Правильна внутрішня перелінковка сторінок

  • 11 декабря, 16:03
  • 4729
  • 0

Внутрішня перелінковка - один з найбільш ефективних способів утримання користувачів і просування сайту. Для того, щоб перелінковка приносила результат, потрібно знати всі нюанси.

Правильна внутрішня перелінковка сторінок

Що таке внутрішня перелінковка

Внутрішня перелінковка - це проставлення посилань з однієї сторінки на сайті на якісь інші в межах одного ресурсу. Таким чином, формується своєрідна структура, яка пов'язує між собою сторінки сайту, завдяки якій користувачі можуть легко орієнтуватися на ньому, що позитивно позначається на позиціях в топі пошукових систем, збільшує глибину перегляду, а також забезпечує прискорену індексацію матеріалу.

Грамотна внутрішня перелінковка дає наступне:

  1. «Авторитетність сторінок». Цей показник залежить від того, як багато посилань веде на конкретну сторінку, причому стосується це не тільки зовнішніх, а й внутрішніх посилань. При цьому варто відзначити, що, якщо посилання йде зі сторінки, яка вже позначена як «авторитетна», значимість збільшується додатково.
  2. Релевантність запитів. Використання анкорних посилань дозволяє збільшити релевантність матеріалу в напрямку конкретного ключа.
  3. Індексація. Будь-який інтернет-ресурс сканується пошуковими сервісами, в першу чергу, по важливих сторінках, до яких відноситься головна, розділи, а також всі матеріали, які мають підвищену авторитетність. Таким чином, використання грамотної внутрішньої перелинковки забезпечує значне збільшення швидкості індексації нових матеріалів, які швидше з'являться в списку пошукових систем.
  4. Юзабіліті. На великих ресурсах в більшості випадків структура занадто складна і заплутана для звичайних користувачів, і перелінковка дозволяє їм краще орієнтуватися на сайті. За рахунок анкорів вони отримують додаткову інформацію і проводять більше часу на ресурсі, що позитивно впливає на їх позиції в пошукових системах.
  5. Показник відмов. Цей показник є актуальним при необхідності просування сайту по позиціях в Google. Якщо користувач відвідав тільки одну сторінку і закрив сайт - це вважається відмовою. При використанні внутрішніх посилань є велика ймовірність того, що користувач побачить їх і перейде на якісь інші сторінки сайту, тобто продовжить свій візит.

Види перелінковки сторінок

Існує кілька поширених на сьогоднішній день видів перелінковки. Розглянемо основні.

Автоматична і ручна

Ручна є трудомісткою і займає велику кількість часу, але при цьому дозволяє повністю контролювати різні тонкощі, такі як правильність проставлення анкорів, грамотний розподіл тексту навколо посилання і використання тільки релевантних посилань. У більшості випадків ручна перелінковка використовується в процесі додавання тексту.

Автоматична виконується з використанням плагінів і скриптів. Часто за допомогою таких плагінів формується меню, карта сайту, «хлібні крихти», «нові статті» і ще безліч інших розділів. Всі ці блоки набагато простіше генерувати за допомогою автоматичного скрипта, так як, якщо сайт великий і у нього велика активність, список статей, товарів і коментарів буде постійно змінюватися.

Контекстна і наскрізна

Контекстні посилання прописуються в будь-якому місці тексту в форматі рекомендацій на зразок «докладніше почитати про це ви можете тут». На інформаційних майданчиках в більшості випадків присутні окремі блоки, в яких спочатку йде текст «Рекомендуємо почитати» або «Дізнайтеся також», в яких зазначаються посилання на якісь матеріали, які можуть бути корисними користувачеві, що знаходиться на конкретній сторінці. Іншими словами, будь-які посилання, які присутні в тексті, відносяться до категорії контекстних і дуже впливають глибину перегляду.

Наскрізні - це посилання, розташовані в сайдбарі і меню сайту. Зокрема, це стосується переліку категорій, а також блоків з найпопулярнішими статтями на сайті або останніх доданих. Вони теж позначаються на ранжируванні, хоч і значно слабкіше в порівнянні з контекстними, в зв'язку з чим краще заздалегідь продумати їх використання в процесі розробки структури сайту.

Анкорна і безанкорна

Безанкорна передбачає проставлення посилань в нейтральних словах, таких як:

  • Тут;
  • Докладніше;
  • Джерело;
  • на сайті.

