IT без кордонів: як українцю зареєструвати бізнес у США

  • 28 августа, 10:58
  • 4769
  • 0

США - країна з потужною економікою, здатною дати IT-бізнесу неймовірний старт і перспективи. На що необхідно звернути увагу при реєстрації бізнесу в США, які є нюанси і підводне каміння, спеціально для Mind розповідає Олександр Шкудун, радник OSTIN Law Firm, що спеціалізується, серед іншого, на юридичному супроводі IT-бізнесу.

ІТ бізнес в США

Зареєструвати IT-компанію в США і вести бізнес з цієї країни прагнуть багато українських бізнесменів. Це в першу чергу пов'язано з тим, що знайти інвестора і отримати фінансування для IT-компанії можна куди швидше, якщо компанія буде зареєстрована в США, а не в Україні. Солідні бізнес-ангели вважають за краще не вкладати свої гроші, прекрасно розуміючи ризики інвестування в країну, де досі немає миру і зрозумілих правил гри, а також не можна бути впевненим у захисті активів/інвестицій.

Та й у Doing Business – рейтингу легкості ведення бізнесу за 2019 рік – США посідають почесне 8-ме місце. А в підрейтингу «Відновлення платоспроможності» і «Кредитування» – серед лідерів (3-те місце).

Тому з волі чи з неволі погляд українських бізнесменів раз у раз зупиняється на США.

Однак заходячи в незвичне для себе середовище «проживання», українські IT-підприємці стикаються з безліччю питань. Який тип компанії обрати для свого бізнесу в США? Чи може учасником компанії бути іноземець? Чи потрібно утримувати офіс, наймати секретаря, вести звітність? Чи без проблем відкриють рахунок у місцевому банку?

Пропонуємо розібратися з цими питаннями пункт за пунктом.

Який тип (форму) компанії вибрати в США?

У Штатах існують наступні основні організаційно-правові форми підприємств:

  • Sole Proprietorship (приватний підприємець, одноосібне володіння);
  • Partnership (партнерство);
  • Corporation (корпорація);
  • Limited Liability Company (товариство з обмеженою відповідальністю, ТОВ).

У США також існують філії (Foreign Corporation), представництва (Foreign Corporation Representatives) міжнародних корпорацій, спільні підприємства (Joint Ventures), але ми не розглядатимемо їх в цій статті, бо вони менш підходять для реєстрації IT-компанії на території США українськими громадянами.

Безумовно, у кожної організаційно-правової форми є свої плюси і мінуси, тому неможливо чітко сказати, який тип компанії буде для клієнта кращим, без попереднього аналізу структури його бізнесу, без визначення найближчих планів розвитку компанії, розуміння внутрішніх бізнес-процесів клієнта, порядку розподілу прибутку, обсягу одержуваного прибутку, контрагентів тощо.

Перед тим як запропонувати той чи інший штат для реєстрації компанії, ми обов'язково уточнюємо всі ці аспекти в клієнта. Бо тип компанії визначається  залежно від потреб клієнта, а не навпаки. І що для одного клієнта може бути добре – може бути зовсім недобре для іншого.

Важливо: процедурні аспекти створення цих типів компаній можуть відрізнятися і залежать від того, в якому саме штаті реєструється компанія. Також можуть відрізнятися вимоги до корпоративного управління і звітності.

При цьому незмінним залишається вплив федерального податкового законодавства, яке застосовується незалежно від штату реєстрації IT-компанії.

Отже, нюанси кожного типу компанії.

Sole Proprietorship (приватний підприємець)

Організаційно-правова форма подібна до нашої ФОП (фізична особа-підприємець). Підприємець не платить собі зарплату, а просто знімає прибуток у міру необхідності.

Щороку він повинен платити прибутковий податок з усього оподатковуваного доходу бізнесу незалежно від того, чи отримав він прибуток, чи ні.

