Скласти технічне завдання так, щоб людина зрозуміла, що від неї вимагається і щей з'явилася внутрішня мотивація вирішити твою задачу, - це не особливе мистецтво або магія, а конкретний скіл, який можна і потрібно виробляти.
У цій статті поділимось порадами і прийомами: як скласти ТЗ так, щоб вашим колегам, підрядникам, партнерам було приємно і комфортно приймати і здійснювати ваші завдання. А це запорука ефективної командної роботи, виконаних планів та зароблених грошей.
Тема / назва завдання повинна відповідати на питання «Що зробити?»
Хороші приклади:
- Розробити дизайн анімованих банерів для FB / Insta & Google для {CLIENTNAME}
- Виправити відображення сторінки / pricing на мобільних пристроях
Погані приклади:
- Банери для {CLIENTNAME}
- Верстка на сторінці цін
У чому сенс:
- Відповідь на питання «що зробити?» вже має на увазі дію і спонукає до неї
- В добре сформульованій задачі повинен бути видимий / відчутний результат
- Коли ти розумієш бажаний результат - в результаті менше прокрастинації і більше готовності приступити до завдання і зробити його
Тема завдання повинна давати розуміння приблизного обсягу роботи
Хороші приклади:
- Зробити ХХ ресайз готового дизайну під майданчики для {CLIENTNAME}
- Зробити адаптивну верстку особистого кабінету для {CLIENTNAME}
Погані приклади:
- Дизайн для {CLIENTNAME}
- Сайт для {CLIENTNAME}
У чому сенс:
- Якщо завдання надто об'ємне і «неосяжне», то в підсумку незрозуміло, з якого боку до нього приступити, з чого конкретно почати і тому виникає стрес і прокрастинація
- Треба постаратися передати конкретний обсяг роботи + якщо завдання велике, то обов'язково повинне містити підзадачі, з яких потрібно почати робити велику задачу
Рекомендації вище підходять як для дрібних завдань, які потребують подальших описів, бачення вирішення, так і для ведення особистих справ.
Терміни виконання завдання
Завдання, «підкріплене» дедлайном більш пріоритетне і важливе до виконання. Завдання без дедлайну отримує статус «ну, коли-небудь добре було б його зробити».
Якщо ви ставите завдання партнерам і ви не рулите пріоритетами їх завдань, то обов'язково уточнюйте, коли його зможуть виконати.
Опис завдання і його структура
Опис завдання необхідний для великих і об'ємних завдань, де потрібно передати весь контекст проекту та розуміння ситуації. Зазвичай опис завдання складається з декількох логічних послідовних блоків (це важливо!):
- Короткий опис проблеми та її масштаби
- Бачення її рішення (або опис конкретних дій)
- Профіт і користь проекту / команді / всім від виконаного завдання
Але пам'ятайте, що не потрібно писати літописі-лонгріди з ваших user story при описі багів. Плюс текст відформатований, з розставленими акцентами, логічно розподілений на абзаци.
Контекст завдання
Наскільки розгорнуті і детально описані повинні бути ТЗ - визначає контекст завдання. Перед постановкою завдання обов'язково:
- Зрозумійте, наскільки виконавець знайомий з проектом, для якого робиться завдання?
- Враховуйте, чи робив він раніше аналогічні завдання з вами або взагалі з кимось
- І якщо є сумніви, що ви добре один одного зрозумієте - зідзвоніться і синхронізуйте
В результаті ви заощадите всім час, нерви, швидше і крутіше вирішите задачу, отримаєте кайф від гладкого процесу.
Взаємини з відповідальним за виконання завдання
З кожною людиною у нас складаються певні взаємовідносини і стиль спілкування. І щоб завдання краще читалося і сприймалося виконавцем, можна цей нюанс враховувати і відходити від офіціозу, канцеляризмів і написати текст на «вашій» мові, що теж буде комфортніше для сприйняття інформації
Cover-letter для оформленого завдання - завдання потрібно ПРОДАТИ
Ще невелика фішка: коли завдання вже сформульована по феншую. Його потрібно ПРОДАТИ виконавцю:
- Привернути увагу
- Зацікавити
- викликати бажання зробити його
Хороший приклад:
Вася, привіт! В процесі аудиту сайту ми виявили серйозну помилку - яка заважає зростанню сайту. Потрібна твоя допомога. Подивися, будь ласка, її сьогодні - {посилання на тікет}!
Поганий приклад:
Всім привіт! Завели нове завдання: {посилання на тікет}
Головне, сформувати у себе звичку писати завдання по феншую - це перестане бути для вас стресом, навантаженням і перестане займати додатковий час. Зате буде порядок в процесах і в ефективності роботи!
По матеріалам керівника digital-студії Roman Leonov
0 комментариев
Добавить комментарий