Як працювати в ІТ-компанії, не вміючи кодити


Автор матеріалу: Галясов Владислав, Genesis

Щороку ІТ-індустрія росте в середньому на 20%, у тому числі завдяки випускникам вишів. Згідно з минулорічним дослідженням «Ernst & Young», 55% студентів хотіли б працювати в ІТ-компаніях. Хоча й без дослідження помітно, наскільки це цікава тема для тих, хто обирає, чим займатися.

У 90-х роках майже кожен мріяв потрапити на Волл-стріт, стати брокером або банкіром. Зараз світ інший: замість Волл-стріт мрією молодих людей стала Кремнієва долина. Наразі 5 найдорожчих компаній у світі – це ІТ-компанії: «Microsoft», «Amazon», «Apple», «Alphabet» (холдинг-власник «Google») і «Facebook».

Якщо ти програміст, твій шлях зрозумілий: зосередитись на вивченні однієї або декількох мов програмування і шукати стажування чи Junior-позицію в бажаній компанії. Але якщо програмувати не вмієш, а бажання потрапити в ІТ є, тобі потрібно розібратися, яку користь ти можеш дати цій індустрії. Саме так, для ІТ тобі не обов’язково розуміти, що таке «Mercury» чи компілятор.

Як можна потрапити в ІТ, якщо ти не кодиш, і які навички необхідно розвивати?

Я не програміст. Як я потрапив в ІТ-компанію?

Я закінчив економічний факультет і планував присвятити майбутнє роботі в цьому напрямку. Спочатку працював в інтернет-магазині, який досить стрімко розвивався. Однак ця робота не задовольняла мої амбіції та бажання повністю. На той час я прагнув потрапити в масштабний бізнес із великими перспективами.

На третьому курсі університету довідався, що мій одногрупник влаштувався на роботу в компанію «Genesis». На той момент робота у великій ІТ-компанії здавалася нездійсненною мрією з моєю економічною освітою. Проте через деякий час я дізнався, що дві третини фахівців у продуктових ІТ-компаніях не технічного профілю. Замислився про зміни у своєму житті.

Так я потрапив у Genesis ІT School, де набув знань продуктолога – вивчив шлях від ідеї про продукт до повної його розробки, позиціонування та просування. Після школи отримав запрошення на роботу. Якщо чесно, я не думав, що моє життя може так круто змінитися. Майже відразу після випробувального терміну я полетів у Берлін на конференцію, щоб провести перемовини з іноземними партнерами та обговорити масштабне фінансування проєктів. Мені був двадцять один рік. Не думаю, що зміг би реалізувати свої амбіції з такою самою швидкістю в будь-якій іншій сфері.

Ти не програміст. Як тобі потрапити в ІТ-компанію?

Зі свого досвіду бачу, що люди власноруч створюють бар’єри на шляху до цілі.

Міф 1. В ІТ-компаніях можуть працювати тільки розробники.

Правда. На власному прикладі можу довести, що ІТ-сфера відкрита для людей з різною освітою. Багато ІТ-компаній, особливо продуктових, потребують і високо цінують хороших:

  • аналітиків;
  • фінансистів;
  • маркетологів;
  • бізнес-девелоперів.

Якщо маєш навички в одному з цих напрямків, двері в ІТ для тебе відчинені.

Міф 2. В українських університетах не вчать працювати продуктологом. На маркетингу не розповідають, що таке CLTV (customer lifetime value) чи CAC (customer acquisition cost). Профільні курси дорогі й не всім по кишені.

Частково цей міф має підґрунтя: університети справді пропонують застарілі програми навчання, а курси можуть бути невиправдано коштовитими. Крім цього, з ними є проблема: в Україні не так багато тих, хто може поділитися досвідом, як-от закупівлі реклами у «Facebook» на шестизначні суми. Але…

Правда. Протягом останніх кількох років великі ІТ-компанії відчули нестачу кваліфікованих спеціалістів під їхній профіль. Тому вирішили створити свої курси, де можна здобути необхідні знання. Бонус для студентів-випускників: такі навчальні ініціативи зазвичай безкоштовні, а в разі успішного проходження можуть гарантувати робоче місце. Я саме так потрапив до ІТ-компанії.

Міф 3. Без релевантного професійного досвіду мене не візьмуть в ІТ, бо це надто конкурентна індустрія.

Правда. На щастя, в більшості ІТ-компаній немає порочного кола «для роботи треба досвіду, який неможливо набути без роботи». Для компаній, що працюють на результат, важливі твої навички, можливість критично мислити, брати на себе відповідальність. Ти був(-ла) головою студентської спільноти? Підходить. Ініціював(-ла) і провів(-ела) дослідження стосовно вступників на твій факультет? Супер. Намагався(-лася) запустити свій маленький бізнес? Ідеально. В усіх цих випадках ти знайдеш своє місце в продуктовому ІТ.

Як знати, що ІТ для тебе, а ти для ІТ?

Маю дієвий рецепт перевірки себе на відповідність індустрії і навпаки – аналіз своїх якостей і мотивації.

Серед найважливіших якостей сучасного спеціаліста в ІТ я б виділив такі.

  1. Гнучкість. Перш за все гнучкість мислення, здатність творчо підходити до проблем і розглядати різні варіанти їх вирішення.
  2. Уміння закривати завдання «під ключ». Узявши будь-який проєкт у роботу, ти маєш докласти максимум зусиль, щоб здати його повністю готовим і не повертатися до нього в майбутньому.
  3. Внутрішня мотивація. Це комплекс мотивів та прагнень, породжених самою людиною. Стосовно роботи: внутрішньо мотивована людина знаходить задоволення в самому виконанні завдання, в пошуку рішення і в результаті. Суто фінансова мотивація – погана ідея. В будь-якій роботі трапляються важкі дні, проблеми й провали. Якщо тебе триматимуть тільки гроші, ти швидко вигориш, а якість життя буде знижуватися.

Правильну мотивацію породжують не бонуси чи зарплати, прочухани від менеджера чи похвала на зборах. Її породжує бажання саморозвиватись і досягати цілей. Якщо люди не володіють цими якостями, то сфера ІТ навряд чи для них.

А почитати що?

Наостанок перелік книг, які рекомендую прочитати, якщо ти цілишся в ІТ, зокрема в продуктовий:

  • «Від нуля до одиниці!» (Пітер Тіль) – про інновації і їхню роль у бізнесі;
  • «Безжальна правда про нещадний бізнес» (Бен Горовіц) – про виклики в роботі підприємця;
  • «Lean Startup» (Ерік Ріс) – про найефективніший спосіб засновувати стартапи;
  • «Від хорошого до величного» (Джим Коллінз) – про створення глобальних компаній.

Джерело: studway.com.ua


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий