Pinterest - сервіс, який дозволяє додавати в закладки картинки, що сподобалися (Піни) і створювати з них тематичні колекції (дошки). У Pinterest можна також обмінюватися картинками один з одним, ставити оцінки, залишати коментарі до зображень, ділитися ними через Facebook і Twitter.
Весною 2019 року Pinterest провела IPO, а в серпні капіталізація компанії майже досягла $ 20 млрд. За власними даними сервісу, кожен день нові Піни додають 2 млн користувачів, а загальна кількість пінів вже досягла 100 млрд. Щомісячна аудиторія Pinterest становить 300 млн осіб.
Початок шляху: офіс в квартирі і особисті зустрічі з користувачами
До заснування Pinterest, в 2006 році, Бен Зільберман працював в Google, в відділі онлайн-реклами. Також він періодично відвідував лекції в бізнес-інкубаторі Y Combinator.
Через два роки він пішов з компанії, так як захотів зробити свій продукт. Зільберман зустрівся зі своїм приятелем по коледжу Полом Скіаррою і запропонував йому разом реалізувати декілька ідей.
Зільберман з дитинства захоплювався колекціонуванням марок, гербаріїв та комах. Тому він мріяв створити сервіс, де б люди могли «ділитися тим, що їх надихає».
У серпні 2008 року Пол звільнився з нью-йоркської венчурної фірми Radius Capital. Разом з Зільберманом вони заснували компанію Cold Brew Labs.
Бен Зільберман
Скіарра став генеральним директором. Його робота полягала в залученні інвестицій. Будинок Скіарри в Каліфорнії був першим офісом компанії. У 2008 році вони випустили додаток Tote.
Задум полягав у тому, що користувачі зберігали в додатку фотографії різних речей, які їм надсилали компанії по електронній пошті або SMS, щоб потім їх купити. Cold Brew Labs вдалося отримати інвестиції від венчурної компанії First Mark Capital. Однак користувачі додавали товари в «Вибране» і пересилали товари один одному, але майже нічого в кінцевому рахунку не купували.
Додаток стало повним провалом.
Причин цьому було декілька: по-перше, люди ще не використовували мобільні додатки для покупок. Сервіс випереджав час. По-друге, магазин App Store був не готовий підтримати бізнес на платформі мобільного додатка. Все працювало занадто повільно: Cold Brew Labs випускала наступну версію програми, перш ніж отримати відгуки про попередню.
Проте ті люди, які користувалися додатком, часто відправляли зображення вподобаних товарів собі і колекціонували їх. Зільберман спостерігав за поведінкою користувачів і вирішив створити продукт, побудований навколо цього. Ідею для нового сервісу йому подав знайомий дизайнер Еван Шарп, з яким вони розговорилися про колекціонування та інфографіку.
У 2009 році почалася робота над новим проектом, майбутнім Pinterest (назва стартапу придумала дружина Зільбермана під час святкового обіду на День подяки), і в березні 2010 року була запущена бета-версія. Разом зі Скіаррою і креативним директором Еваном Шарпом вони зняли маленьку квартиру, де розташувався офіс компанії.
Люди володіють відмінним смаком на книги, одяг, меблі, дизайн, але не мають (або не мали) можливість поділитися цим. - Бен Зільберман, засновник Pinterest
Зільберман так побоювався, що його ресурс втратить первісний задум, що після напису «Ласкаво просимо», який з'являвся при заході на головну сторінку, він зробив приписку «У вас повинен бути хороший смак!».
Команда цілий рік займалася проектуванням і вдосконаленням сайту. Шарп створив близько 50 робочих версій, експериментуючи з шириною стовпців і макетами зображень. Засновники хотіли, щоб користувачі могли переглядати кілька зображень одночасно, без прив'язки до хронології.
Спочатку сервісу було важко відшукати аудиторію. Через чотири місяці з моменту запуску у Pinterest було 3000 користувачів (за аналогічний період Instagram зібрав майже 1 млн користувачів).
Через п'ять місяців - менше 10 тисяч. Зільберман згадує: «Думаю, я особисто написав першим 5000 користувачів». Крім того, підприємець поділився з ними своїм номером мобільного телефону, а з деякими навіть випив по чашці кави.
Однією з перших знаменитостей, які зареєструвалися на сайті, стала Енн Ромні, дружина кандидата в президенти США від Республіканської партії Мітта Ромні. Потім на сайт звернули увагу технічні блоги Кремнієвої долини. Перші два роки реєстрація в сервісі була закритою, потім - за запрошеннями.