Крім цього, до безанкорних посиланнях відноситься просто вказівка URL-адреси цільової сторінки або вказівка найменування компанії.

До анкорних відноситься використання ключового запиту, який в подальшому відправить користувача на відповідну категорію. Анкорні посилання - найефективніший формат перелінковки, який забезпечує значне зростання релевантності матеріалу по відношенню до конкретного запиту. 

Правильна внутрішня перелінковка сторінок

Інструменти для перелінковки сторінок

Відштовхуючись від структури сайту, можна зрозуміти, що більш авторитетними є сторінки, які знаходяться вище по структурі. При цьому найчастіше виникають складності з пошуком сторінок, на які йде максимальна кількість зовнішніх посилань, і тут потрібно скористатися додатковими інструментами, такими як:

  • SemRush;
  • Ahrefs;
  • Google Analytics;
  • Google Search Console.

Наприклад, якщо користуватися Google Search Console, можна перейти на розділ «Посилання». У цій категорії є пункти "Зовнішні посилання" та "Внутрішні посилання" зі сторінками, на які посилаються найчастіше, і часто саме вони відрізняються найбільшою вагою і трафіком.

Самі сервіси Google безкоштовні, тому скористатися ними може будь-хто.

Схема перелінковки сторінок для SEO-просування

Якщо сайт побудований за грамотною ієрархічною структурою на основі семантичного ядра, внутрішня перелінковка не викличе труднощів, так як досить визначитися з найбільш ефективною схемою і слідувати простим правилам. Наприклад, якщо мова йде про інтернет-магазин, можна скористатися «драбиною», яка виглядає наступним чином:

  1. З головної сторінки йдуть посилання на різні розділи;
  2. З розділів виконується перелінковка на категорії та інші розділи;
  3. З категорій йдуть посилання на будь-які статті, розміщені на сайті;
  4. Статті посилаються на категорії і один на одного.

В ідеалі потрібно домогтися такого результату, щоб сторінка перебувала не більше ніж в трьох кліках від головної, так як в противному випадку можуть виникнути труднощі в процесі їх просування і індексації. У зв'язку з цим для того ж інтернет-магазину рекомендується зробити розширене меню на головній сторінці, включивши туди всі наявні категорії і розділи.

Правильна внутрішня перелінковка сторінок

правильна перелінковка

Якщо ж в якості прикладу розглядати інформаційний сайт, основну вагу рекомендується перекладати, навпаки, на окремі статті. Найбільш ефективною для таких ресурсів є схема «кільце», що передбачає активне просування запитів. В даному випадку кожна стаття буде посилатися на наступний матеріал, в той час як останній відправляє користувачів на першу статтю. Завдяки цьому вага не буде розподілятися по розділах і категоріях, залишаючись на статтях. 

Правильна внутрішня перелінковка сторінок

Схема перелинковки "Кільце"

Поради та рекомендації

Щоб внутрішня перелінковка забезпечила ефективний результат, слід дотримуватися наступних правил:

  1. Не використовуйте більше одного посилання з кожної статті на просувний URL, так як їх дублювання не має сенсу - пошуковими системами визначається тільки та, що буде вище в коді;
  2. Для контекстних посилань повинні використовуватися унікальні анкори, тобто зі зміною відмінків, використанням додаткових слів і синонімів;
  3. Ознайомлюйтесь з картою кліків, щоб швидко визначати неклікабельні анкори і міняти їх на інші, збільшуючи тривалість перебування на сайті і кількість прочитаного матеріалу;
  4. Уникайте спаму, використовуючи не більше чотирьох посилань в одному матеріалі;
  5. Формуючи меню, використовуйте тільки текстові посилання, так як в графічних кнопках не буде анкорів, що значно знизить їх ефект;
  6. Лінк повинен бути релевантним, тому зв'язуйте тільки сторінки, що мають схожий зміст;
  7. Грамотно комбінуйте автоматичну і ручну перелінковку;
  8. Намагайтеся зробити так, щоб посилання на інші сторінки були рівномірно розподілені.

Внутрішня перелінковка між сторінками сайту - один з найефективніших способів просування сайту. Незважаючи на те, що це трудомістка процедура, яка повинна проводитися в основному вручну, з її допомогою можна збільшити трафік приблизно на 30%. Досить тільки визначитися з найбільш ефективною схемою і виключити всі можливі помилки.


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий