Зібрали в одному місці все, що стане в нагоді теперішнім та майбутнім продакт-менеджерам і всім, хто цікавиться розвитком продуктів.
Що читати
5 книг від Ігоря Соколова, експродакт-менеджера Grammarly:
- «Стартап без помилок», Ерік Райз (The Lean Startup). Книга описує стандарт створення технологічної компанії у наш час. Її варто прочитати, аби розбиратися в термінології, яку всі використовують.
- «Запитай маму», Роб Фітцпатрік (The Mom Test). Ця книга — вступ до теми якісних досліджень. Тут описана загальна методологія проведення інтерв’ю з користувачами.
- «Долаючи прірву», Джеффрі Мур (Crossing the Сhasm). Must-read для B2B продакт-менеджерів. І взагалі дуже корисна книга для будь-якого продакта. Тут ідеться про динаміку товару на ринку і неочевидні методи побудови продуктової стратегії.
- «Натхненні. Як створювати продукти-хіти», Марті Каган (Inspired: How to Create Tech Products Customers Love). Автор розповідає про те, як зараз структурують процеси і функції в технологічних компаніях. Її важливо прочитати, щоб скласти правильні очікування від ролі продуктового менеджера.
- «Вибухове зростання», Шон Елліс (Hacking Growth). Ця книжка — для більш просунутого читача. Але з нею важливо познайомитися, щоб освоїти модель швидкого тестування гіпотез.
І ще 6 книг за рекомендаціями українських продакт-менеджерів:
- «На гачку. Як створити продукт, що чіпляє», Нір Еяль
Книга вчить створювати продукти, які викликають залежність. Автор Нір Еяль працював у сфері ігор і реклами, де вивчив і випробував техніки впливу на споживача. Пізніше викладав психологію споживача в Стенфордському університеті, зараз консультує відомі компанії і пише для видань Harvard Business Review, The Atlantic, Tech Crunch і Psychology Today.
Англійською: Hooked: How to Build Habit-Forming Products
- «Спринт. Вирішуйте складні завдання і тестуйте нові ідеї за 5 днів», Джейк Кнапп, Джон Зерацкі, Брейден Ковіц
У книзі йдеться про методику, яка дозволяє тестувати ідею протягом 5-ти днів. Її розробили в Google, а пізніше перевірили на сотні компаній. Автори детально розписують усі етапи спринту, пояснюють, чому не працює брейнстормінг, а також як уникнути пасток у звичних процесах прийняття рішень та адаптувати методику для різних цілей.
Англійською: Sprint: How to Solve Big Problems and Test New Ideas in Just Five Days
- «Мислення швидке і повільне», Деніел Канеман
Міжнародний бестселлер від психолога та лауреата Нобелівської премії пояснює, як працюють дві системи нашого мислення. Одна — допомагає економити час, але й провокує емоційні рішення, інша — повільна і більш логічна, але вимагає від нас більше зусиль. Автор вчить ефективно користуватися обома.
Англійською: Thinking, Fast and Slow
- «Безжальна правда про нещадний бізнес», Бен Горовіц
Підприємець та інвестор Кремнієвої долини Бен Горовіц відверто розповідає про бізнес без мантр про «успішний успіх».
«Один із найперших уроків у моїй кар’єрі навчив мене, що за діями великої організації завжди стоїть одна людина, відповідальна за все, — пише Горовіц. — Інженер може призупинити роботу, очікуючи схвалення, або ж менеджер може вирішити, що не має повноважень закуповувати важливі складові. Ці дріб’язкові, на перший вигляд, вагання здатні спричинити фатальні затримки».
Англійською: The Hard Thing About Hard Things: Building a Business When There Are No Easy Answers
- «Intercom on Product Management»
Книга про продуктовий підхід від компанії Intercom. Автори обіцяють відповіді на такі запитання: як оцінити ваш поточний продукт і знайти сфери для покращення, чому «ні» — найважливіше слово у словниковому запасі менеджера продуктів і як «викотити» нові функції, якими клієнти будуть по-справжньому користуватися.
- «Scrum. Навчись робити вдвічі більше за менший час», Джефф Сазерленд
Книга для тих, хто не любить втрачати час і шукає ефективного способу справлятися з задачами швидше. Автор книги Джефф Сазерленд — колишній військовий льотчик і технічний директор компанії, що створювала першу в Америці мережу онлайн-банкоматів. За його спогадами, коли всі терміни проєкту були прострочені, бюджет майже вичерпаний, а програма не працювала, він зрозумів: у світі нових технологій старі методи організації праці вже не діють.
Англійською: Scrum: The Art of Doing Twice the Work in Half the Time
Ці книги порекомендували щонайменше 5 ПМ-ів під час дослідження ринку продакт-менеджменту України 2019
Блоги
Блог компанії Intercom. На сайті є окремий розділ про продукт і дизайн, де ви знайдете статті про команду, онбординг, інструменти та інші інсайди команди Intercom.
