На сьогоднішній день, компанія Motorola є впізнаваним і всесвітньо відомим брендом. Однак для цього, творцям довелося пройти дуже нелегкий шлях. Сильні конкуренти, витрати виробництва і поглинання найбільшими корпораціями… Ми розповімо найцікавіше про Motorola, від початку її створення і до того, як вона стала частиною іншого, не менш відомого, бренду Lenovo. Але, про все по порядку.
Як все починалось для Motorola?
Початок історії було закладено в далекому 1928 році. У теплий осінній день, 25 вересня, брати Пол і Джозеф Ґалвін (Paul & Joseph Galvin) вирішили заснувати свій бізнес. Компанію вони назвали Galvin Manufacturing, а основним завданням підприємства стало конструювання і налагодження випуску електронних апаратів. Правда до цього, вони вже придбали ще одну фабрику, яка займалася виробництвом випрямлячів змінного струму.
Початок був не особливо барвистим, але завзятість, сила духу і креативний підхід зіграли дуже важливу роль. Для початку, брати зайнялися випуском випрямлячів, які дозволяли живити переносне радіо від електрики. Буквально за два роки, вони зайнялися виробництвом радіоприймачів, призначених для автомобілів (Motorola 5T71). Однією з найголовніших переваг, власне кажучи, як і в будь-який час, була дуже бюджетна ціна. А саме $ 110.
Створити – створили, але ж необхідно було, щоб про пристрій дізналося якомога більше людей. Тоді, один з братів придумав цікавий варіант реклами. Він просто встановив радіоприймач у своє авто. Така реклама не коштувала ані цента, але відмінно спрацювала. Було продано понад 2.5 тис. пристроїв на загальну суму понад $ 280 тис. Саме такий момент історії і дав життя бренду Motorola. Назва з’явилася в результаті використання двох слів – Motion (рух) і Victrola (назва найвідомішого, на той момент, радіоприймача).
Радіоприймач для 5T71 (1930)
Але на цьому брати Ґалвін не збиралися зупинятися. Вже через 6 років активного виробництва вони випустили портативний радіоприймач, який був орієнтований на поліцейських і мав всього лише одну радіохвилю. Ще через пару років, ніби передбачаючи початок Другої світової війни, брати приступають до розробки портативної армійської радіостанції з можливістю забезпечення двосторонього зв’язку. Практично в цей же час, вони розгортають активну рекламну кампанію. Люди, на той час, вже були знайомі з радіоприймачами, оскільки вони є в кожному другому будинку. Але мета братів – щоб кожна американська сім’я мала радіоприймач саме їхнього виробництва.
Успіх
Вже до 1940 року, компанія вийшла на кардинально новий рівень. Прибуток склав $ 10 млрд! В основному, завдяки численним військовим замовленням уряду. Друга половина 40-х років також стала знаменною у розвитку компанії. Був створений перший телевізор Motorola, який відмінно пішов у маси. Крім цього, Motorola, Ford і General Motors підписали договір, згідно з яким випускалися авторадіоприймачі, які встановлювали в автомобілі цих же виробників.
Перший пейджер від Motorola
Роки йдуть – обсяги компанії, так само як і її капітал, примножуються. І ось, в 1955 році, Motorola представляє революційний пристрій, який влаштував чимало ажіотажу – пейджер. Так, мало хто його зараз пам’ятає. Але в ті роки, це було щось неймовірне. Адже завдяки пейджеру, можна було передати повідомлення людині, яка також його має. Перша державна галузь, яка була дуже зацікавлена в новинці – це медицина.
Handie-Talkie Radio Pocket Pager (1955)
Надалі, Motorola починає свій розвиток відразу в декількох напрямках. Завдяки компанії нам добре знайома електронно-променева трубка, іншими словами кінескоп, яка була так популярна у виробництві телевізорів до 1990-их років. Після цього винаходу, з’являються перші транзисторні кольорові телевізори. Крім цього, Motorola охопила також і космічну галузь, співпрацюючи з NASA. У 1962 році, ретранслятор Motorola забезпечив радіозв’язок між Землею і експедицією до Венери, де відстань склала 87 млн км. А ще за кілька років, завдяки цьому ж пристрою, на Землю були передані перші слова відомого космонавта Ніла Армстронга з Місяця. Вже в цей час, Motorola істотно розширила свої кордони виробництва. Підприємства з’явилися на території Австралії, Пуерто-Ріко, Мексики та Англії. А у Франції і Японії з’явилися спільні підприємства для виробництва автомобільної продукції.
