Пояснити клієнту креативну ідею, зробити звіт, виступити на конференції чи підготувати аналітику — презентація може слугувати різним цілям. Старша креативна копірайтерка NGN.Agency Галя Альомова склала базовий гайд зі створення ефективних презентацій на основі своєї лекції у NGN.Bootcamp.
Галя Альомова
Сервіси для презентацій
Для створення презентацій є три найпопопулярніші програми:
- Keynote. Продукт для MacBook, який вважають найкращим для створення презентацій.
- Google Slides. Найбільш поширений інструмент, який має достатню функціональність і дозволяє одночасно працювати над презентацією всій команді.
- PowerPoint. Так, він досі існує.
Особливої різниці між ними немає. Та й оформлення — не головне. Презентація може бути взагалі без картинок і виглядати круто, якщо доносить ідею.
Як створити ефективну презентацію
Презентації прийнято ділити на дві категорії:
- для самостійного читання;
- як супровід зустрічі з клієнтом.
Насправді ж вони бувають:
Різниця в тому, що з однієї вас зрозуміють, а з іншої — ні. Ось кілька порад, щоб ваша презентація потрапила до першої групи:
- Щоб правильно донести ідею, дізнайтеся, кому ви будете її презентувати.
- Якщо це презентація для клієнта — встановіть, хто приймає рішення: одна людина або декілька.
- Чесно запитайте, чи всі слухачі в темі. Найкрутішу презентацію можна перевантажити термінами чи забути додати те, чого аудиторія може просто не знати.
- За можливості дізнайтеся, як люди сприймають інформацію. Адже комусь потрібен тільки роудмеп без картинок, а комусь таблиці псують сприйняття.
Бережіть очі
Щоб презентація виглядала візуально притомно, пам’ятайте про три аспекти:
- Шрифти. Оберіть один простий у накресленні шрифт і використовуйте його в усіх слайдах.
- Кольори. Виставте однакові кольори заголовків і тексту. Окрім чорного чи відтінку сірого, беріть не більше 1-2 кольорових.
- Відбивочні слайди. Вони допоможуть структурувати інформацію.
Ці поради будуть особливо корисними, якщо в презентації більше 20 слайдів або над нею працює команда людей.
Що всередині
Ваша презентація — це історія, якою ви ведете слухача. Твір, який легко і цікаво сприймати. У презентації має бути структура та сюжет.
Сюжет презентації: ситуація / бекграунд + інтро та інсайт → ідея → реалізація
Ситуація / бекграунд
Дайте коротку виписку того, що зрозуміли з брифу клієнта і реального стану бренду, щоб легітимізувати пропоновані ідеї. Дайте зрозуміти, яку саме проблему з брифу ви прицільно розглядаєте.
Інтро та інсайт
Інтро — це підводка до ідеї, яка:
- дає зрозуміти хід думок;
- допомагає захистити обрані канали;
- рятує опис ідеї.
Інсайт — це щось нове, що допоможе вирішити проблему.
Ідея
Вмістіть її в один слайд. Хороша ідея має формулюватися лаконічно та емоційно. Дайте їй назву та поясніть. Підтримайте настроєвим віжуалом.
Реалізація
Це найскладніша частина, в ній можна описати багато чого:
- Розкрити подробиці ідеї і пояснити, як вона буде працювати.
- Вказати підрядників, медіапартнерів або продакшн. Це впливає на ціну та якість проєкту.
- Дати приблизну структуру проєкту і таймлайн.
Іноді реалізацію достатньо оформити в 1 слайд. Іноді доцільно зробити цілий розділ.
Референси і мудборд
Референси виконують утилітарну функцію: показують, якою буде реалізація ідеї, які є варіанти стилістики. Особливо коли немає часу чи бюджету на візуалізацію драфтів.
Мудборд має формувати потрібний настрій та емоцію. Він показує зв’язок з аудиторією, для якої буде втілено ідею. На мудборді можна показати колористику проєкту, використовувати образи поп-культури та жартувати, якщо це працюватиме на ідею.
Завершальні аргументи
Після того, як ви розказали ідею та пояснили реалізацію, аргументуйте, чому це круто. Важливо наголосити на головному: ця ідея вирішує наявну проблему, дасть додаткову цінність аудиторії, встановить контакт із нею тощо.
Наведіть лад
Тут йдеться не про дизайн. Адже естетика та вимоги до неї у всіх різні. Ваша мета — зробити так, щоб відстежити ваш хід думок було якомога легше.
1. Бачите багато тексту — скорочуйте. Текст повинен займати до ⅔ слайду, приблизно однаковими порціями. Він має легко сприйматися.
2. Коли скорочувати вже нема куди — структуруйте:
- Розбийте текст на смислові порції та зробіть їх якомога лаконічнішими.
- Пам’ятайте про правила пунктуації.
- Використовуйте марковані списки. А від дефісів краще відмовитися — вони виглядають як мінуси.
- Ставте крапку наприкінці масиву тексту. Виняток — якщо на слайді одне речення.
3. Використовуйте якомога менше кольорових акцентів. Віддавайте перевагу стандартним можливостям заданого шрифту: жирний і курсив.
4. Перевірте по всій презентації тире і лапки. Часто замість довгого тире ми ставимо короткий дефіс. У кириличному алфавіті використовуємо французькі лапки (« »), а для лапок всередині лапок — німецькі (“ ”).
5. Вирівнюйте текст на всіх слайдах. Найкраще — за лівим краєм.
6. За можливості розміщуйте картинки на одному і тому ж місці на всіх слайдах. Наприклад, праворуч від тексту.
7. Використовуйте мокапи.
8. Додайте план. Для великої креативної презентації або стратегічного підходу такий слайд допоможе зорієнтуватися в логіці проєкту:
- оформіть екосистему різних каналів, механіку реалізації, кроки користувача або етапи в блоки;
- розмістіть елементи у вигляді блок-схеми;
- ілюструйте зрозумілими іконками або реальними лого.
Слизькі місця
Є дві речі, з якими в презентаціях потрібно бути обережними, щоб не передати куті меду:
- Гіфки. Це чудовий спосіб передати настрій слайду, проте варто пам’ятати, що гіфки відображаються не всюди, та й не всі люди сприймають їх однаково. Не перевантажуйте ними презентацію, це ускладнює сприйняття.
- Гумор. Він буває різний. Якщо ви впевнені, що аудиторія його зрозуміє — використовуйте.
Переконайтеся, що гіфки й жарти актуальні та не йдуть у розріз з цінностями ваших слухачів.
Чекліст
Перед тим, як віддати презентацію клієнту:
- залиште кілька годин до дедлайну, щоб подивитися на неї «свіжим оком»;
- передивіться всі пропозиції автовиправлення;
- переконайтеся, що назву бренду всюди написано правильно;
- переконайтеся, що взяли актуальну версію лого клієнта;
- почистіть примітки до слайдів.
Источник: vctr.media
0 комментариев
Добавить комментарий