Що означає бути хорошим ейчаром, де цьому навчають, які обов'язки цього спеціаліста, як мотивувати, підтримувати і не вигорати розповідає Ірина Ємець — HR-менеджер компанії UPQODE і випускниця курсів від Lviv HR Solutions.
Про себе
Зараз я працюю в компанії UPQODE HR-менеджером. Раніше керувала департаментом якості сервісу у сервісній компанії. Тоді мене зацікавила робота ейчарів — я часто комунікувала із спеціалістами, дивилась, що вони роблять. Мені подобалась організація івентів, постановка процесів, добір персоналу. І завжди було цікаво, чи я зможу теж з цим працювати.
Та коли у тій компанії відкрилась вакансія, то я засумнівалась у своїх навичках і не подалась. Та згодом мені все ж довелось шукати іншу роботу. Тоді я вирішила, що це саме той знак — спробувати себе в роботі ейчара. Потрапила в компанію UPQODE на посаду HR-generalist. Тут отримала можливість спробувати все відразу і зрозуміти, що саме з цих процесів мені більше до душі.
UPQODE — маленька компанія, і мені це подобається. Коли починаєш працювати у великій компанії, то там вже є налагоджені процеси — ти просто приходиш і виконуєш роботу. А коли потрапляєш у маленьку компанію чи стартап — маєш прописувати більшість процесів самостійно. Це складно, але дуже цікаво. Ти набиваєш безліч гуль, багато що не вдається. Але коли досягаєш результату, то задоволення куди більше.
Хто такий HR?
HR — це людина, яка створює зручні умови праці. Зокрема, вона слідкує, щоб спеціалісти ефективно працювали, були вмотивовані і задоволені роботою. Від цього компанія виграє, бо рухається далі. Для компанії людський ресурс є найважливішим. Гроші, надходження, проєкти — це все треба, але якщо немає людей, то нема кому цю роботу виконувати. Зараз позиція HR є дуже важливою. Тішить, що багато компаній починають розуміти, наскільки важливо вкладати гроші в розвиток і комфорт людей.
Чим відрізняється робота ейчара у сфері ІТ?
В ІТ інакші робочі процеси та люди. Працівники звикли до високого рівня надання послуг і внутрішнього сервісу.
Побудова процесу роботи ІТ-компаній теж інакша, як і клієнти. Переважна більшість замовників з-за кордону, у них є свої вимоги до комунікації та рівня сервісу. Також часто доводиться підлаштовувати під їхній часовий пояс наш графік роботи. Праця з такими клієнтами показує нам, яка якість роботи з працівниками може бути. Ми зважаємо на їхні стандарти.
Специфіка роботи залежить від розміру компанії. Чим більша, тим більше ейчарів ділять між собою обов’язки. Я працюю в маленькій компанії, тому моя посада об’єднує всі процеси.
Які обов’язки HR?
- пошук і підбір персоналу, співбесіди;
- онбордінг — це початок адаптації нового працівника в компанії. Щоб він зміг влитись, знав, які процеси і правила є в компанії, що можна і не можна робити, до кого звертатись, тощо;
- оцінка якості роботи людини. Це проміжні мітинги, one-to-one мітинги, probation мітинг, performance review мітинг;
- розв’язування конфліктних ситуацій — коли двоє людей не можуть порозумітись між собою, то потрібен рефері, який проведе аd hoc мітинг;
- прописування і впровадження ейчар процесів, яких немає в компанії, але вони потрібні для ефективної роботи. Також сюди відносять процеси найму, добору, адаптації працівників;
- розвиток бренду працедавця як внутрішнього (система для надання зворотного зв'язку менеджменту компанії, корпоративні заходи, брендовані речі тощо) так і зовнішнього — просування компанії у соцмережах, порталах, поширення інформації, участь у конференціях та івентах. Ці обов’язки вже більш суміжні з маркетингом;
- оффбординг — коли людина звільняється, то ейчар теж залучений в цьому. Треба зрозуміти, чому так сталось, в чому причина, чи можна вирішити і як це зробити. Якщо не можна зарадити — як зробити, щоб таке більше не повторилося. І обов’язково залишити позитивні враження в людини про компанію — щоб не поширювався негативний фідбек.