В кінці 2010 року колишня глава венчурної фірми IAC M & A Шана Фішер подзвонила в компанію і сказала, що хоче інвестувати в Pinterest. Генеральний директор платформи Eventbrite і співвласник PayPal Кевін Хартц теж заявив про намір вкласти гроші в стартап. Це сприяло залученню інвесторів в подальшому.
Монетизація сервісу
У вересні 2011 року число унікальних щомісячних відвідувачів Pinterest становило 1,68 млн, а в грудні - 7,28 млн. У лютому 2012 року їх кількість перевищила 16 млн.
Видання TechCrunch тоді написало , що Pinterest перетнув позначку в 10 мільйонів відвідувачів швидше будь-якого іншого сервісу, у якого є тільки сайт, за всю історію інтернету.
Зростання аудиторії Pinterest
Таке зростання відвідуваності забезпечували насамперед жінки. За даними за 2018 рік, частка жінок в сервісі (у віці від 25 до 54 років) становила 83%. Видання Quartz називає Pinterest «улюбленої соцмережею американських матусь». При цьому більше 80% нових передплатників надходять з-за меж США.
У 2015 році Pinterest персоналізував налаштування пошуку за гендерним принципом: сервіс показує різні результати для жінок і чоловіків
Реклама - основне джерело доходу Pinterest. У 2010 році Зільберман почав експериментувати з вбудованим сервісом Skimlinks, який давав сайту можливість набирати клієнтів для сайтів-рітейлерів і отримувати близько 6% від кожного продажу, здійсненого з його допомогою.
Незабаром Pinterest відмовився від Skimlinks. Зільберман заявив, що Skimlinks використовувався в тестовому режимі: «Це була перевірка, а не готовий бізнес-план. Ми протестували кілька варіантів монетизації, в даному випадку - партнерські посилання».
Пізніше в Pinterest з'явилися інші опції. Їх почав вводити Тім Кендалл, який прийшов в Pinterest в 2012 році, а до цього майже п'ять років розробляв рекламні продукти Facebook. В на початку 2015 року він займався в Pinterest виключно питаннями монетизації, а через рік зайняв посаду першого президента компанії.
У 2014 році була додана опція Rich Pins, яка дозволила робити покупки. Багато відомих брендів на кшталт Armani, Sony, Gap або Pull & Bear почали збирати цілі каталоги своєї продукції на сторінці в Pinterest. Зараз понад мільйон підприємств використовують Pinterest для залучення клієнтів.
Для тих, хто почав цікавитися Pinterest для просування бізнесу, команда створила «Рекламні Піни» (Promoted Pins). Доступ до них можуть отримати тільки бізнес-акаунти.
Рекламодавці вибирають просувний пін і вводять критерії орієнтування. Запустивши кампанію, можна відстежувати її хід і редагувати. Інструмент доступний тільки в десяти країнах, України серед них немає. Також Pinterest відкриває бізнес-профілям доступ до аналітики. Pinterest Analytics дозволяє вивчити аудиторію: її демографічні, гендерні та географічні характеристики.
У 2016 році соцмережа почала пропонувати персоналізовані рекомендації товарів на основі збережених пінів користувача. Перехід з хронологічної на алгоритмічну новинну стрічку підвищив залученість користувачів сервісу в п'ять-десять разів, люди почали активніше зберігати і ділитися зображеннями.
Головний інженер пошукових технологій Pinterest Мухаммед Шаханджіан вказував, що у сервіса є значна перевага перед іншими: «Багато компаній намагаються зрозуміти інтереси своїх користувачів по внутрішнім сигналам. Але у випадку з Pinterest наші користувачі самі показують, що їм цікаво ».
За рахунок використання машинного навчання для підбору рекомендацій, впровадження рекламних пінів, ряду нових опцій (таких як Rich Pins) і постійного зростання аудиторії компанія змогла збільшити прибуток в 20 разів - з $ 25 млн в 2014 році до $ 500 млн в 2017 році.
За даними на 2018 рік, річний виторг Pinterest зріс до $ 756 млн, а чистий збиток скоротився з $130 млн до $63 млн. Штат компанії перевищив 1800 чоловік.
У 2019 компанія провела IPO, потрібне для збільшення аудиторії і вдосконалення бізнес-моделі. У перший день торгів акції Pinterest подорожчали з $19 до $24,5. Станом на 22 вересня 2019 року їхня вартість становить $30. За даними Yahoo Finance, ринкова капіталізація Pinterest досягає $ 16,4 млрд.
0 комментариев
Добавить комментарий