Дуже часто подібну форму діяльності обирають фрілансери, консультанти, невеликі сервісні підприємства, продовольчі кіоски. Навіть іноземець може бути підприємцем у США: для цього людині необхідно отримати індивідуальний податковий номер.

Плюси:

  • найпростіша форма ведення бізнесу;
  • не передбачено наявності будь-якої бізнес-структури;
  • немає необхідності реєструватися в службі внутрішніх доходів США (Internal Revenue Service, IRS). Як податковий ідентифікатор використовується номер соціального страхування;
  • вільне розпорядження коштами після сплати податків, немає необхідності платити зарплату, якщо немає співробітників;
  • немає суворої звітності, обов'язкових аудитів та ін. Звіти подаються в спрощеній формі.

Мінуси:

  • весь отриманий дохід зазвичай податковується FICA*;
  • підприємець відповідає перед кредиторами усім своїм майном;
  • цю форму діяльності не можна продати будь-кому. Продаються лише окремі активи;
  • незацікавленість інвесторів у співпраці з такими приватними підприємцями (якщо тільки це не певні спільні проекти).

Partnership (партнерство)

Як ви, напевно, здогадалися, партнерство – це організаційно-правова форма бізнесу декількох людей (партнерів). Причому їхня кількість не обмежується.

Плюси:

  • простота заповнення і подачі документів для реєстрації, ведення звітності, адміністрування;
  • може бути як з обмеженою, так і з необмеженою відповідальністю. При цьому при необмеженій відповідальності всі бізнесмени-засновники повністю відповідають за борговими зобов'язаннями компанії – вони є генеральними партнерами. А при обмеженій відповідальності можуть бути бізнесмени, які мають особисту відповідальність лише в межах зазначеної в установчому договорі суми;
  • партнером або генеральним партнером може бути іноземний громадянин;
  • партнери отримують не заробітну плату, а гарантовані платежі за свої послуги. Тобто, якщо в компанії працюють два партнери і більше немає найманих працівників, немає необхідності заповнювати платіжну відомість, подавати звіти про заробітну плату і т. д .;
  • вільне розпорядження коштами після сплати податків.

Мінуси:

  • весь оподатковуваний дохід партнерства зазвичай оподатковується FICA. Це, мабуть, основна причина, через яку більшість великих високоприбуткових компаній (зокрема, IT) не є партнерськими;
  • партнери відповідають перед кредиторами всім своїм майном, якщо тільки це не партнерство з обмеженою відповідальністю;
  • можливі конфлікти інтересів між партнерами, які буде складно вирішити, зважаючи на специфіку форми ведення бізнесу та управління.
  • Тому так важливо укласти між партнерами партнерську угоду, що передбачатиме їхні права і обов'язки, а також регулювати питання, пов'язані з управлінням (чи здійснюватиметься воно спільно, чи лише генеральним партнером), розподілом прибутку (не обов'язково розподіляти його  пропорційно), виходом з бізнесу і т. д.

З нашого досвіду – партнерство підійде тим особам, які тільки-но починають свій шлях у бізнесі.

Корпорації

У міру того як у компанії вимальовується певна бізнес-структура і вона починає генерувати дохід, індивідуальне підприємництво, а також партнерські відносини стають менш привабливими. Власники починають замислюватися про те, як би заощадити на податках, оптимізувати структуру і бізнес-процеси. На допомогу їм приходять корпорації.

Плюси:

  • обмежена відповідальність;
  • привабливість для інвестування, так як в цьому випадку простіше стежити за використанням коштів і зрозуміла корпоративна структура управління;
  • можливість залучати капітал через продаж акцій;
  • можливість залучати до роботи висококваліфікованих співробітників шляхом продажу останнім акцій корпорації (співробітники стають співвласниками компаній, в яких працюють).