Які потрібні навички?
Комунікабельність — це найважливіша риса для ейчара, вона складає 80% робочого часу. Також важливою є емпатія — часто люди приходять зі своїми проблемами, їм треба співчувати і співпереживати. Ще важливо вміти самій не влазити у конфлікти, а їх згладжувати і вирішувати.
Що приваблює у роботі?
Різносторонність — у роботі ейчара немає рутини. Організовуєш івент — треба проявити креативність. Прописуєш процеси — маєш бути уважним та скрупульозним.
Складне в роботі
Найбільша складність — також спілкування, все крутиться навколо комунікації. Кожна людина інша, і до кожної потрібно знайти індивідуальний підхід. Іноді це буває складно — достукатись, коли відкриватись не хочуть. Це емоційно важка робота — ти дуже багато говориш, вислуховуєш і часто виснажуєшся емоційно. Потрібно постійно поновлювати внутрішні ресурси.
Як уникнути вигорання?
Немає універсальнішого методу для всіх, крім відпустки. А кожен вже її проводить, як подобається. Також потрібно знаходити час для відпочинку під час роботи. Трудоголізм, звісно, топ-менеджментом дуже цінується. Але треба знати, де є твоя внутрішня межа і не дозволяти за неї заходити. Дійшов до краю — давай собі відпочити, не думай про роботу, перезавантаж себе.
Робочий день
Кожен день не схожий на інший. Немає якогось сталого графіку роботи. Щотижня я розписую собі пул завдань, які треба зробити. Їхнє виконання займає приблизно 60% мого часу — залишаю можливість для несподіваних задач або непередбачуваних ускладнень.
Зранку я перечитую пошту й аналізую повідомлення. Потім дивлюсь, чи є якісь заплановані мітинги на день. Після цього переглядаю скоуп задач на тиждень і складніші стараюсь виконувати відразу. З досвіду знаю, що чим довше такі відкладати, тим важче їх буде виконати потім.
Робоче місце
Ідеальне місце — це щоб був окремий куточок, в якому можна відділитись від людей, але водночас мати до них постійний доступ. Якщо потрібно — вийти поспілкуватись чи посидіти в кімнаті, попрацювати разом, щоб відчути, чим офіс живе. Але часто треба відокремитись, побути на самоті і зосередитись над робочими процесами.
Про навчання
Коли я знайшла курси від Lviv HR Solutions, то вже працювала в компанії. Вийшло так, що мене взяли без досвіду роботи на посаді ейчара і я відчувала, що мені бракує структуризації інформації по роботі.
Потім дізналась про курси, які охоплювали і рекрутинг, і HR. Мені це підходило, бо на той момент вагалась між цими напрямками. Також дуже важливим були практичні кейси від викладачів — я мала можливість поспілкуватись з людьми, які вже працюють і перейняти їхній досвід. Навчання тривало чотири місяці.
Одночасно і працювати, і навчатись було для мене великим плюсом — я відразу випробовувала вивчене. Як домашні практичні завдання, які нам давали на курсах, я брала вже реальні кейси з роботи. Так я отримувала одночасно виконане домашнє завдання, зроблену частину роботи і фідбек від досвідченої людини. Мої домашні завдання — це як чернетки, які допомагають виконувати роботу швидше і краще.
Так я прописала кілька робочих процесів, знайшла через LinkedIn рекрутера для компанії та отримала основу для подальшого оцінювання роботи людей.
Скільки заробляє ейчар?
В середньому ейчар з досвідом роботи від двох-трьох років отримує приблизно $800. Та часто сума більша, бо професія недооцінена. Іноді зарплата доростає до $1500 - $2000 - це стосується посад Senior HR.
Джерело: lviv.com
0 комментариев
Добавить комментарий