Генеральний директор «Датагруп-Воля» Михайло Шелемба очолив телеком-компанію (тоді – «Датагруп»), коли йому було всього 29. До того він багато років працював у консалтинговій фірмі McKinsey та повернувся з ОАЕ, щоби обійняти цю посаду. Що спонукало його круто змінити кар’єрний напрям, як він погодився очолити компанію в складний для неї період та з якими викликами стикався, Шелемба розповів MC.today.
Це, а також злиття «Датагруп» і «Воля», купівлю телеком-оператором lifecell, роботу ефективного топменеджера та багато іншого Михайло обговорив у межах подкасту Global Ukrainians.
Коли Шелемба отримав пропозицію очолити «Датагруп», він разом із сім’єю вже приблизно два роки мешкав і працював у Дубаї. Дружина топменеджера тоді підтверджувала кваліфікацію, щоби працювати в ОАЕ лікарем, діти адаптувалися до нових умов, вчили англійську.
«Ми пройшли крізь досить складний такий період, і тут я такий: а давайте назад. Це, звісно, було досить егоїстично – вони (дружина та діти Михайла – ред.) багато чим пожертвували і втратили б можливість реалізувати себе в цих умовах. Взагалі для мене тоді було питання, що це такий проєкт. Я продавав його дружині як проєкт на два роки – я прийду, наведу лад, а потім повернусь і все буде добре. Але, як ти бачиш, уже вісім років, і сім’я повернулася в Україну у 2019 році. З 2016-го до 2019-го я три роки щотижня літав у Дубай і потім назад. Сто з гаком перельотів на рік – це теж був челендж», – пригадує Шелемба.
З професійного погляду складним для нього було те, що він йшов в абсолютно нову індустрію. Він не працював до того в українському телекомі, на нього чекала нова команда та необхідність швидко ухвалювати рішення. На той час у «Датагруп» були великі борги, а грошей, за підрахунками, вистачило б, щоби платити зарплати ще приблизно чотири місяці. Тобто знаходити ресурси, вибудовувати нову стратегію, формувати команду, заспокоювати клієнтів потрібно було дуже швидко.
Михайло зізнався, що в ухваленні рішення про переїзд знову до Києва та роботу в «Датагруп» певну роль зіграв і його вік.
«Я вже був на тому треку, коли за мене мали голосувати як за молодшого партнера (в McKinsey – ред.). Якби я не пішов у “Датагруп”, то за кілька місяців мав усі шанси стати молодшим партнером, а потім за два-три роки – партнером. І я розумів, що мої доходи будуть рости досить сильно, McKinsey досить непогано платить своїм співробітникам. Але я вже достатньо пожив і побачив, що витрати також мають властивість рости разом із доходами. І тут я розумію, що в 35 років я буду в такій золотій клітці, коли в мене високі доходи, але й високі витрати. І я буду таким професійним консультантом, який добре робить свою роботу, але в реальному бізнесі не працює і не зможе працювати. Тому що щоб зберегти свої доходи і перейти в реальний бізнес, це вже має бути дуже велика компанія і також позиція СЕО. А я розумів, що ніхто тобі не довірить таку відповідальність, коли в тебе немає реального досвіду», – поділився очільник «Датагруп-Воля».
За словами Михайла, для нього це була можливість перейти із розряду консультантів у категорію управлінців у реальному секторі. Тому він і погодився на цей челендж.
«Якщо помилятися в таких сміливих кар’єрних ходах, то краще, умовно, у 30 років, ніж в 40 чи в 50. Я розумів що коли мені буде 40 чи 50, я навряд чи захочу ризикувати», – додав Шелемба.
0 комментариев
Добавить комментарий