вона не зменшилася в період повномасштабної війни?

Я б сказав, що навіть навпаки. Кількість сайтів зросла в 5 разів, і відсоток користувачів з України стрімко росте. Люди доволі активно почали відмовлятися від російського ПЗ, або ж під час лише формування ідеї в першу чергу дивитися в бік українського. Та і якщо у 2022 році люди просто відмовлялися від всього російського, то вже у 2023 вони створюють нові бізнеси, відновлюють ті проєкти, які призупинили через війну, відкривають нові ринки, щоб надавати свої послуги. 

Цікаво, чому під час запуску бізнесу вони мають обрати саме Weblium, а не якийсь маркетплейс?

Функціонал Weblium дозволяє не лише створювати інтернет-магазини. Може прийти будь-який бізнес, який розуміє свою специфіку, розуміє які товари та скільки він хоче продавати, і буде створювати сайт, відштовхуючись від цього. Це може бути і візитівка, і лендінг, і сайт якогось ресторану. Окрім того, сайти на Weblium можна інтегрувати з деякими маркетплейсами, як то Prom.ua. Та і якщо користувач хоче отримати не просто шаблонне рішення, а сайт, повністю підлаштований під його бачення та потреби, то наш функціонал дозволяє це робити. 

Люди приходили і залишалися?

Дехто дійсно одразу почав шукати саме український продукт, на якому можна зупинитися, хтось використовував Weblium як місток, по якому можна перейти на західні конструктори сайтів та на який можна перенести сайти клієнтів. Але ми можемо помітити, що українців стало в рази більше. Ця тенденція не припиняється, люди й далі уникають використання будь-якого російського ПЗ, шукають саме українське, навіть якщо є можливість цього не робити. А ми зі свого боку робимо все, аби забезпечити їх необхідним функціоналом. 

А що саме ви робили, щоб новим користувачам було простіше почати роботу?

Це комплексна робота, до якої залучено багато ресурсів. Служба підтримки – це одна з основних наших фіч. Без пріоритетних черг та затримок вони відповідали на всі питання та запити користувачів, проводили їх по новому для них білдеру, пояснювали функціонал. Також хелп-центр, в якому можна було прочитати статті про роботу з блоками та різні інтеграції. Ну і загалом, наш UX-дизайн. Користувачу просто орієнтуватися в редакторі сайту, додавати нові елементи та блоки. Все буквально під рукою. Тобто, якщо витратити умовний день на роботу з Weblium, можна порозумітися з ним набагато краще. 

Ви згадували, що надаєте якісь бонуси та спеціальні пропозиції клієнтам. Це лише для волонтерських сайтів чи підтримка бізнесу також є?

В перші 6 місяців з моменту початку повномасштабної війни ми давали знижки 40-50%. Але потім додали бандли, в яких також діє подібна знижка, але є можливість купити просто підписку на сайт. 

Чи не страшно вам і вашим користувачам, що війна може вплинути на роботу готових сайтів?

Звісно ж, певне занепокоєння є, вочевидь, тому що передбачити як і що буде, просто неможливо. Наша команда знаходиться в Україні, здебільшого в Києві, але серверна інфраструктура за кордоном. Тобто ніякі дії ворога не зможуть вплинути на роботу саме сайтів, вони продовжать функціонувати в будь-якому випадку. 

Як взагалі змінилася робоча рутина у воєнний час?

У.В.: Насправді, доволі сильно. В перші дні треба було думати про наш продукт, про те, як він буде функціонувати. Тут сильно допомогла наша служба підтримки, яка була в постійному контакті з нашими користувачами, розвіювала їхні страхи та переживання, бо люди, особливо з країн Європи, переживали, як війна вплине на їхні сайти/бізнес. Потім почав зростати попит на все українське, відмова від російського ПЗ, тому на Weblium почали переносити сайти, створювати нові.

З російських – це з Тільди? 

Звісно, і не тільки. Було ще багато різних по типу InSales, Flexbe. Але так, гігантом була Тільда, люди йшли до нас саме з неї, та орієнтувалися на свої враження від неї під час пошуку нового конструктора сайтів

Ви намагалися якось наздогнати Тільду за функціоналом?

Звісно хотілося дати користувачам щось знайоме, але це фізично неможливо було в короткі проміжки часу. Треба розуміти, що вони витратили роки на створення свого білдеру, покращення та оновлення функціоналу, як то Zero block, а ми такого часу не мали на тому етапі. Але ми намагалися одразу закрити “швидкі” запити користувачів, ті, які їм були критично важливими, як для створення сайтів, так і для ведення бізнесу. 

Чи немає у вас страху, що вас будуть сприймати як аналог?

Звісно цього не хотілося б. Але ми рухаємося у своєму темпі та додаємо функціонал, який просять саме наші кастомери - люди, які точно знають, чого вони хочуть. Звісно, якісь моменти можуть бути схожими, але без цього нікуди. Люди хочуть бачити щось, до чого вони звикли, і що їм подобається. 

Як змінилася робота всередині компанії?

В деталях сказати важко, але наша команда почала впевненіше приймати нові виклики. Через те, що серед українських конструкторів сайтів люди більше почали пересідати саме на Weblium, з’явилося і більше певного роду складнощів. Зараз кожен працює над тим, щоб ми могли відповідати всім уявленням користувача, задовольняти потреби, оновлювати продукт в кожному його аспекті. 

Які кейси вразили або зацікавили вас найбільше з початком повномасштабного вторгнення?

Цікавих кейсів завжди вистачає. Десь позитивні, десь негативні. Але згадується випадок про нашу інтеграцію ChatGPT на Weblium. Все більше людей про нього говорили, він ще не був доступний в Україні, і ми розраховували, що це буде “Вау”, коли ми додамо його в білдер. І буквально на наступний день після цієї інтеграції його відкривають для всіх користувачів з України. Звісно зараз це згадується зі сміхом, але на той момент емоції були абсолютно протилежними. 

Які напрямки роботи ви зараз розглядаєте активніше?

Напрямків завжди багато, вони включають фікси, нові інтеграції, новий функціонал. Зараз активно працюємо над Flex block. Це функціонал для професіоналів, де можна створити свій блок з нуля з різними елементами, розмістити все деінде тощо. Але також активно інтегруємо ШІ інструменти, щоб можна було наповнити сайт зображеннями та текстом, не виходячи з редактора. 

Ну і залучаємо більше сервісів для інтеграції з нами, щоб зробити ведення бізнесу через сайт зручнішим для користувача, дати йому більше опцій для взаємодії. 

Які 3 поради можете дати бізнесу, що в кризі?

Перше: Постійно будьте на зв’язку з вашими клієнтами. Проводьте інтерв’ю, говоріть з ними, дослухайтеся до їхніх побажань. Орієнтуйтеся на те, що ваша маркетинг-стратегія – це бізнес для клієнта, а не для себе. 

Друге: Ефективно розраховуйте час. В кожній компанії є процеси, які не приносять багато користі, але на них все одно треба витрачати ресурси, в першу чергу час. Важливо правильно розставити пріоритети, щоб не витрачати час задарма. Третє: Експериментуйте. Не забувайте про такі прості речі як CRO (Conversion Rate Optimization). Привести аудиторію до вашого проєкту – це основна задача, але якщо сама аудиторія або дорога, або обмежена, вам варто оптимізувати конверсію. В нашому випадку вдавалося покращити воронку у 2-3 рази, виконуючи прості, але не завжди очевидні зміни в конверсійних елементах в продукті.


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий

IT Новости

Смотреть все