BBK Electronics: хто насправді стоїть за Oppo, Vivo, OnePlus і Realme

  • 19 сентября, 16:18
  • 2977
  • 0

Компанія, яка не виробляє смартфони під своїм ім'ям, вже другий рік поспіль входить до трійки лідерів по їх продажу. Розгалужена структура, активна експансія на Захід і конкуренція з світовими виробниками, все це лише малий привід дізнатися про BBK Electronics.

BBK Electronics: хто насправді стоїть за Oppo, Vivo, OnePlus і Realme

Що потрібно знати про BBK Electronics

Для жителів України і країн СНД BBK найчастіше асоціюється з недорогими програвачами і телевізорами, але рідко хто знає про дійсні масштаби її діяльності.

Ім'я BBK Electronics не можна зустріти на ринку смартфонів - як мінімум тому, що їх сфера діяльності лежить у виробництві аудіо- та відео-програвачів, а також побутової техніки. Проте, структурувавши статистику з продажу смартфонів на глобальному ринку, можна побачити наступну картину .

BBK Electronics: хто насправді стоїть за Oppo, Vivo, OnePlus і Realme

Не виробляючи смартфони самостійно, BBK займає третє місце по продажах у світі за підсумками 2017 року, істотно перевершуючи усім відомих Xiaomi, Huawei і безліч інших популярних брендів.

Вся справа в тому, що до складу компанії входять такі бренди, як Oppo, Vivo, OnePlus і Realme - відразу кілька конкуруючих підрозділів, що забезпечують проникнення на різні сегменти ринку - як бюджетні, так і преміальні. Вони мають досить велику аудиторію окремо, і займають серйозну частку на ринку.

Крім того, конкуренція між брендами існує не тільки на словах, і полягає в незалежній роботі окремих підрозділів. За словами генерального директора OnePlus Піта Лау, дочірні компанії не мають загальної стратегії - BBK, скоріше, зобов'язує їх діяти незалежно, навіть якщо це означає, що вони конкурують один з одним за одні й ті ж ресурси.

Частка на ринку - в Китаї і за його межами

Головною складністю в оцінці діяльності BBK Electronics є її підрозділи, що найчастіше діють як незалежні компанії. Проте, підсумувавши їх продажі, можна побачити фактичну частку корпорації на світовому ринку.

BBK Electronics: хто насправді стоїть за Oppo, Vivo, OnePlus і Realme

Смартфони під BBK брендами перевершили Apple в продажах на ринку Китаю і увійшли в трійку кращих на глобальному ринку за останні два роки. Піком розвитку для компанії став перший квартал 2017 року, забезпечивши їй друге місце по продажах у світі. На поточний момент, частка BBK на ринку залишається в незмінному положенні - близько третини ринку, трохи поступаючись продажами Apple і Samsung.

BBK Electronics: хто насправді стоїть за Oppo, Vivo, OnePlus і Realme

Окремо варто виділити продажі компанії на ринках що розвиваються - так, наприклад, Індія стала одним з головних покупців китайської техніки в цьому році, внісши свій внесок в загальний продаж належних BBK підрозділів. Сумарна частка корпорації на ринку цієї країни перевершила Xiaomi і Samsung - 30% проти 28 і 25% відповідно.

У тіні китайської індустрії - Дуань Юнпін

Китайські копії Nintendo, три вищі освіти і розмірене життя в Каліфорнії - історію засновника BBK Electronics Дуаня Юнпін складно назвати пересічною.

Як починалася історія засновника BBK

Дуаня Юнпін, фактичного власника компанії, досить складно зустріти в медіа-просторі. Одним з небагатьох джерел інформації про нього є його інтерв'ю для Bloomberg і запис публічної дискусії з китайськими студентами в Стенфорді. Цитуючи його останній виступ в Америці: «Я анти-соціальний. Громадські заходи дуже стомлюючі і вимагають багато часу.».

Людина, що володіє сьогодні третиною світового ринку смартфонів, народилась в простій родині в місті Наньчан - одному з великих промислових центрів Китаю. Після закінчення школи здобув дві вищі освіти, за спеціальностями інженера з радіоелектроніки та напрямку економіки. О

Після отримання ступеня магістра з економіки Дуань почав свою кар'єру в Zhongshan Yihua Group - на плечі випускника лягло управління збитковим заводом, з персоналом менш ніж 20 осіб і значними боргами.

Дуань Юнпін

Майбутній засновник BBK вивів завод з кризи, створивши на його основі підрозділ Subor Electronics Industry. Він займався виробництвом дешевих ігрових приставок, колишніх конкурентів Nintendo на ринку Китаю. Це дозволило вивести завод з кризи, перетворивши його в прибуткове підприємство.

Приставки, вироблені компанією, представляли собою здешевлені, знеособлені копії популярних в той час SNES і інших продуктів Nintendo. 

Проте, через розбіжності з начальством, Юнпін був змушений покинути пост виконавчого директора. У 1995 році Дуань розриває свої угоди з роботодавцем і засновує BBK Electronics, з 70% відсотками належних йому акцій.

BBK на ринку - історія становлення

BBK Electronics стала першим, повністю самостійним проектом Дуаня Юнпін. Почавши свою кар'єру в якості викладача, Юнпін досить швидко перейшов до кризового менеджменту, забезпечивши собі добре ім'я і заробивши істотний досвід у сфері управління.

Поділ на три напрямки. перші успіхи

Насамперед, Дуань зробив ставку на вхід відразу в кілька сфер ринку техніки - навіть в разі часткового провалу, у компанії залишався шанс відігратися в одному з обраних сегментів ринку. В якості основних напрямків були обрані виробництво навчальної електроніки, аудіо- та відеотехніки, а також компактних телефонів.

Через деякий час, компанія займає лідируючі позиції на ринках VCD- і DVD-плеєрів в Китаї. Прибуток також приносить виробництво побутової техніки - на цих двох сферах досі зосереджені основні ресурси головного підрозділу BBK.

Криза. Дочірні компанії та політика «партнерських відносин»

Незважаючи на успіх у своїй ніші, компанію все ж наздогнала криза. Виробництво програвачів і побутової техніки не було ознакою серйозних шляхів для подальшого розвитку, а період застою, що відбувається на тлі активного розвитку мобільного ринку, не міг не викликати негативної реакції у Юнпін.

BBK на ринку - історія становлення

Порятунком для BBK став розвиток партнерських програм і подальша за ними поява дочірніх компаній, що дозволили компанії увійти на ринок смартфонів без втрати вже здобутого сегмента побутової техніки. Першою пробою став підрозділ Oppo.

Для чого співробітникам акції їх же компанії?

Одним з найважливіших кроків у розвитку компанії стало скорочення частки її засновника до 17% - Юнпін вирішив звернутися до подальшого розвитку партнерських програм на шкоду загальному контролю за корпорацією. Слідом за цим послідували інвестиції в розвиток дочірніх компаній - таких як Vivo і OnePlus.

Вкрай неочевидний з першого погляду хід став однією з причин успіху компанії. Засновник BBK не просто продав основну частину своїх акцій - на його думку, розподіл пайових паперів серед працівників компанії дозволив посилити їх залученість в загальну діяльність. Складно не бажати успіху компанії, від чиїх акцій залежить зростання твого благополуччя.

Подальші перспективи

Досить складно прогнозувати розвиток саме BBK, враховуючи перехід її власника до політики інвестицій. Компанія успішно конкурує з безліччю брендів, зупиняючись тільки перед одним великим суперником - Apple.

Юнпін і підрозділи BBK змогли обійти Apple на локальному ринку і ринках країн, що розвиваються, але не досягли великих успіхів на рідних для неї ринках Америки і Європи. 

Можна зробити висновок про фактичну монополізацію ринку китайський смартфонів однією маловідомою корпорацією. Складно сказати, чи вдасться BBK провернути той же фокус на світовому ринку - але не можна заперечувати її наростаючий вплив на весь мобільний сегмент.


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий

IT Новости

Смотреть все