Вивчаємо симулятори FPV-дронів на Xbox

  • 19 апреля, 14:00
  • 4346
  • 0

Одного дня заглянувши на український форум по Xbox один хлопець запитав одну цікаво річ – «Чи є якісь нормальні симулятори польотів на дроні для Xbох, які хоч якось можуть допомогти в прокачці навичок для реальних дронів?” Йому запропонували пару варіантів. Подумавши і подивившись ціни на них я вирішив їх купити* та самому спробувати. А вам розповісти про мої пригоди з усім цим.

Відразу скажу – досвіду реального «водіння» дрона немає. І усіх інших необхідних приладів також. Тому основні розглянуті питання такі:

  1. Україна та дрони: використання, виробництво, ліцензія;
  2. Що будемо вивчати на симуляторах?
  3. Що то за симулятори – Liftoff: Drone Racing, DRL: Drone League Simulator та DCL:Drone Championship League?

Україна та дрони: використання, виробництво, ліцензія  

Я не юрист, тому можу СИЛЬНО помилятися. Диванна аналітика у всій красі. 

Якщо хтось не знав, то піднімати в повітря будь-які дрони заборонено на час військового стану. Інакше до вас приїду чоловіки на пікапах з Браунінгами. Чи прилетить щось від Patriot. Краще не випробовувати долю 😉

Але як виявилося, зберігати дрони також не можна. Це стаття 263 ККУ за зберігання зброї. І тут у більшості може бути Шок. Купляєте ви такі дрон DJI Mavic 3T за 250 тис. грн для себе чи армії – на наступний день приходять поліцейські і вас пакують. А що? Стаття є. Якщо скажете, що цей дрон не для нападу – а якщо таке «чудо» влетить чи впаде на голову дитині? Ось і думайте. 

За виробництво дронів, скоріш за все підійде 263-1 ККУ. Якщо зберігати не можна, то і виробляти також. Явно потрібна повноцінна ліцензія, правильно оформлена документація та купа іншого не потрібного для звичайної людини геморою. 

Чи потрібні права на керування дроном? А ось тут не підкажу. З однієї сторони, в ЄС існує EASA. І там є категорії прав на користування дронами. Чи є щось подібне у нас? Чи Україна є членом EASA? Тому моєю відповіддю на обидві питання – я НЕ знаю. 

Бізнес-план: навчання дроноVODом, “водійські” права отримувати від EASA. Як? Польща допоможе 😉

Що будемо вивчати на симуляторах?

Контролери для FPV-дронів не підтримуються на Xbox. На Sony PlayStation 4-5, скоріш за все, також не працює. Так, я бачив відео, як підключали деякі справжні «геймпади». Але ж оглядаємо домашній варіант – що є під рукою без додаткових витрат. Тому насолоджуємося грою на геймпаді 🙂

Тестовий «стенд»: FullHD телевізор 40ʼʼ та Xbox Series X + оригінальний геймпад від нього. Звісно, вам ніхто не забороняє підключити геймпад чи реальний пульт керування до ПК. Але ж я тут типу проводжу «дослідницьку роботу», тому беру що є під рукою. 

Якщо подивитися на геймпад та пульт керування, то здається, що на геймпаді якось замало кнопок. Це дійсно так, і я сперечатися не буду. Але мене цікавить саме управління польотом, а не купа додаткових налаштувань дрона: підключення, вибір частот, калібрація стіків та інше. А це все налаштовується, мабуть, за допомогою кнопок знизу пульту. 

Я тут подивився на DJI FPV Remote Controller 2 – майже звичайний геймпад за 200 баксів 😀

Я так і не знайшов в інструкції, навіщо так багато кнопок. Все якось заплутано виглядає. Явно треба годинку-дві витрати на це все 🙂

Але що спільно між геймпадом та пультом? Стіки. Звісно, в Xbox вони трохи «по-дибільному» розташовані як для управління літаючими засобами. Але працюємо з тим, що є 🙂 Ми тут будемо вчитися робити: підняття у повітря, приземлення (чи потрапляння у фінішний кошик), крен (Roll), тангаж (Pitch), рискання (Yaw) та швидкісне маневрування (перегони). Якщо ж поки не знаєте, що всі ці розумні слова значать – Гугл в допомогу 😉

Трохи про управління: в більшості часу ви будете керувати 2 стіками (доречі, тригери теж для чогось потрібні). Лівий стік відповідає за рискання та набір висоти дрона; Правий стік же за керування тангажу та кренами. 

