Gmail 20 років. Чому користувачі спершу думали, що це – першоквітневий жарт від Google

  • 2 апреля, 09:01
  • 2938
  • 0

Рівно 20 років тому, 1 квітня 2004 року, компанія Google оголосила про запуск власного поштового сервісу Gmail. Проте він виявився настільки революційним у порівнянні з альтернативами, які вже працювали на той момент, що люди розцінили це як першоквітневий розіграш. 

Співзасновники Google Ларрі Пейдж і Сергій Брін час від часу жартували з клієнтами компанії і згодом після її заснування щороку 1 квітня анонсували жартівливі проєкти, пише New York Post. Так, одного разу вони повідомили про вакансію для дослідницького центру Коперника на Місяці. Пізніше жартівники оголосили про запуск функції Google Nose, за допомогою якої буцімто можна було відчути «аромат» результатів пошукової видачі. Зрештою коли Пейдж і Брін привчили людей до таких жартів, вирішили, що День сміху (1 квітня) – прекрасно підходить для того, щоби презентувати справжню новинку.

Сервіс Gmail на той час міг похвалитися 1 гігабайтом пам’яті, який надавали кожному обліковому запису. Його було достатньо для зберігання трішки більш як 13 тис. листів, тоді як Yahoo та Microsoft могли «втримати» в скриньці всього 30-60 повідомлень.

Окрім кількісного стрибка в сховищі, в Gmail реалізували можливість пошуку листів, вкладень та іншої інформації безпосередньо в пошті.

«Початкова пропозиція, яку ми підготували, стосувалась пам’яті, пошуку та швидкості», – сказала колишня топменеджерка Google Марісса Маєр, яка брала участь у розробці Gmail та інших продуктів компанії, а потім стала генеральною директоркою Yahoo.

Це була настільки карколомна концепція, що невдовзі після того, як агентство Associated Press опублікувало матеріал про Gmail надвечір 1 квітня 2004 року, читачі почали дзвонити та надсилати електронні листи, щоби повідомити журналістів про те, що їх ошукали пранкери Google. Проте в AP знали, що Google не жартує. Незадовго до того репортера агентства запросили до штаб-квартири компанії в Маунтін-В’ю, штат Каліфорнія. Там він на власні очі побачив усі можливості Gmail.

Зараз у Gmail приблизно 1,8 мільярда активних облікових записів – кожен із них тепер пропонує 15 гігабайтів безплатного сховища разом із Google Photos і Google Drive. До речі, багатьом користувачам такого обсягу замало, а саме цього – цифрового накопичення, або відмови періодично чистити свої облікові записи – і прагнули досягти в компанії.

«Ми намагалися змінити спосіб мислення людей, оскільки вони так довго працювали в цій моделі дефіциту пам’яті, що видалення стало дією за замовчуванням», – сказав Буххайт.

Ці зміни і стали і причиною того, чому Google, Apple та інші компанії зараз заробляють гроші на продажі додаткової місткості для зберігання даних у своїх центрах обробки даних.

Як сервіс Gmail вплинув на бізнес Google

Gmail фактично став першим будівельним блоком у розширенні інтернет-імперії Google за межі пошукової системи. Уже потім з’явились Google Maps та Google Docs, компанія придбала YouTube, створила браузер Chrome і операційну систему Android.

До речі, в Gmail від початку анонсували намір сканувати вміст електронних листів, щоб краще зрозуміти інтереси користувачів. Існує думка про те, що це був перший крок Google на шляху до так званого цифрового стеження з метою продажу більшої кількості реклами. 

Хоча Gmail відразу ж викликав ажіотаж, можливості сервісу були обмеженими. Google мала тільки 300 машин, які могли забезпечувати роботу сервісу, тож спочатку він був розрахований всього на 10 тис. користувачів. Але це створило атмосферу ексклюзивності та спричинило гарячковий попит на невловні запрошення зареєструватися. У якийсь момент запрошення відкрити обліковий запис Gmail продавалися за 250 доларів за штуку на eBay.

«Це стало трохи схожим на соціальну валюту, де люди казали: “Привіт, я отримав запрошення від Gmail, ти хочеш його?”», – пригадував Буххайт.


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий

Последние статьи

Смотреть все