За останні п'ять років попит на фахівців з просування додатків виріс в 20 разів.
Видавцям мобільних додатків стає складніше конкурувати за увагу аудиторії, і вони наймають ASO-фахівців - людей, які оптимізують сторінки в App Store і Google Play так, щоб продукт побачили і завантажили якомога більше людей.
Це відносно нова професія - в університетах таких фахівців поки не готують, а навчитися їй можна самостійно з мінімальними витратами.
Чим займається ASO-фахівець
ASO (App Store Optimisation) - це інструмент просування мобільних додатків в App Store і Google Play.
Завдання фахівця з ASO - так підібрати назву, опис, скріншоти і логотип програми, щоб її побачили і завантажили якомога більше людей: в цьому випадку компанія зможе залучати користувачів з меншими витратами.
Щоб розробити відповідну стратегію просування додатку, фахівець спершу оцінює його стартову позицію. В цей аналіз входить збір показників, дослідження конкурентів, вивчення ніші.
- Скільки у додатку органічних (без реклами) установок в день, тиждень, місяць?
- В якій країні кількість завантажень падає?
- Які конкуренти? Які у них показники?
- За якими запитами додаток з'являється в добірці і на якому місці?
Аналіз допомагає фахівцеві розподілити пріоритети: що важливіше - підвищити позицію додатку в пошуку або кількість завантажень.
Змінивши сторінки в сторах, фахівець знову переходить до аналізу - як дії вплинули на конверсію і позицію додатка в пошуковій видачі.
На цьому етапі можна проводити A / B-тести і міняти стратегію - вносити правки в опис, міняти назву, збільшувати кількість згадок конкретного слова, перевіряти різні скріншоти і відео.
У 2020 році ASO-фахівець не тільки копається в ключових словах, а шукає нові ринки для додатка (якщо він дозволяє), працює над локалізацією сторінки в App Store, оптимізацією конверсії в установку разом з дизайнерами, підтримкою і менеджерами по продукту.
Як відбирають співробітників
Серед ASO-фахівців багато колишніх маркетологів, аналітиків і SEO-фахівців, рідше це - копірайтери і журналісти.
При відборі співробітників важливіше практичний досвід в аналітиці та маркетингу і приклади реальних кейсів, ніж освіта і сертифікати, кажуть фахівці з ASO.
Для початківців ASO-фахівців важливо портфоліо, виконання тестового завдання, здатність кандидата проаналізувати реальний кейс. Критерії вибору також залежать від конкретних завдань компанії та індивідуальних цілей для ASO-відділу.
Якщо фахівець потрібен для вирішення стратегічних завдань, роботодавець швидше буде оцінювати те, як кандидат мислить, як бачить весь процес, буде враховувати його досвід. Якщо ж фахівця шукають для виконання більш технічних завдань, наприклад, конкретно на підбір ключових слів, більш показовим буде виконання тестового завдання.
У більшості випадків важливий етап відбору на посаду - тестове завдання. Кандидата на починаючу позицію просять зібрати семантичне ядро і скласти список метаданих або супроводжуючий текст. Також в тестове часто входить аналіз даних і графіки: кандидату дають показники або візуальні атрибути конкретного додатка і просять дати рекомендації по стратегії просування.
Останнім часом ASO все далі відходить від своїх початкових завдань по залученню органічних користувачів і все далі йде у напрямку growth hacking. Тобто обов'язки включають в себе роботу і з рекламою, і з продуктом, і PR-підхід.
Застосовуються всі доступні способи просування, і все це лягає на плечі ASO-фахівця, тоді як на початку зародження мобільного маркетингу ці функції виконували різні люди.
0 комментариев
Добавить комментарий