Як оцінювати задоволеність та залученість працівників у команді?

27 декабря, 14:48 Работа 4384 0

 

Нещодавно відбувся захід HR CommunITy на тему «Оцінка задоволеності команди та її зв’язок з бізнес-показниками».

Спікеркою івенту стала представниця компанії ARTJOKER — Ольга Іванова, HRD.

У програмі заходу Ольга Іванова висвітлила список важливих тем для HR-спеціаліста:

перелік трендів на 2024 рік згідно світової статистики;

виклики, які очікують Україну в наступному році;

оцінка задоволеності та залученості працівників у команді;

статистика, яка підтверджує важливість HR-аналітики;

показники для залученості працівників, які будуть корисні для вашого бізнеса.

Окрім цього, спікерка поділилась корисними порадами та досвідом із місця роботи, наголосила на важливих моментах і залучила аудиторію до обговорення.

Тому кожен з відвідувачів заходу мав змогу висловити свою думку на запитання Ольги, поділитися власним досвідом і просто поставити питання експертці.

Світові тренди на 2024 рік

Брак талантів;

Низька залученість працівників;

Втрата довіри до Performance reviews;

Економічний спад;

Зниження загального рівня позитивного досвіду, ріст негативного досвіду;

Ефект тихого звільнення та культура «метушні»;

Нестабільна продуктивність працівників (від супер продуктивності до різкого спаду та апатії через підвищену тривожність);

Повне прийняття DEIB (Diversity, Equity, Inclusion, and Belonging);

Перевантаження керівників;

Зниження зв'язку з корпоративною культурою (через віддалену роботу);

Відсутність інтересу до змін

Цікаві факти про тренди

Виклики України з якими доведеться зіткнутись в новому році

Оцінка задоволеності команди та її зв'язок з бізнес-показниками

? «Навіщо?» — важливість HR аналітики та зв'язок з бізнес-показниками компанії

? «Як?» — методики оцінки задоволеності персоналу - які їх переваги та недоліки

? «А що далі?» — як використовувати результати оцінки

Далі Ольга навела приклад застосунків, які виконують такі функції як відстеження пульсу, підрахунку кроків і запитала аудиторію: «Навіщо це вам? Як ви далі використовуєте дані цих метрик, що обробляє цей застосунок?»

І на основі цього спікерка привела наступну статистику.

Статистика щодо важливості HR-аналітики

«HR-аналітика може використати близько 300 метрик у розрізі рекрутингу, навчання, онбордингу, мотивації тощо, але 100% ми не використовуємо їх всюди», — зазначила Ольга.

«Завжди беріть до уваги четверту метрику HR, думайже як ви можете попередити та передбачити проблему, а не як її подолати», — порадила Ольга.

Задоволеність, лояльність та залученість: у чому різниця?

? Задоволеність передбачає, що співробітник у загальному задоволений своєю компанією, базовими показниками, і готовий працювати тут і далі, але не докладаючи зусиль більше, ніж того вимагає посадова інструкція.

? Лояльність — наступний рівень прихильності. Співробітникові подобається компанія, він готовий надовго затриматися на одному місці, залишаючись відданим працівником, але не намагаючись виконати більше, ніж від нього очікують.

? Залучений співробітник зацікавлений у розвитку компанії. Він проявляє ініціативу, пропонує нові ідеї і не боїться брати відповідальність за них.

Залученість працівників у світі (дослідження 2022 року)

Вимірювання

Компанія.

Успішність проєкту.

Клієнт

залученість (лояльність) клієнта (NPS);

очікування клієнта (метрики продуктивності).

Люди (команда)

залученість персоналу (eNPS);

плинність (Turnover rate).

Ціль eNPS

eNPS (Employee Net Promoter Score) — це метод оцінки, який дозволяє виміряти лояльність через залучення співробітників.

eNPS оцінює ймовірність того, що співробітник захоче порекомендувати компанію як місце для роботи;

eNPS допомагає зрозуміти, що саме подобається і не подобається співробітникам компанії.

Залучення співробітників – це не рівень щастя. Розмови з колегами за обідом, радість від святкової вечірки нічого не говорить про те, як старанно персонал працює для досягнення мети компанії.

Залучення співробітників не є задоволенням. Задоволеність співробітників вимірює мінімальний рівень, тоді як залучення намагається змусити всіх досягти більшого. Хоча задоволеності, як правило, достатньо, щоб зберегти співробітників, часто цього недостатньо для забезпечення продуктивності.

Залучення співробітників не є добробутом. Добробут розглядає кожну область життя співробітника (як всередині, так і поза офісом), щоб визначити, наскільки добре людина справляється зі стресом, продуктивно працює, робить внесок у співтовариство та реалізує свій потенціал.

Чим вирізняється залучений співробітник?

Рекомендує компанію як роботодавця.

Докладає додаткових зусиль (покращує якість роботи, працює понаднормово, витрачає свій час на розвиток та навчання).

Виконує дії, що виходять за межі своїх функцій (виявляє ініціативу, висуває пропозиції, працює в нових проектах тощо).

Оцінка eNPS

❗ Важливо зрозуміти, що саме цій групі опитаних подобається компанія, що змусило їх поставити таку високу оцінку.

❗ Використовуйте отриману інформацію, для найму та утримання найкращих талантів.

Результати eNPS на прикладі компанії ARTJOKER

Всього в опитуванні взяли участь 78 % співробітників

Індекс задоволеності та залученості персоналу

eNPS = % прихильників - % критиків

eNPS = 53% - 9% = 44 %

Вимірюється від -100 до 100%:

якщо показник вищий — 10%, то причин для занепокоєння немає;

якщо ж цифра нижча — варто вивчити питання залучення та задоволеності.

Драйвери eNPS

Драйвери eNPS (1 частина)

Драйвери eNPS (2 частина)

Для отримання точного результату необхідно:

Щоразу використовувати одні й самі питання.

Проводити опитування регулярно через однакові проміжки часу (3 місяці)

Опитування має бути анонімним.

Опитування роблять не тільки по всій компанії, а й у відділах чи навіть командах. Так найпростіше знайти проблемні моменти.

Для швидкого та ефективного аналізу — автоматизація опитування.

Gallup Q12

Gallup Q12 — найбільш ефективний показник залучення співробітників та його впливу на результати, які є найбільш важливими для вашого бізнесу.

Результати Gallup безпосередньо пов'язані з такими показниками:

Показник 1 — Продуктивність

Показник 2 — Прибутковість

Показник 3 — Утримання

Показник 4 — Плинність кадрів

«Як ще ми можемо оцінювати задоволеність співробітників? У нашій компанії, наприклад, запустилась скринька пропозицій, загалом можна використовувати також боти та опитувальники щодо настрою, стресу співробітника тощо», — поділилась спікерка.

? Якщо ви не змогли долучитись до події, то вже зараз можете сміливо переглянути за посиланням на нашому YouTube-каналі.

0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий

IT Новости

Смотреть все