Підприємець, партнер у компанії Andreessen Horowitz, а раніше лідер Growth Hacking команди в Uber Ендрю Чен зібрав свої есеї про стартапи, метрики і зростання продукту.
Блог продуктової школи у Кремнієвій долині. Тут можна знайти статті і конспекти виступів від продакт-менеджерів компаній-гігантів на зразок Amazon, Spotify, Airbnb. До речі, школа має також свій YouTube-канал, де публікує вебінари, виступи на конференціях та лекції.
Якщо вам не щастило побувати на однойменній продуктовій конференції, їхній блог допоможе заповнити прогалину. Тут команда публікує статті і відеозаписи виступів із власних заходів.
Автори блогу — десятки продакт-менеджерів, дизайнерів та інших спеціалістів, що займаються розвитком технологічних продуктів, з усього світу. Тут можна знайти тексти на будь-який смак: від 5-ти причин не йти у продакт-менеджмент до гіду із Jobs to be done. Спільнота пишається тим, що є найбільшою організацією ПМ-ів. Засновник Джей Стенсел також веде подкаст і записує відеоінтерв’ю із лідерами, фаундерами і спеціалістами, які стоять за створенням продукту.
Телеграм-канали
Лавка Продуктовая
Про те, як продукти стали новим рок-н-ролом – у каналі Дениса Суділковського, куратора річного курсу Product Interface Design Professium у Projector та ексChief Design Officer у ЛУН.ua.
Pavlo Pedenko
Канал Павла Педенка. Варто підписатися, щоб не пропускати нові випуски Product&Growth Show та анонси продуктових конференцій і мітапів, які організовує Павло. Інколи автор публікує власні роздуми на тему і витяги найцікавішого зі статей.
From Junior to CEO
Телеграм-канал для тих, хто цікавиться розробкою продуктів у сфері IT. Ведуть продакт-менеджерка Наталія Нікітюк та CMO Олексій Єленевич.
Продуктова тєлєга
Новостворений і перший українськомовний канал про продакт-менеджмент. Ведуть організатори конференції Iteracia. Тут будуть новини продуктової сфери, вакансії та історії ПМ-ів.
Product Development and Management
Канал CPO у Київстар Михайла Нестора. Зрідка тут бувають історії з життя продакта, а частіше — посилання на відеозаписи, статті і подкасти про ПМ.
Що слухати. Українські та англомовні подкасти
Product&Growth Show
Ярослав Степаненко і Павло Педенко, засновники конференцій Growth Marketing Stage і ConfidenceConf, по вівторках спілкуються з продактами, маркетологами і засновниками компаній. Вони наговорили вже 27 випусків про секрети роботи, продуктивності і побудови бізнесу. Останні — з Growth Manager у Bird Русланом Назаренком, Head of Global Marketing у SEMRush Ольгою Андрієнко і Максоном Пуговським із Gameloft.
Де слухати: SoundCloud / Apple Podcasts / Google Podcasts / Spotify
Клуб анонімних продакт-менеджерів
Професіонали зі сфери управління продуктом та суміжних дисциплін діляться досвідом у розмовах із Володимиром Мирненком. Зараз є вже 10 записів, зокрема, із колишнім продакт-менеджером у MacPaw Павлом Педенком та head of product у ЛУН Олександром Івановим.
Де слухати: Apple Podcasts / Android.
This is Product Management
Подкаст від команди Alpha. Ведучий — письменник і маркетолог Майк Фішбейн. Разом із запрошеним експертом він розбирає складнощі, які виникають при розробці продукту.
Де слухати: SoundCloud / iTunes.
Inside Intercom Podcast
Кейси, інсайти, інтерв’ю з експертами технологічних компаній від Intercom.
Де слухати: Google Podcast / iTunes.
Product Hunt Radio
Співавтор книги «На гачку» Райан Гувер та співзасновниця Future Startup Now Абадесі Осунсаде запрошують тих, хто вивчає і створює майбутнє. Їхні гості — стартапери, інвестори, журналісти, винахідники, з якими ведучі обговорюють найновіші технології
Cлухати на Google Podcast / iTunes.
The Product Podcast
Запустила подкаст Product School із Сан-Франциско. У кожному випуску — інтерв’ю з топовими продактами: від Senior PM до VP of Product у Boxed.
Cлухати на Google Podcast / iTunes.
Jake and Jonathan (колишній Product Breakfast Club)
Подкаст про все, що пов’язане з продуктом. Список тем дуже широкий: від того, як бути менш напруженим, до найбільших таємниць Кремнієвої долини. Ведучі: автор бестселлера «Спринт» від New York Times Джейк Кнапп і співзасновник AJ & Smart Джонатан Кортні.
