Як зробити презентацію, за яку не буде соромно перед клієнтом

  • 20 марта, 14:21
  • 3912
  • 0

Пояснити клієнту креативну ідею, зробити звіт, виступити на конференції чи підготувати аналітику — презентація може слугувати різним цілям. Старша креативна копірайтерка NGN.Agency Галя Альомова склала базовий гайд зі створення ефективних презентацій на основі своєї лекції у NGN.Bootcamp.

Як зробити презентацію, за яку не буде соромно перед клієнтом

Галя Альомова

Сервіси для презентацій

Для створення презентацій є три найпопопулярніші програми:

  1. Keynote. Продукт для MacBook, який вважають найкращим для створення презентацій.
  2. Google Slides. Найбільш поширений інструмент, який має достатню функціональність і дозволяє одночасно працювати над презентацією всій команді.
  3. PowerPoint. Так, він досі існує.

Особливої різниці між ними немає. Та й оформлення — не головне. Презентація може бути взагалі без картинок і виглядати круто, якщо доносить ідею.

Як створити ефективну презентацію

Презентації прийнято ділити на дві категорії:

  1. для самостійного читання;
  2. як супровід зустрічі з клієнтом.

Насправді ж вони бувають:

Як зробити презентацію, за яку не буде соромно перед клієнтом

Різниця в тому, що з однієї вас зрозуміють, а з іншої — ні. Ось кілька порад, щоб ваша презентація потрапила до першої групи:

  1. Щоб правильно донести ідею, дізнайтеся, кому ви будете її презентувати.
  2. Якщо це презентація для клієнта — встановіть, хто приймає рішення: одна людина або декілька.
  3. Чесно запитайте, чи всі слухачі в темі. Найкрутішу презентацію можна перевантажити термінами чи забути додати те, чого аудиторія може просто не знати.
  4. За можливості дізнайтеся, як люди сприймають інформацію. Адже комусь потрібен тільки роудмеп без картинок, а комусь таблиці псують сприйняття.

Бережіть очі

Щоб презентація виглядала візуально притомно, пам’ятайте про три аспекти:

  1. Шрифти. Оберіть один простий у накресленні шрифт і використовуйте його в усіх слайдах.
  2. Кольори. Виставте однакові кольори заголовків і тексту. Окрім чорного чи відтінку сірого, беріть не більше 1-2 кольорових.
  3. Відбивочні слайди. Вони допоможуть структурувати інформацію.

Ці поради будуть особливо корисними, якщо в презентації більше 20 слайдів або над нею працює команда людей.

Що всередині

Ваша презентація — це історія, якою ви ведете слухача. Твір, який легко і цікаво сприймати. У презентації має бути структура та сюжет.

Сюжет презентації: ситуація / бекграунд + інтро та інсайт → ідея → реалізація

Ситуація / бекграунд

Дайте коротку виписку того, що зрозуміли з брифу клієнта і реального стану бренду, щоб легітимізувати пропоновані ідеї. Дайте зрозуміти, яку саме проблему з брифу ви прицільно розглядаєте.

Інтро та інсайт

Інтро — це підводка до ідеї, яка:

  1. дає зрозуміти хід думок;
  2. допомагає захистити обрані канали;
  3. рятує опис ідеї.

Інсайт — це щось нове, що допоможе вирішити проблему.

Ідея

Вмістіть її в один слайд. Хороша ідея має формулюватися лаконічно та емоційно. Дайте їй назву та поясніть. Підтримайте настроєвим віжуалом.

Реалізація

Це найскладніша частина, в ній можна описати багато чого:

  1. Розкрити подробиці ідеї і пояснити, як вона буде працювати.
  2. Вказати підрядників, медіапартнерів або продакшн. Це впливає на ціну та якість проєкту.
  3. Дати приблизну структуру проєкту і таймлайн.

Іноді реалізацію достатньо оформити в 1 слайд. Іноді доцільно зробити цілий розділ.

Референси і мудборд

Референси виконують утилітарну функцію: показують, якою буде реалізація ідеї, які є варіанти стилістики. Особливо коли немає часу чи бюджету на візуалізацію драфтів.

Мудборд має формувати потрібний настрій та емоцію. Він показує зв’язок з аудиторією, для якої буде втілено ідею. На мудборді можна показати колористику проєкту, використовувати образи поп-культури та жартувати, якщо це працюватиме на ідею.

Завершальні аргументи

Після того, як ви розказали ідею та пояснили реалізацію, аргументуйте, чому це круто. Важливо наголосити на головному: ця ідея вирішує наявну проблему, дасть додаткову цінність аудиторії, встановить контакт із нею тощо.

Як зробити презентацію, за яку не буде соромно перед клієнтом

Наведіть лад

Тут йдеться не про дизайн. Адже естетика та вимоги до неї у всіх різні. Ваша мета — зробити так, щоб відстежити ваш хід думок було якомога легше.

1. Бачите багато тексту — скорочуйте. Текст повинен займати до ⅔ слайду, приблизно однаковими порціями. Він має легко сприйматися.

2. Коли скорочувати вже нема куди — структуруйте:

  1. Розбийте текст на смислові порції та зробіть їх якомога лаконічнішими.
  2. Пам’ятайте про правила пунктуації.
  3. Використовуйте марковані списки. А від дефісів краще відмовитися — вони виглядають як мінуси.
  4. Ставте крапку наприкінці масиву тексту. Виняток — якщо на слайді одне речення.

3. Використовуйте якомога менше кольорових акцентів. Віддавайте перевагу стандартним можливостям заданого шрифту: жирний і курсив.

4. Перевірте по всій презентації тире і лапки. Часто замість довгого тире ми ставимо короткий дефіс. У кириличному алфавіті використовуємо французькі лапки (« »), а для лапок всередині лапок — німецькі (“ ”).

5. Вирівнюйте текст на всіх слайдах. Найкраще — за лівим краєм.

6. За можливості розміщуйте картинки на одному і тому ж місці на всіх слайдах. Наприклад, праворуч від тексту.

7. Використовуйте мокапи.

Як зробити презентацію, за яку не буде соромно перед клієнтом

8. Додайте план. Для великої креативної презентації або стратегічного підходу такий слайд допоможе зорієнтуватися в логіці проєкту:

  1. оформіть екосистему різних каналів, механіку реалізації, кроки користувача або етапи в блоки;
  2. розмістіть елементи у вигляді блок-схеми;
  3. ілюструйте зрозумілими іконками або реальними лого.

Слизькі місця

Є дві речі, з якими в презентаціях потрібно бути обережними, щоб не передати куті меду:

  1. Гіфки. Це чудовий спосіб передати настрій слайду, проте варто пам’ятати, що гіфки відображаються не всюди, та й не всі люди сприймають їх однаково. Не перевантажуйте ними презентацію, це ускладнює сприйняття.
  2. Гумор. Він буває різний. Якщо ви впевнені, що аудиторія його зрозуміє — використовуйте.

Переконайтеся, що гіфки й жарти актуальні та не йдуть у розріз з цінностями ваших слухачів.

Чекліст

Перед тим, як віддати презентацію клієнту:

  1. залиште кілька годин до дедлайну, щоб подивитися на неї «свіжим оком»;
  2. передивіться всі пропозиції автовиправлення;
  3. переконайтеся, що назву бренду всюди написано правильно;
  4. переконайтеся, що взяли актуальну версію лого клієнта;
  5. почистіть примітки до слайдів.

Источник: vctr.media


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий