Генеральний директор корпорації Amazon Енді Джессі назвав одну помилку, якої припускається більшість сучасних керівників. Так, у багатьох компаніях дотримуються напівофіційного (а подекуди й офіційного) правила щодо того, що їхні лідери в переважній більшості випадків мають рацію. Та Джессі – і не він один – вважає дещо інакше.
Мати рацію, на його думку, – не основне завдання і не привілей хорошого лідера, пише видання CNBC. Джессі вважає, що найкращі лідери готові прислухатися до безлічі думок – особливо тих, які можуть відрізнятися від їх власних – і мають достатньо ґрунтовних суджень, щоб вибрати найкращий шлях уперед.
Та, за його словами, чимало керівників дещо викривлено сприймають цю концепцію. Він впевнений, що далеко не всі ідеї, які висловлюють лідери, справді повинні чи можуть спрацювати так, як від них очікують.
«Ми намагаємося знайти найкраще рішення для клієнтів, чия б це не була ідея. Робота керівника часто полягає в тому, щоб залучити “потрібних людей”, які можуть надати правильні відгуки та запропонувати варіанти, а лідер уже має їх вислухати та обміркувати», – цитує його видання.
Чи так важливо для бізнесу, хто саме автор найкращої ідеї
Amazon – не єдина велика компанія, у якій намагаються прислухатися до всіх думок та за потреби змінювати власні. Прикладом такого керівника, що з легкістю міг відкинути власні ідеї та зосередитись на припущеннях своїх підлеглих, якщо вони справді були перспективними, був співзасновник Apple Стів Джобс. І цю рису в нього перейняв теперішній очільник компанії Тім Кук.
«Це подарунок, тому що все змінюється, і потрібна сміливість, щоб змінитися. Потрібна сміливість, щоб сказати: “Я був не правий”. Я думаю, він (Джобс – ред.) її мав», – сказав Кук під час однієї з конференцій ще у 2012 році.
За даними досліджень, що когнітивна гнучкість є ключовою для навчання, адаптації та ухвалення правильних рішень. Джессі наголосив, що вміти шукати та вислуховувати низку обґрунтованих ідей та змінювати власну думку, коли це необхідно, особливо важливо, якщо ви досліджуєте нові напрями.
«Я часто ставлю під сумнів свої найглибші переконання щодо певної теми, щоби перевірити, чи вони справді правильні. Ключ у тому, щоб залучити правильних людей, зібрати відгуки, вислухати різні думки, а потім подумати про найкраще можливе рішення для клієнтів або для бізнесу. Неважливо, ваша це була ідея чи ні», – зазначив Джессі.
До речі, засновник Amazon Джефф Безос майже ніколи не говорив на загальних зустрічах першим. Він волів вислухати всіх працівників, а потім уже висловлювати свої думки, щоб не впливати на їхні ідеї і переконання. Простими словами, щоб вони не вважали правильною тільки його думку та щоб не погоджувалися з ним через, наприклад, субординацію. Нині цю ж тактику використовує і Джессі. Він навіть зізнався, що на багатьох зустрічах йому навіть не доводилося брати слово в кінці – найкращі рішення народжувалися в обговореннях.
0 комментариев
Добавить комментарий