Cлухати на Player FM / iTunes.
The Product Experience
Кожного епізоду хости Лілі Сміт та Ренді Сілвер спілкуються з найкращими спікерами з конференцій ProductTanks та Mind the Product по всьому світу й обмінюються практичною інформацією про те, як удосконалити роботу над продуктом.
Де слухати: Apple Podcasts | Android | Google Podcasts | RSS | By Email.
Куди ходити. Конференції і мітапи в Україні
Iteracia
Продакт-менеджерська конференція, яка підштовхує повірити у свої сили, мислити глобально і створювати помітні у світі продукти. До речі, ви ще встигаєте на цьогорічну подію — вона пройде 29 лютого-1 березня. У перший день ПМ-и з Intercom, Zalando, Atlassian та інших компаній поділяться досвідом розвитку продуктів, у другий день організатори пропонують кілька воркшопів для прокачки скілів.
ConfidenceConf
Організовують Growth Manager у Preply.com та продуктовий лідер Павло Педенко і Product Marketing Manager у MacPaw Ярослав Степаненко. Торік вони зібрали ПМ-ів із Uber, Booking.com та Wix, щоб ті поділились досвідом з українським ринком. Цьогорічний лайнап організатори ще не оголосили.
Item
Цієї весни команда конференції запрошує на три продуктові інтенсиви Product Spring 2020. Говоритимуть про фреймворки, втримання клієнтів та роботу з продуктовими стратегіями.
ProductTank
ProductTank як формат заходів був заснований ще у 2010 в Лондоні і з того часу поширився на більш ніж 185 міст. Він направлений на розвиток локальних ком’юніті ПМ-ів. Організатори в різних містах запрошують на мітап продуктових менеджерів, маркетологів, дизайнерів, які можуть поділитися максимально практичним досвідом. В Україні ком’юніті існує (із різним рівнем активності) у Львові, Одесі і Києві.
Goort
Колишній ПМ Grammarly Ігор Соколов організовує походи невеликих груп продактів в офіси технологічних компаній для обміну досвідом. «Ми вручну збираємо релевантну цільову групу, — розповідає засновник. — Зустріч завжди починається з екскурсії офісом, половина зустрічі — про процеси в компанії, друга — як ті, хто прийшов на зустріч, вирішували подібні виклики у своїх компаніях». Зараз на такий похід можна потрапити у Києві і Мінську, але в планах — масштабувати Goort на інші міста і країни за моделлю Product Tank: у кожному місті буде свій активіст.
Де вчитися, якщо в Україні
Product Management Fundamentals
Практичний курс для початківців від школи Проджектор. Куратор — засновник Goort і екс-ПМ Grammarly Ігор Соколов. Заняття триватимуть пів року, двічі у тиждень. «Ми створимо екстремальні умови для вироблення найважливіших умінь продуктового менеджера. Навчимося знаходити точки зростання якісними і кількісними методами і бачити зв’язок між метриками і поведінкою користувачів. Порахуємо юніт-економіку продукту, розберемося, чим хороший UX відрізняється від поганого, наб’ємо руку на пріоритезації завдань», — обіцяє куртарор.
Набір у поточну групу закритий, але можна залишити заявку на наступний.
Product Management Professium
Річний курс від школи Проджектор, веде — Head of Product у ЛУН Олександр Іванов. Куратор обіцяє складний процес навчання і серйозні результати: «Випускники зможуть усвідомлено і без зайвих помилок створювати проекти з нуля або компетентно розвивати вже існуючі продукти. Від розробки ідеї і планування виходу на ринок до ітераційного поліпшення продукту, аналітики, тестів та маркетингу».
Нова група почне навчання у вересні 2020-го.
Курс для продакт-менеджерів
Львівська Product School організовує практичний курс для старту кар’єри. Навчання триває по вихідних протягом 8-ми тижнів. У попередньому наборі досвідом ділилися ПМ-и з WIX, MacPaw та Preply. Набір на весняний курс запускають з наступного тижня.
Продакт-менеджмент. Повний цикл управління продуктом
Онлайн-курс від школи Laba, веде — продакт-менеджер у Readdle Євген Плохой. У програмі — і теорія, і практика протягом 12-ти занять по півтори години.
Product-management. Запуск від нуля до одиниці
Освітня програма від «університету цифрових професій» Skillsetter, який заснував продакт-менеджер Владислав Якупов. В основі курсу — навчання в інтерактивній формі. Обіцяють навчити запускати проєкт з нуля і долати труднощі при розробці і запуску першої версії продукта на ринок. «Ми не використовуємо лекції викладачів, а передаємо знання відразу в текстовому вигляді з реальними інструментами і кейсами компаній. І все це у розважально-освітній формі», — розповів засновник.
Джерело: telegraf.design
1 комментарий
Добавить комментарий