Liftoff: Drone Racing

Ціна в Xbox (Туреччина): близько 100 грн. Ціна в Steam: 600 грн

Щоб «не тягнути кота за хвіст» – консольна версія НЕ є версією для ПК. Також версія для консолей не є симулятором. Точніше, у неї є все для симуляції, окрім одного – майже неможливо керувати дроном в режимі Acro. Тому НЕ купуйте її на Xbox/PS4-5. 

Ось це все Налаштування управління. Не багато.

І з чого почати початківцю? Правильно, з режиму навчання. Але за 5 год я так його і не пройшов 😀 Особливих проблем в першу годину навчання не було. Хіба що, управління стіками було занадто різким. Я подумав, що навчальний дрон такий різкий, мене навіть попередили про це. 

Спочатку вчили «аркадному» режиму управління, а вже потім перейшли до Acro. І тут у мене зʼявилася перша дійсно велика і ГОЛОВНА проблема – автоматичний Газ. Я довго не міг зрозуміти, чому я відпускаю повністю геймпад з рук, а дрон летить до небес. Потрібно постійно відхиляти лівий стік до низу, щоб не набирати швидкість 60+ км/год за кілька секунд. Пішов лізти до налаштувань і після кількох спроб зрозумів – у режиму Навчання свої незмінні налаштування. Sad 🙁

Режим Acro походить від слова Acrobatic. Це так, на всяк випадок.

Змирившись з великою швидкістю (може це фішка дронів?) пішов грати далі. Тим більше, нічого страшного в тому, що стік треба постійно вниз опускати та піднімати. Але настала навчальна місія на проходження впритул біля землі – проходження траси у вигляді цифри 8 (знаку нескінченності, кому як зручно). А чекпоінти висотою близько 3 метрів. Перед цим всі завдання були у повітрі. Ми ж дрон чи ні? І тут ПОЧАЛОСЯ страждання на 4+ години – то мимо чекпоінту, то у воду, неможна підніматися вище 8 метрів над землею. І це ще все на швидкість між чекпоінтами!

Через 4 год та кількох проходжень першої частини кола «8» та четвертого заходу на другу частину у мене увірвався терпець. І я пішов дивитися Youtube. Ну невже я настільки слабкий?

Ось людина, обличчя якої застосовується у тренувальних місіях, відкритим текстом каже, що гра 0/10. Я не буду з ним сперечатися 🙂

Але я не здався і таки на 4,5 год пройшов це завдання. А потім був шок – це не остання місія. Остання місія – це гонка. Ну подумаєш, що страшного? Всього лише: пряма, різкий поворот на 180°, крива пряма близько дерев, поворот на 90° з входом арку будинка, яка ще ділиться на 3 частини(!!!), крива пряма та поворот на 180°. І я зрозумів, на що у мене піде ще 5+ год ;(

1

Ось скріншот з ачівками: 10 год у вільному польоті (просто грати у тому ж навчанні) отримало 11% гравців, а навчання пройшли 6%. Це перемога (ні). Souls-ігри для слабких 😉

Ось ця траса. Я б зробив би залік на ліцензію для пілотів дронів –  не пройшов навчання за 10 спроб? Іди вчись далі, Телепень!

Можливо, це гарна аркада з можливостями страждання в Acro. Але коли рівень налаштувань = 0, то самі грайте. Особливо з таким навчанням. І гра мертва. НЕ плутати з версією для ПК!

DRL: The Drone Racing League Simulator

Ціна в Xbox (Туреччина): близько 40 грн. Ціна в Steam: 170 грн

Після розуміння того, що попередня гра є якимось незрозумілим красивим шматком субстанції, я вирішив піти в наступну гру. І це у нас DRL. Майже відразу я почав «дивуватися» квадратному інтерфейсу. 

1

Гра запропонувала спочатку пройти навчання, а вже потім відправляти «на всі чотири сторони». Відразу за налаштування – є багато всіляких можливостей для симуляції управління дроном. Погано те, що я взагалі в них не розбираюсь 🙂

Навчає і дає підказки деякий чорношкірий чоловік (може навіть і відомий). Управління на початку є аркадним, а не Acro. Для чого? Щоб звикли до управління. Завдання мають різноманітні цілі для виконання (описую також з більш сильніших завдань): пролетіти над вагонами та сісти на них кілька разів, підніматися та сідати на дахи хмарочосів, таранити повітряні кулі в порту/складі, летіти біля вантів мосту тощо. Я застряв на іншому моменті, про який пізніше. 

