«Треба бути завжди готовим»: 5 правил антикризового менеджменту очільника «EPAM Україна»

  • 26 апреля, 14:01
  • 4341
  • 0

Керівник українського підрозділу EPAM Степан Мітіш вважає фундаментом ефективної команди довіру, а ще – що до криз завжди потрібно бути готовим. У цьому йому допомагають 5 правил антикризового менеджменту.

Про це, як і про побудову відкритої культури спілкування в команді, він розповів в інтерв’ю.

«Життя щороку стає складнішим, а проблем та кількості невідомих більшає. Тому дуже важливо просто пробувати, а потім вчитися на своїх помилках. Адаптуватися, знову пробувати, вчитися на помилках і знову адаптуватися. Успішні люди та компанії відрізняються від неуспішних тим, що успішні не бояться робити помилки, робити висновки й рухатися вперед», – говорить він.

За словами Степана, керівник повинен ставитися до людей із розумінням, вміти контролювати свої емоції та пояснювати складні речі просто.

Правила антикризового менеджменту Мітіша

  1. Потрібно завжди бути готовим до криз. Як розповів Степан, наявність навіть поганого плану краща за його відсутність.
  2. Якщо правильне рішення ухвалити запізно, воно перетворюється на неправильне. Цього висновку Мітіш дійшов після прочитання книги Джона Коттера «Наш Айсберг тане. Як досягти результату в умовах змін». У ній йдеться про пінгвінів, які в певний момент усвідомили потребу в пошуку нового айсберга через те, що їхній почав тонути.
  3. Людям потрібне просте і зрозуміле пояснення, чому їм варто піти за вами. За словами Степана, якщо команда не розумітиме, що і для чого робити, вона проігнорує запит.
  4. Делегування – важливий елемент роботи ефективних команд. Сотні людей прагнуть проявити себе та бути корисними, тому варто дати їм відповідні повноваження. Лідери мають це розуміти.
  5. Великі цілі досягаються маленькими кроками та перемогами. «Так навіть неможливі речі стають осяжними», – зазначив Степан.

Як приклад Мітіш навів початок повномасштабного вторгнення. Коли минув перший шок, він усвідомив, що найбільше солдати бояться генерала, який панікує.

«Тож я розумів, що потрібно зберігати спокій. У цьому мені допомагають сон, фізичні вправи та медитація. Ці прості дії дозволяють систематизувати думки та знижувати рівень емоцій», – розповів він.

Він додав, що вже в перший день великої війни побачив, що не повинен контролювати кожного із членів core-команди, оскільки всі й так усе знали. Зокрема, і тому, що компанія готувалася до такого розвитку подій. Так, Мітіш пригадав, що одним із його нагальних завдань було написати лист усім працівникам компанії про введення воєнного стану, проте поточні справи не давали зосередитись на цьому.

«Я дуже вдячний своєму колезі Максиму Дорошенку, який зараз у лавах ЗСУ, а тоді відповідав за внутрішню комунікацію. Попри те, що він був зайнятий евакуацією своєї доньки, він підготував для мене драфт цього листа. Я був вражений тим, як команда відпрацювала. Але я не можу дати універсальних порад, як збудувати таку команду», – поділився Степан.

Натомість він порекомендував звернути увагу на книгу «П’ять вад команди: Притчі про лідерство» Патріка Ленсіоні. За його словами, основна ідея цієї книги полягає в тому, що команда зірок – це не те ж саме, що команда-зірка.

«Одна з найголовніших вад команд – це відсутність довіри. Якщо кожен у команді не може бути відвертим, не виходить здорового конфлікту. Внаслідок цього ухвалюються компромісні рішення, які насправді не розв’язують проблеми», – розповів Мітіш.


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий

IT Новости

Смотреть все