Внутрішня перелінковка - один з найбільш ефективних способів утримання користувачів і просування сайту. Для того, щоб перелінковка приносила результат, потрібно знати всі нюанси.
Що таке внутрішня перелінковка
Внутрішня перелінковка - це проставлення посилань з однієї сторінки на сайті на якісь інші в межах одного ресурсу. Таким чином, формується своєрідна структура, яка пов'язує між собою сторінки сайту, завдяки якій користувачі можуть легко орієнтуватися на ньому, що позитивно позначається на позиціях в топі пошукових систем, збільшує глибину перегляду, а також забезпечує прискорену індексацію матеріалу.
Грамотна внутрішня перелінковка дає наступне:
- «Авторитетність сторінок». Цей показник залежить від того, як багато посилань веде на конкретну сторінку, причому стосується це не тільки зовнішніх, а й внутрішніх посилань. При цьому варто відзначити, що, якщо посилання йде зі сторінки, яка вже позначена як «авторитетна», значимість збільшується додатково.
- Релевантність запитів. Використання анкорних посилань дозволяє збільшити релевантність матеріалу в напрямку конкретного ключа.
- Індексація. Будь-який інтернет-ресурс сканується пошуковими сервісами, в першу чергу, по важливих сторінках, до яких відноситься головна, розділи, а також всі матеріали, які мають підвищену авторитетність. Таким чином, використання грамотної внутрішньої перелинковки забезпечує значне збільшення швидкості індексації нових матеріалів, які швидше з'являться в списку пошукових систем.
- Юзабіліті. На великих ресурсах в більшості випадків структура занадто складна і заплутана для звичайних користувачів, і перелінковка дозволяє їм краще орієнтуватися на сайті. За рахунок анкорів вони отримують додаткову інформацію і проводять більше часу на ресурсі, що позитивно впливає на їх позиції в пошукових системах.
- Показник відмов. Цей показник є актуальним при необхідності просування сайту по позиціях в Google. Якщо користувач відвідав тільки одну сторінку і закрив сайт - це вважається відмовою. При використанні внутрішніх посилань є велика ймовірність того, що користувач побачить їх і перейде на якісь інші сторінки сайту, тобто продовжить свій візит.
Види перелінковки сторінок
Існує кілька поширених на сьогоднішній день видів перелінковки. Розглянемо основні.
Автоматична і ручна
Ручна є трудомісткою і займає велику кількість часу, але при цьому дозволяє повністю контролювати різні тонкощі, такі як правильність проставлення анкорів, грамотний розподіл тексту навколо посилання і використання тільки релевантних посилань. У більшості випадків ручна перелінковка використовується в процесі додавання тексту.
Автоматична виконується з використанням плагінів і скриптів. Часто за допомогою таких плагінів формується меню, карта сайту, «хлібні крихти», «нові статті» і ще безліч інших розділів. Всі ці блоки набагато простіше генерувати за допомогою автоматичного скрипта, так як, якщо сайт великий і у нього велика активність, список статей, товарів і коментарів буде постійно змінюватися.
Контекстна і наскрізна
Контекстні посилання прописуються в будь-якому місці тексту в форматі рекомендацій на зразок «докладніше почитати про це ви можете тут». На інформаційних майданчиках в більшості випадків присутні окремі блоки, в яких спочатку йде текст «Рекомендуємо почитати» або «Дізнайтеся також», в яких зазначаються посилання на якісь матеріали, які можуть бути корисними користувачеві, що знаходиться на конкретній сторінці. Іншими словами, будь-які посилання, які присутні в тексті, відносяться до категорії контекстних і дуже впливають глибину перегляду.
Наскрізні - це посилання, розташовані в сайдбарі і меню сайту. Зокрема, це стосується переліку категорій, а також блоків з найпопулярнішими статтями на сайті або останніх доданих. Вони теж позначаються на ранжируванні, хоч і значно слабкіше в порівнянні з контекстними, в зв'язку з чим краще заздалегідь продумати їх використання в процесі розробки структури сайту.
Анкорна і безанкорна
Безанкорна передбачає проставлення посилань в нейтральних словах, таких як:
- Тут;
- Докладніше;
- Джерело;
- на сайті.
