Наприкінці зими життя кожного українця змінилося. А що трапилося з фрилансом? На якийсь час усе завмерло, але досить швидко кожен зайняв позиції свого фронту. Насамперед підприємці відновлюють роботу, щоб підтримувати економіку країни. Freelancehunt провів дослідження, щоб зрозуміти, на яких спеціалістів є попит, у що готові інвестувати замовники та що очікує на ринок фрилансу в найближчому майбутньому. Для аналізу взяли дані за 31 день до та під час війни — оцінювали 15 найпопулярніших спеціалізацій за кількістю проєктів та бюджетами.
На яких спеціалістів є попит під час війни
Як і до війни, найпопулярнішими залишаються такі напрямки: дизайн, програмування, робота з текстами та просування. Під час повномасштабного вторгнення спостерігалося зростання попиту на дизайнерів, а саме:
почали замовляти багато ілюстрацій, насамперед із сюжетами для підтримки України;
зріс попит на розробку логотипу;
зростає попит на створення дизайну вебсайтів.
Наведена вище класифікація спеціалізацій використовується на сервісі Freelancehunt.
Поки що замовники рідше публікують проєкти для копірайтерів: показник знизився із 6,47% до 3,66%. Проте є великий дефіцит перекладачів: спостерігаємо зростання кількості проєктів у цій спеціалізації з 1,61% до 2,84%. Це пояснюється тим, що бізнес сфокусувався на західному ринку, тому адаптує свої онлайн-ресурси: перекладає сайти, починає вести соціальні мережі англійською.
Що відбувається з маркетингом та рекламою:
впав попит на контекстну рекламу та SEO-просування, поки робити прогнози для цих ніш дуже рано;
є попит на спеціалістів у соціальних мережах.
Попит на розробників залишається на високому рівні, причому як з боку українських замовників, так і закордонних. Як і раніше, найпопулярніший напрямок — вебпрограмування.
Бюджети: куди бізнес готовий інвестувати
У країні війна. Багато підприємців шукають шляхи та варіанти перезапуску. Для цього потрібні спеціалісти та інвестиції. Ситуація з відновленням ринку показує, що багато хто знає про фриланс та його переваги. Темпи відновлення підтверджують це. А ось у що готові інвестувати та з якою метою, розповімо нижче.
На цей час замовники готові інвестувати у веброзробку. Наприклад, якщо до війни бюджет цієї спеціалізації становив 12,2% від загального бюджету 15 найпопулярніших спеціалізацій на сервісі Freelancehunt, то під час війни — 15,89%. Такі зміни аргументуються тим, що бізнесу потрібно адаптувати сайти під нові реалії, насамперед під західні країни. Оплачувати роботу штатного співробітника дорого для багатьох підприємців, тому вони обирають фриланс.
Є підвищення бюджетів і для дизайнерів сайтів — з 5,66% до 6,18%. Хоча попит на SEO-спеціалістів не сильно зростає, усе одно замовники інвестують у цей напрямок. Також цікавою є ситуація з копірайтингом: бюджет цієї спеціалізації до війни був 2,64%, а під час — 3,66%. Таке зростання можна пояснити тим, що з'явилося багато проєктів для англомовних спеціалістів.
Як почувається фриланс-ринок під час війни
Ринок фрилансу відновлюється швидше, ніж інші види бізнесу. Одні компанії вирішили інвестувати в нові напрямки, інші перемістили виробництво у безпечніші регіони, а деякі підприємці просто змінили стратегію. За перші два тижні квітня Freelancehunt зміг підійти до позначки 66% від довоєнного рівня за кількістю проєктів від українських замовників. Іноземні замовники зараз публікують на 10-12% більше проєктів, ніж до війни. Якщо взяти до уваги, що в середині березня ми спостерігали зниження кількості проєктів від цього сегмента замовників, то тепер можемо говорити про плавне зростання попиту на українських фрилансерів у світі.
У березні середній чек загалом на сервісі серед українських замовників знизився на 8%, а серед закордонних залишився на колишніх позиціях. Спостерігаємо зростання середнього чека за проєктами на 15% у спеціалізації веброзробки та на 20% у SEO.
Активність фрилансерів з України відновилася на 96-98%. На кожен проєкт зростає кількість охочих його виконати, тому замовнику буде неважко підібрати собі найкращого кандидата.
Прогнози на найближчий час
На думку операційного директора Freelancehunt Валентина Зюзіна, найближчим часом очікується зростання кількості проєктів, адже більшість столичних підприємців повернулися до роботи. Також до столиці емігрували бізнесмени з інших регіонів. Кількість проєктів від замовників з європейських та інших країн зростатиме, оскільки наші фрилансери готові пропонувати високу якість роботи. Якщо порівнювати з довоєнним часом, то кількість реєстрацій нових фрилансерів на 13% вища, ніж до війни.
Підсумовуючи все сказане вище, можна зробити тільки один висновок — ринок фрилансу набирає обертів. Поки що це єдина можливість для підприємців закривати бізнес-процеси: створювати сайти, програми, додатки, дизайни та отримувати інші послуги від спеціалістів, щоб якнайшвидше відновити роботу та вийти на нові ринки.
1 комментарий
Добавить комментарий