Опанування професійного Scrum: уривок із книжки Стефані Окерман

  • 27 февраля, 09:58
  • 4567
  • 0

У видавництві «Фабула» виходить друком українською книжка Стефані Окерман і Саймона Рейндла «Опанування професійного Scrum». Ця книжка призначена для людей, які мають практичні навички роботи зі Scrum, i можливо, багато чого роблять правильно, але хочуть удосконалитися. Публікуємо уривок із книжки.   

Постійне вдосконалення вашої практичної діяльності в Scrum 

Scrum — це простий набір правил і технік, який допомагає командам часто створювати цінні продукти, що виходять у реліз. Правила, які існують для практики Scrum, важливі для гарантування прозорості, уможливлення ефективного контролю та адаптації, економії та забезпечення гнучкості бізнесу1. Незалежно від рівня досвідченості, кожна команда може вдосконалити свою здатність перевіряти та пристосовуватися, щоби забезпечити приріст цінності продукту. Клієнти постійно розвиваються, і їхні потреби постійно змінюються. Конкуренти постійно розвиваються та адаптуються. Так само й технології постійно змінюються, відкриваючи нові можливості й водночас створюючи нові виклики. Нові члени команди приносять нові навички та погляди, але можуть змінити динаміку команди. Подолання цих викликів означає не лише опанування процесу постачання чудових продуктів за допомогою емпіризму, а й перевірку, адаптацію та вдосконалення можливостей Scrum-команди.

Зосередьтеся на семи ключових напрямах для вдосконалення практичної діяльності в Scrum 

Щоби допомогти вдосконалитися вам та вашим командам, ми розбили проблему на сім ключових кроків.

  1.    Гнучке (agile) мислення
  2.    Емпіризм
  3.    Командна робота 
  4.    Командний процес 
  5.    Командна    ідентичність 
  6.    Цінність    продукту 
  7.    Організація

Гнучке (agile) мислення

Гнучкий спосіб мислення має важливе значення для покращення ставлення та світогляду членів Scrum-команди, формуючи спосіб, у який вони інтерпретують світ і працюють між собою та світом в цілому. Коли ми говоримо про гнучкий спосіб мислення, ми включаємо сюди й цінності Scrum2, цінності та принципи з Agile-Маніфесту про гнучку розробку програмного забезпечення3, принципи Lean4. Ці цінності та принципи керують рішеннями, які приймає команда Scrum, і вони безпосередньо впливають на ефективність цієї команди у співпраці, використовуючи емпіричний процес для отримання приросту цінності продукту.

Постачання цінності в складному світіє, що існує декілька правил і немає «найкращих практик», які команда може застосувати. Натомість, члени команди керуються гнучким мисленням, щоби приймати рішення на основі найкращих доступних для них даних.

Емпіризм лежить в основі Scrum 

Scrum створено для забезпечення емпіризму. Прийняття емпіризму покращує прозорість, перевірку й адаптацію. Розуміння цих трьох підвалин будь-якого емпіричного процесу є надзвичайно важливим для покращення здатності Scrum-команди поставляти прирости цінності продукту.

  1.           Прозорість означає, що Scrum-команда цілком розуміє ситуацію; вони бачать усі аспекти процесу, які впливають на результати. Прозорість допомагає зрозуміти, які характерні особливості та функції заплановані для продукту, як Scrum-команда просувається до своїх цілей та яку цінність отримують клієнти, коли користуються продуктом.
  2.           Перевірка означає, що Scrum-команда здатна за невеликі часові проміжки спостерігати за результатами та вчитися на новій інформації. Члени команди активно шукають інформацію як про досягнення, так і про недоліки від бажаних результатів та цілей.
  3.           Адаптація означає, що Scrum-команда за невеликі часові проміжки використовує інформацію, отриману в результаті перевірки, для зміни своїх стратегії, планів, методів та поведінки, щоб узгодити їх із бажаними результатами й цілями. 

Фреймворк Scrum пропонує набір легких правил, які допомагають Scrum-команді досягти мінімального рівня емпіризму.

        Часові рамки (таймбокси) допомагають Scrum-команді створювати емпіричні цикли зворотного зв’язку.

        Виробляючи приріст цінності продукту принаймні раз під час спринту, Scrum-команда забезпечує прозорість, яка дозволяє їй підтвердити свої припущення щодо цінності.

Щоби по-справжньому максимізувати переваги Scrum, Scrum-команди повинні розширити діапазон (кількість) та збільшити глибину (якість) свого емпіризму. Наприклад:

  1.          підвищуючи прозорість виконання своєї роботи, вони можуть виявити покращення у своїх процесах, інструментах і взаємодіях;
  2.          підвищуючи прозорість цінності, яку споживачі усвідомлюють внаслідок використання продукту, вони отримують глибше розуміння того, як можна його вдосконалити;
  3.          збільшуючи частоту співпраці впродовж дня, окрім щоденної Scrum-наради, вони можуть швидше виявляти та розв’язувати проблеми, відтак, покращуючи процес здійснення діяльності;
  4.          співпрацюючи з власником продукту в процесі роботи, вони можуть збільшити швидкість, з якою будуть здатні вдосконалити продукт.

Опанування Scrum означає покращення командної роботи

Щоби змусити емпіризм працювати, Scrum-команди мають співпрацювати заради пошуку цінних розв’язань складних проблем, тоді виміряти результати й згодом пристосуватися на основі зворотного зв’язку. Ефективній Scrum-команді можна дати низку характеристик.

  1.           Кросфункціональна. Кросфункціональна команда має всі навички, необхідні для досягнення мети. Це зменшує ризик, спричинений залежностями, які існують поза командою, зокрема, потенційні втрати від частково виконаної роботи. Кросфункціональність не означає, що кожна людина повинна вміти виконувати будь-яку роботу. Натомість команда мусить виявити поєднання навичок та способи їх розподілу серед своїх членів, щоби зменшити втрати, покращити інновації та якість і пристосуватися до мінливих потреб.
  2.           Самоорганізована. Команда, яка самоорганізовується, визначає, чого вона може досягти і як її члени працюватимуть разом, щоби це відбулося. Перший крок для забезпечення підзвітності полягає в тому, щоби команда відчула відповідальність за свою роботу. Її членам необхідно довіряти як експертам і дозволяти експериментувати, випробовувати нові речі та змінювати напрямок — і все це заради забезпечення цінності.
  3.           Здатна на співробітництво. Щоби використати силу колективного інтелекту, самоорганізована, кросфункціональна команда повинна подолати відособленість заради отримання переваг від співпраці. Відособлена робота створює перепони для інновацій або навіть для швидкого постачання чогось важливого для замовника. Передача даних створює прогалини в розумінні, затримки та інші втрати.
  4.           Стабільна. Самоорганізована, кросфункціональна, здатна на співробітництво команда — це більше, ніж сукупність працівників; це абсолютно нове утворення, що складається з людей, які самі є дивовижно складними істотами. Необхідні свідомі зусилля і час, щоб об’єднати групу людей у згуртовану команду, яка може постійно розвиватися з погляду того, чим вона є і як працює. Без стабільності, команда ніколи не сформується цілком, а організація, що її спонсорує, ніколи не зможе по-справжньому користатися перевагами високоефективної команди. Це не означає, що склад команди ніколи не повинен змінюватися, а тоді, коли це станеться, знадобиться час і свідомі зусилля, щоби допомогти людям знову працювати в команді.

Кожна Scrum-команда повинна зосередитися на покращенні цінності свого продукту

Мета Scrum-команди — поставити цілу низку цінних продуктів. Щоби забезпечити цінність, Scrum-команда повинна:

  1.           зрозуміти мотивацію, поведінку та потреби (як явні, так і приховані) користувачів і клієнтів;
  2.           узгодити бачення товару, його стратегію, місію та цілі організації;
  3.          виміряти фактичну доставлену цінність.

 По суті, Scrum дозволяє команді часто постачати багато речей. Однак, якщо команда не оптимізує цінність Продукту, вона досягне дуже мало.


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий

IT Новости

Смотреть все