Перший телефон вагою в 1 кг
Звичайно, сьогодні на питання «Які асоціації викликає компанія Motorola?» переважна більшість відповість – мобільні телефони. Але, як виявляється, розробка і виробництво першого мобільного телефона компанії влетіло в солідну копійку. А саме в $ 100 млн і 10 років досліджень. Перший телефон справив надзвичайний фурор. Навіть незважаючи на те, що його вага склала 1 кг! Ви можете уявити телефон вагою в 1 кг? Це фактично вага сучасних ультрабуків…, ну майже. Це все дрібниці, оскільки конкуренти випускали телефони вагою під 10 кг! Добре, що для автомобіля. Інакше довелося б докуповувати візок для перевезення.
DynaTAC 8000X (1983)
Першим телефоном став Motorola DynaTAC 8000X. Він підтримував всього лише 30 контактів і 6 годин автономної роботи. Майже як середньостатистичний смартфон тримає після довготривалого ґеймінгу. Зате для зарядки було необхідно аж 10 годин! Та й задоволення було для обраних, адже ціна становила майже $ 4 тис. А ось наступний телефон Motorola StarTAC, який світ побачив в 1996 році, був розкладачкою, підтримував набагато більше контактів і коштував в 4 рази дешевше. А головною особливістю стала підтримка SMS-повідомлень.
Razr V3 (2005)
Модель Motorola Razr V3, випущена в 2005 році, стала найпопулярнішою і найпродаванішою за всю історію мобільної індустрії. Щоб ви розуміли, цей телефон був настільки популярний, як зараз iPhone. До речі, майже паралельно з цим, була загальна спроба Motorola і Apple створити спільний продукт під назвою ROKR E1. У ньому було програмне забезпечення Apple і навіть iTunes. «Яблучна корпорація» не бажала ділитися правами на впровадження iTunes і багато в чому обмежувала компанію-партнера. Тому, співпраця не була успішною і на цьому закінчилася. Далі вже кожен був сам за себе.
ROKR E1 (2005)
Спад популярності
У 2007 році для Motorola почалася чорна смуга. За один тільки рік, збитки компанії склали $ 149 млн. У той же час, один з акціонерів, Карл Айкан, вже дуже наполягав на розділенні компанії і її продажі. За наступні два роки, компанія переживала важку фінансову кризу і триматися на плаву їй багато в чому дозволяли інші підрозділи.
У 2008 році, компанія представила незвичайний і дуже особливий телефон Motorola Aura. Так, він був далеко не бюджетний і не для масового виробництва, але при цьому завоював серця багатьох.
Розподіл Motorola
І все ж, безліч подій зіграли свою значущу роль в поділі Motorola. За фактом, компанію зі світового ринку витіснили конкуренти, в тому числі і колишній партнер – Apple зі своїм iPhone. Тому в 2011 році, Motorola була розділена на дві частини: Motorola Mobility і Motorola Solutions.
Motorola Solutions – це цілком самостійна компанія, що спеціалізується на телекомунікаціях, передачі даних і постачанні телекомунікаційного обладнання. А ось Motorola Mobility була придбана 4 січня 2011 році корпорацією Google за $ 12.5 млрд. Через три роки, 29 січня 2014 року, вона перейшла у володіння відомого бренду Lenovo. Смартфони під брендом Motorola виходили до 2017 року. У 2018 році, на технологічній виставці MWC в Барселоні, Lenovo офіційно представила свої новинки під брендом Lenovo Moto. Незважаючи на це, усі їхні смартфони, як і раніше, випускаються під логотипом Moto.
Сучасні смартфони
Серія смартфонів, які були випущені за останні кілька років, умовно можна розділити на чотири категорії: доступна (дуже бюджетна) – Moto C і Moto E, бюджетна – Moto G, середньоцінова – Moto X та флагманська категорія – Moto Z. Під кінець 2018 року виходить нова серія під назвою Moto One – ще одна середньоцінова серія. Це, звісна річ, не усі серії, проте вони є найпопулярнішими. Як видно, компанія намагається підібрати ключик до будь-якого гаманця.
Підводимо підсумки
Ось такий от нелегкий і дуже навіть тернистий шлях вийшов у Motorola. Історію заснування можна по праву вважати успішною, навіть незважаючи на такий фінал. Так, поглинання Lenovo – це сумний кінець самостійності. Але все ж, це не найгірший результат. Мобільна індустрія продовжує свій розвиток і навіть зберегла свій унікальний логотип. Крім того, смартфони і донині користуються хорошим попитом. Вони, звичайно, не є найбільш затребуваними, але їхня відмінна риса – це надзвичайний шарм і нотки особливості, які притаманні не кожній компанії. Крім того, як знати, можливо це ще далеко не кінець…
0 комментариев
Добавить комментарий