Мінуси:

  • відкриття компанії вимагає витрат на запуск, утримання і податки;
  • складніша корпоративна структура порівняно з партнерством і приватним підприємництвом;
  • буде необхідна допомога юриста і бухгалтера (самі не розберетеся): дуже багато звітної документації;
  • навіть якщо немає найманого персоналу, все одно повинна виплачуватися розумна заробітна плата учасникам, подаватися звіти і т. д.

S і С Corporation: у чому різниця?

Після створення корпорації у її засновників є вибір стати на податковий облік у США як S або C Corporation. Різниця між цими двома підвидами корпорації досить істотна.

В оподаткуванні

Прибуток C Corporation зазвичай оподатковується двічі – необхідно віддавати гроші як з доходів самої фірми, так і з дивідендів, зарплати, премій, розподілених між акціонерами. Аналогічно тому, як відбувається з юридичними особами в Україні.

У S Corporation немає такої проблеми. Там один податок, який за своєю суттю є прибутковим податком її акціонерів. При цьому доходи не обкладається FICA.

У кількості акціонерів

Акціонерами C Corporation може бути необмежена кількість як юросіб, так і фізосіб, як резидентів, так і нерезидентів США. Що стосується S Corporation, то їх можуть утворювати лише фізособи і тільки резиденти США в кількості до 100 осіб включно.

У класі акцій

У C Corporation акції можуть бути різних класів (привілейовані чи ні, які голосують чи ні, і т. д.). У S Corporation акції лише двох видів – ті, що голосують, і ті, що не голосують.

У публічності

C Corporation можуть стати публічними. Як правило, цю форму вибирають швидкозростаючі стартапи, які шукають публічного фінансування. Вони змушені обирати саме таку форму, оскільки це істотно розширює список осіб, які можуть інвестувати в C Corporation.

Товариство з обмеженою відповідальністю (ТOВ)

Товариство з обмеженою відповідальністю є тільки організаційно правовою формою юридичної особи і не є окремим видом платника податків у США. При створенні ТОВ власники (учасники) повинні привласнити йому один з описаних вище податкових статусів (Sole Proprietorship, Partnership, C Corporation або S Corporation).

Найчастіше ТОВ вибирають для захисту особистих активів власника/власників. Перед кредиторами власник відповідає виключно в межах активів цього самого ТОВ.

Плюси:

  • обмежена відповідальність;
  • тут менше паперової тяганини, ніж в корпораціях. Наприклад, корпорації часто зобов'язані проводити щорічні збори акціонерів, вести протоколи, готувати інші документи для організації зборів, імплементації прийнятих рішень і т. д., тоді як ТОВ, оподатковуване податком як корпорація, може цього всього не робити.
  • невеликі витрати на реєстрацію;
  • гнучкість при подальшій зміні юридичної особи (можна зареєструвати як партнерство, а потім, коли компанія зміцніє, змінити статус на S Corporation).

Мінуси:

  • незручність залучення інвесторів через відсутність акцій і специфіку корпоративного управління.

ІТ бізнес в США як відкрити


Що далі?

  1. Вибрати штат реєстрації

Після того як ви визначилися з організаційно-правовою формою та податковим статусом, необхідно вибрати штат, де ви зареєструєте свій бізнес.

Кожен штат є окремою адміністративно-територіальною одиницею зі своїми правилами і місцевими податками. Рекомендуємо зайти на сайти різних штатів, ознайомитися з інформацією про місцеві податки, кількість проживаючих і про те, які компанії знаходяться на їх території, і визначитися з вибором, виходячи з ваших потреб, а також наведених вище показників.

Якщо приватні підприємці та партнерства реєструються в основному в штатах проживання їх учасників/власників, то корпорації, які шукають фінансування, намагаються базуватися ближче до центру. C Corporation, наприклад, зазвичай реєструються в першому штаті – Делавер. Цей штат відомий своєю лояльністю до новостворених компаній (особливо до IT), тут простіше відкрити банківський рахунок, а також досить оперативно можна захистити свої інтереси в суді (якщо виникнуть якісь суперечки). Законодавство штату Делавер інвестори вивчили уздовж і вшир, тому питань у плані захисту їхніх інтересів, отримання доходів, корпоративного управління тощо не виникає. Як показує американська статистика, дві третини всіх публічно торгованих компаній у США зареєстровані в Делавері.

Після того як ви визначилися з типом компанії, а також штатом реєстрації, вам необхідно:

  1. Перевірити назву компанії

Можливо, у певному штаті вже є компанія з назвою, яку вибрали ви. Перевірити назву можна самостійно, причому абсолютно безкоштовно. Для цього потрібно на сайті штату знайти розділ Business name availability або схожий. І подати запит на перевірку. Зазвичай його обробляють протягом 3–5 днів.

  1. Подати заяву для відкриття компанії

Це можна зробити як онлайн, так і офлайн, скориставшись послугами професіоналів.

Важливо: у відповідній анкеті необхідно буде вказати адресу на території штату, в якому ви відкриваєте бізнес. Якщо ви ще не встигли зняти або придбати офіс або плануєте зробити це пізніше, є простіший варіант – орендувати поштову скриньку, куди приходитимуть офіційні повідомлення.

Вартість скриньки становить близько $100 на рік. Послуга доступна на багатьох сайтах, тому знайти скриньку труднощів не викличе.

За процедуру реєстрації бізнесу на сайті секретаря штату потрібно буде заплатити мито. У різних штатах його розмір відрізняється: від $80 до $130. Реєстрація компанії в стандартному режимі потребує близько 25 робочих днів. Але на багатьох сайтах є послуга термінової реєстрації за додаткову плату. У такому випадку процес триватие від 1 до 10 днів, якщо всі документи оформлені правильно.

  1. Зареєструватися в податковій службі

Щоб отримати можливість легально вести бізнес і платити податки, необхідно зареєструвати податковий ідентифікаційний номер. Для громадян США це взагалі неважко (вони просто заповнюють онлайн-форму), тоді як нерезиденту потрібно відправляти роздруковані документи поштою. І звичайно, їх розгляд може затягнутися.

Щоправда, якщо скористатися послугами уповноваженого посередника/посередницької фірми на території США, термін очікування можна скоротити (вони також мають право подавати заявки онлайн).

  1. Відкрити рахунок у банку

З цим можуть бути певні складнощі. Будьте готові до того, що банки дуже пильно вивчатимуть вашу компанію, особливо якщо її засновниками є громадяни країн СНД, її контрагентів, платіжні операції і т. д. І можуть не відкрити вашій компанії рахунок, якщо щось у документах виглядатиме підозрілим і/або недостатньо переконливим. У більшості банків США не вийде відрити рахунок дистанційно, потрібно прилітати особисто і надати всі необхідні документи.

  1. Отримати дозвіл/ліцензію на ведення бізнесу

Що примітно, у США в багатьох штатах навіть робота перукарем вимагає ліцензії. Працюючи без ліцензії, ви ризикуєте наразитися на досить серйозні штрафи.

Перед запуском будь-якого бізнесу рекомендуємо зайти на офіційний сайт штату, де плануєте відкриватися, і перевірити, які існують вимоги до тих чи інших ліцензій та на які види діяльності вони видаються.

Після отримання ліцензій та дозволів ви вже маєте повне право легально вести бізнес на території штату. Але якщо захочете розширитися на сусідні штати, то процедуру потрібно буде повторювати заново.

Заключні рекомендації

Пам'ятайте, що ця стаття має інформаційний характер і розрахована на широку читацьку аудиторію. Якщо ви хочете відкривати свій бізнес у США і реєструвати компанію в одному зі штатів, настійно рекомендуємо звернутися за додатковою консультацією, бо кожен бізнес – унікальний, і що може бути добре для одного клієнта – може бути погано або не застосовуватися для іншого. А бізнес у США – це занадто серйозна штука, щоб допускати помилки.



0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий

IT Новости

Смотреть все