Вкінці першого етапу навчання (в інших режимах також є) була гонка. Оскільки в Аркаді багато систем підтримки, то не було сильної проблеми у виграші. І тут я помітив одну річ – карта якась маленька для дрону. В Liftoff карта в гонках хоча і була пустою, але відчувалася великою коштом маленького дрону. В DRL карти не тільки відчуваються, але і є маленькими. 

Тут повинно було бути моє відео, але гра не працює без підписки. Тому знайшов навіть краще – огляд багатьох симуляторів дронів!

Як так пояснити… в Liftoff час польотів між чекпоінтами значно довший, ніж у DRL. Наприклад, у тій самій навчальній місії вище це гарно видно.

Потім нам дають навчають керуванню в режимі Acro з увімкненим налаштуванням Підтримки в повітрі, яке в більшості повторює Аркадне навчання. Теж нічого складного. Але потім третій етап – лише Acro без допомоги. І тут починає саме веселе та цікаве:

  1. Робити вісімки у повітрі (і не 1 раз!);
  2. Маневрувати біля стовпів (обійти їх всі, повертавши однією стороною, а зробивши коло навколо 4 стовпів, пролетіти назад вдруге) та крутитися навколо них;
  3. Знайти за певний час всі повітряні кулі у великому місті. 

1

І ось на цьому останньому завданні я зупинився. По-перше, ліміт у часі 6 хв. По-друге, місто таки величеньке з досить дрібними вулицями. По-третє, 21 куля. І по-четверте, і саме головне,- немає карти розташувань куль 🙁 Скажу так, що з першої спроби навряд зробиш, навіть якщо ідеально літаєш. І далеко не факт, що з другої-третьої. Потрібно малювати приблизну карту міста (на А4 чи у голові) та помічати кулі на ній. Бажано також побудувати оптимальний маршрут тарана повітряних куль. 

І на цій навчальній місії я з Ганьбою кинув гру. Звісно, я ще полазив по меню, так що не треба починати. Але що не відняти – в DRL Найкраще навчання з усіх 3 ігор. 

Поки я навчався, мене запрошували в онлайн перегони. Може навіть якийсь онлайн є.

DCL: Drone Champions League 

Ціна в Xbox (Туреччина): близько 1150 грнЦіна в Steam: 390 грн

А наступною грою буде Drone Champions League. Гра зустріла мене промо-відео з якогось чемпіонату по FPV-дронам. І я такий: НУ НІЧОГО СОБІ. Є чемпіонати по перегонам на них??? Грав у дві гри, а про очевидне не здогадався 😀

Ось вам приклад для підняття інтересу з їхнього офіційного Youtube. В Україні також потрібні такі чемпіонати влаштовувати! Хоча поліція відразу всіх упакує ;D

Кхм, відразу відчувається атмосфера величності та виникає відчуття ілюзії того, що не просто граєш у гру, а можеш стати одним з гонщиків на перегонах. Робота на атмосферу – 5/5. 

Але що далі? І перша траса ставить все на свої місця – навчання рівно 0. Такої навіть кнопки немає. Перша траса – летіти вперед 5 сек. І все. Це добре, що я грав у попередні 2 гри і на досвіді знаю клавіші та більшість налаштувань. А що робити новачку в такому випадку? Доречі, Гра не дешева. 

Тому відразу один з висновків – DCL не повинна бути вашою першою грою. 

1

Після перших 10-15 хв тестів налаштувань я був готовий дивитися, що ця гра може мені показати. Зайшов в якесь меню, вибрав трасу та полетів. Звісно, довелося ще 10-15 хв адаптуватися до нових умов та інтерфейсу. Про це зараз і піде мова. 

Який маршрут Першої траси? Летіти вперед, піднятися, поворот назад, спуститися, потрапити у чекпоінт та фініш. Нічого ж страшного, правда? Звісно, так 🙂 Єдине що мені у фініш важко було залетіти. Але звідки аватари інших гравців? Чому аватари змінюються після успішного проходження? Навіщо мені запис польоту? О_о, на другу спробу вже мій аватар літав і показував, як я тільки що літав. Так ще і зʼявляється таблиця з результатами твого часу та твого регіону. І навіть світу!

1

Я задоволений бути ТОП-1 по Україні на першій трасі… в Аркаді 🙂

Далі ж була друга траса (відео нижче): пролетіти букву Mcdonalds, піднятися уверх, поворот, вниз, чекпоінт, поворот на фініш. Нічого страшного скажете ви? Навіть кілька разів вдарився у букву М. 