Крім цього, до безанкорних посиланнях відноситься просто вказівка URL-адреси цільової сторінки або вказівка найменування компанії.
До анкорних відноситься використання ключового запиту, який в подальшому відправить користувача на відповідну категорію. Анкорні посилання - найефективніший формат перелінковки, який забезпечує значне зростання релевантності матеріалу по відношенню до конкретного запиту.
Інструменти для перелінковки сторінок
Відштовхуючись від структури сайту, можна зрозуміти, що більш авторитетними є сторінки, які знаходяться вище по структурі. При цьому найчастіше виникають складності з пошуком сторінок, на які йде максимальна кількість зовнішніх посилань, і тут потрібно скористатися додатковими інструментами, такими як:
- SemRush;
- Ahrefs;
- Google Analytics;
- Google Search Console.
Наприклад, якщо користуватися Google Search Console, можна перейти на розділ «Посилання». У цій категорії є пункти "Зовнішні посилання" та "Внутрішні посилання" зі сторінками, на які посилаються найчастіше, і часто саме вони відрізняються найбільшою вагою і трафіком.
Самі сервіси Google безкоштовні, тому скористатися ними може будь-хто.
Схема перелінковки сторінок для SEO-просування
Якщо сайт побудований за грамотною ієрархічною структурою на основі семантичного ядра, внутрішня перелінковка не викличе труднощів, так як досить визначитися з найбільш ефективною схемою і слідувати простим правилам. Наприклад, якщо мова йде про інтернет-магазин, можна скористатися «драбиною», яка виглядає наступним чином:
- З головної сторінки йдуть посилання на різні розділи;
- З розділів виконується перелінковка на категорії та інші розділи;
- З категорій йдуть посилання на будь-які статті, розміщені на сайті;
- Статті посилаються на категорії і один на одного.
В ідеалі потрібно домогтися такого результату, щоб сторінка перебувала не більше ніж в трьох кліках від головної, так як в противному випадку можуть виникнути труднощі в процесі їх просування і індексації. У зв'язку з цим для того ж інтернет-магазину рекомендується зробити розширене меню на головній сторінці, включивши туди всі наявні категорії і розділи.
правильна перелінковка
Якщо ж в якості прикладу розглядати інформаційний сайт, основну вагу рекомендується перекладати, навпаки, на окремі статті. Найбільш ефективною для таких ресурсів є схема «кільце», що передбачає активне просування запитів. В даному випадку кожна стаття буде посилатися на наступний матеріал, в той час як останній відправляє користувачів на першу статтю. Завдяки цьому вага не буде розподілятися по розділах і категоріях, залишаючись на статтях.
Схема перелинковки "Кільце"
Поради та рекомендації
Щоб внутрішня перелінковка забезпечила ефективний результат, слід дотримуватися наступних правил:
- Не використовуйте більше одного посилання з кожної статті на просувний URL, так як їх дублювання не має сенсу - пошуковими системами визначається тільки та, що буде вище в коді;
- Для контекстних посилань повинні використовуватися унікальні анкори, тобто зі зміною відмінків, використанням додаткових слів і синонімів;
- Ознайомлюйтесь з картою кліків, щоб швидко визначати неклікабельні анкори і міняти їх на інші, збільшуючи тривалість перебування на сайті і кількість прочитаного матеріалу;
- Уникайте спаму, використовуючи не більше чотирьох посилань в одному матеріалі;
- Формуючи меню, використовуйте тільки текстові посилання, так як в графічних кнопках не буде анкорів, що значно знизить їх ефект;
- Лінк повинен бути релевантним, тому зв'язуйте тільки сторінки, що мають схожий зміст;
- Грамотно комбінуйте автоматичну і ручну перелінковку;
- Намагайтеся зробити так, щоб посилання на інші сторінки були рівномірно розподілені.
Внутрішня перелінковка між сторінками сайту - один з найефективніших способів просування сайту. Незважаючи на те, що це трудомістка процедура, яка повинна проводитися в основному вручну, з її допомогою можна збільшити трафік приблизно на 30%. Досить тільки визначитися з найбільш ефективною схемою і виключити всі можливі помилки.
0 комментариев
Добавить комментарий