Сьогодні хотілося би поговорити на важливу тему для кожного початківця фрілансера.
Адже, напевно, не знайдеться жодного досвідченого фахівця, у якого не буде історії про те, як його мучили замовники. Тому давайте розберемося, як убезпечити себе від неадекватних замовників на фрілансі.
Якщо ви початківець або може бути вже з досвідом, то можливо ви вже стикалися з ситуаціями, коли вас настільки сильно морально вичавлював замовник, що після цього не хотілося взагалі більше займатися фрілансом.
Особливо коли ви впевнені на 100% відсотків в правильному обсязі роботи та її якості, але вам довелося пояснювати по сто раз очевидні речі, а у відповідь ви чуєте тільки незадоволені висловлювання про ваш професіоналізм.
Іноді доходить у фрілансерів до того, що вони бояться нових повідомлень або дзвінків, думаючи раптом знову цей не адекват буде мене діставати. І навіть у досвідчених фахівців таке може бути.
Давайте спочатку розберемося. Від чого ж все-таки залежить якість ваших клієнтів на фрілансі. Не можуть же всі клієнти бути поганими. Може просто ви чогось до кінця не враховуєте.
Ваш навик комунікації з клієнтом
Перше, це навички вашої комунікації з клієнтами. Від цього буде повністю залежати - як буде з вами спілкуватися клієнт.
Якщо ви з самого початку побудували ваш діалог не правильно (припустимо через недосвідченість ви не уточнили всі нюанси по проекту і не позначили точні рамки обсягу вашої роботи).
Ще бувають випадки, коли клієнт набивається до вас у друзі, а потім проситиме "тобі складно мені допомогти хіба, а я потім заплачу".
Ніколи не допускайте спілкування по роботі на "Ти". Навіть якщо клієнт дуже хороший. Це призведе в більшості випадків до поганих наслідків.
Тому намагайтеся працювати над навичками комунікації. І роблячи помилки, враховуйте їх при обговоренні наступних замовлень.
Ваші особисті якості і характер
Замовники з якими ви працюєте - це ті люди, яких ви самі і вибрали. Вас ніхто не буде змушувати почати з будь-ким працювати. Це був ваш особистий вибір.
Ви повинні володіти якостями, які дозволять визначити вже на початку спілкування з потенційним замовником - доставить він вам проблеми в майбутньому чи ні.
Якщо фрілансер вміє це робити, то в такому випадку у нього ніколи не виникне проблем. І він буде працювати в комфорті і спокої, знаючи, що виконає свою роботу і отримає заслужену винагороду за свою працю.
Вам необхідно відстоювати вашу точку зору до кінця. Якщо звичайно ви впевнені, що маєте рацію. Не потрібно прогинатися під замовника, який вимагає наприклад більший обсяг роботи або говорить, що оплатить вашу роботу через місяць.
Іноді замовники кажуть, що у них зараз касовий розрив, і вони не можуть оплатити прямо зараз. Але ви вже виконали свою роботу, і клієнт нею радісно користується.
У таких випадках можете себе убезпечити договором або працювати через безпечну угоду на фрілансі.
Сфера послуг, в якій ви працюєте
Сфера послуг, в якій ви працюєте теж впливає на якість замовників.
Тут розберемось на прикладі. В сферу реклами часто звертаються підприємці, які тільки що відкрили якийсь бізнес і вже хочуть отримувати клієнтів, але у них немає бюджетів на рекламу, і самі вони нічого особливо не розуміють. Хоча в той же ж час бувають дуже вимогливим і хочуть "Все й одразу".
Коли я тільки починав на фрілансі, то безліч разів попадався на людей, які хотіли за мінімальний бюджет отримувати величезну кількість трафіку і клієнтів, але мені це було не важливо - я хотів взяти замовлення.
Замовлення я, звичайно, брав, але потім було стільки обурень, що я на все життя запам'ятав.
Тут можна зробити висновок, що краще не працювати зі "стартапами", у яких толком і бюджету немає, а запити вище гір.
Висновок
Як підсумок, хотів би сказати, що якість замовників, з якими ви будете працювати, також залежить і від вас самих.
Якщо працювати над своїми навичками комунікації та особистими якостями в цілому, то ви незабаром навчитеся робити грамотний вибір, який вам принесе задоволення від виконаної роботи і, звичайно ж, гроші.
0 комментариев
Добавить комментарий