Сподіваюсь, ніхто не буде блювати під час перегляду відео. А так, хоч якось долетів 🙂 Звісно, потім краще виходило, але це не точно.

Як можете побачити зі скріншотів, за успішне проходження траси за відповідний час, будуть зараховуватися бали. А за ці бали можна купувати «косметику» на свій дрон. 

Це не справжні долари 😀

Після закінчення ігрової сесії я почав замислюватися і задав собі питання: А де я бачив щось схоже? І через кілька годин зрозумів – так це ж Trackmania! І виходить, що DCL – це Trackmania з FPV-дронами. Ось тільки в DCL є свої чемпіонати з перегонами на дронах в Реальному світі. Можливо навіть з реальними трасами в самій грі, хоча я не знаю як перевірити цей момент.

Якщо ж порівнювати її з Liftoff та DRL: 

  1. Траси явно зроблені краще візуально та структурно;
  2. Є цілі в грі: відкрити всі траси, пройти максимально швидко та отримати місце всередині Світової таблиці гонщиків;
  3. Назбирати бали та «одягти» свій дрон;

І ось трансляція чемпіонату вживу. Добре, що в житті не треба робити такі трюки. 

Ну що ж, ми дійшли нарешті дійшли до висновків та моїх фінальних відчуттів. 

  1. В Україні багато чого заборонено щодо дронів. І якщо всілякі польоти без прав та без дозволів ще зрозуміло, то ось зберігання дронів (і не тільки FPV) вдома – треба змінювати. Кухонні ножі – це теж зброя, але ж вони дозволені для домашнього використання 🙂
  2. Загальне щодо ігор – краще брати на ПК. І не буде проблем з підключенням Реального «геймпаду» для дронів;
  3. Liftoff: Drone Racing – цікава гра, але треба брати на ПК. Не розумію чому, але саме вона мені найбільш сподобалась 🙂 Працює БЕЗ підписки;
  4. DRL: Drone Racing League  – найбільш схожий на симулятор з, мабуть, найкращим навчанням для FPV. Що що, а всілякі тренування в ній дійсно можуть допомогти. Працює ЛИШЕ з підпискою;
  5. DCL: Drone Champions League – це повноцінні перегони на швидкість, якість проходження поворотів. Для справжніх Skill’ових хлопців та дівчат. Але явно не треба брати як першу гру. Працює БЕЗ підписки.

Чи навчився я керувати дронами – звісно, НІ. Можливо, я і навчусь керувати ними в іграх і пальці, маючи механічну памʼять, дозволить робити базові речі: підняття, крен, повороти вліво/вправо та сам політ.  Але без РЕАЛЬНОГО досвіду – це ніщо. Живий світ додасть ще купу інших проблем: батарея = час польоту, боротьба з вітром, налаштування зв’язку і паралельно купа інших невідомих мені справ. Та і про приземлення не слід забувати.

Що значила * на початку? Оскільки все не було натхнення, допис писався довго. У звʼязку з тим, що “акція” по купівлі ігор через Аргентину закінчилась, то мені ВСІ 3 гри обійшлися близько 80 грн. Зараз я бачу, що ціни в Туреччині на ці ігри більші, а ціна на DCL взагалі неадекватна.

Тому для тих, хто дійсно хоче повноцінно спробувати це все – купляйте версії для ПК. І якщо затягне, то вже купуйте повноцінні контролери, окуляри тощо. Тільки про ППО не забувайте 😉

Ну і музику під кінець. Тільки цікаво, слова “So heavy like you” та “Heavy like gravity” – це натяки на вагу? 😀

Сподіваюсь, цей допис вам сподобається і буде хоча б трохи корисним. 

І сподіваюсь, що ніякі йолопи не здогадаються використати цей допис як приклад для розтрачання державних коштів!!! Наприклад, купити 5 Хбоксів/PS4-5/ноутів, купити ігри для них та виділити на це все мільйон гривень при затратах в 100-150 тис. грн.

І я навряд вже буду писати крім конкурсів. Немає сенсу. А те що заплановано, буде на 2-3 мої наступні випуски – “Тупий та ще тупіший: огляд Netflix-серіалу Проблеми 3 тіл”, “Огляд аніме. Весна 2024р.” та “Не хочу переписувати з папірця! Фотографуємо та дивимося на аналізатори текстів в телефонах”.


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий

IT Новости

Смотреть все