Український ринок фрилансу у 2023 році продемонстрував черговий виток розвитку та відкрив нові можливості для спеціалістів та замовників послуг з усього світу. Профільна платформа Freelancehunt проаналізувала основні тенденції та показники.
Загальна динаміка
Більш виражена динаміка в кількості проєктів. Торік попри зростання кількості фахівців на ринку замовлень на їхні послуги було на 11% меншим, ніж у 2021 році. Цьогоріч їх побільшало на 18% – це доволі непоганий показник.
Бюджет на фриланс-проєкти виріс проти 2022 року на 27%. Це свідчить про те, що підприємці адаптуються до війни, а ринок загалом працює стабільно та поволі зростає.
Найпопулярніші напрями та спеціалізації, які стали менш потрібними
Як і раніше, більшість фрилансерів працюють у дизайні (28,9%), з текстами та в розробці (19,2%). Найбільше зростання кількості фахівців спостерігалося в спеціалізаціях Blockchain (36,1%), Go (32,3%) та машинне навчання (28,2%).
Приблизно на 30% зросла кількість сценаристів, а також редакторів і коректорів. На 27% побільшало фрилансерів у галузі дизайну мобільних застосунків, на 21,3% та 20% відповідно зросла чисельність фахівців із розробки шрифтів та інфографіки.
Якщо говорити про загальну кількість проєктів, то порівняно з минулим роком трішки «просіли» програмування (32,4% проти 35,3%) та робота з текстами (13% проти 15,1%). А от попит на дизайнерів збільшився. Частка таких проєктів становить 23,7 % від загальної кількості проти 22,8% торік. Також зросло навантаження на фахівців, що працюють з аудіо та відеоконтентом (7,1%), займаються аутсорсингом та консалтингом (4,7%), а також пропонують послуги просування (11,7%).
Зі зростанням кількості проєктів рік до року збільшуються і бюджети, зокрема в категоріях «Дизайн та арт», «Просування», «Аудіо та відео» та «Аутсорсинг і консалтинг».
В IT-секторі бюджети на фриланс-проєкти зросли в таких напрямах:
- Python – на 37,6%;
- JavaScript – на 41,4%;
- розробка ботів – на 41,1%;
- інтернет-магазини – на 96,1%;
- створення сайтів під ключ – на 39,9%;
- розробка під Android – на 51,5%;
- розробка під iOS – на 55,2%.
Замовники готові більше платити й дизайнерам інтер’єрів. У порівнянні з минулим роком бюджет на такі проєкти виріс на 153%. Ймовірно, це пов’язано з тим, що від початку вторгнення багато фахівців перейшли в онлайн.
Також збільшились витрати замовників на дизайн логотипів (на 64%), сайтів (на 63%) та майже вдвічі на розробку фірмового стилю (на 91%).
Якщо торік попит на послуги копірайтерів можна було назвати шаленим, то у 2023 році більшість завдань, пов’язаних із текстами, підприємці закрили – бюджети зменшились із 6,8% до 5,4%. Натомість більше витратили на написання статей (на 20,6%) та контент-менеджмент (на 80,7%).
Виокремився і один із трендів найближчих років – створення відеоконтенту. Видатки на обробку відео зросли на 147%, на монтаж аудіо та роликів – на 120%, а на відеорекламу – на 115,6%.
Бізнеси стали більше інвестувати в просування в соцмережах – бюджети на фриланс-ринку зросли на 111%. Також популярними є пошукове просування та контекстна реклама. Бюджети в цих категоріях зросли відповідно на 73,5% та 67,4%.
Є гарні новини для бухгалтерів, які готові працювати онлайн. Попит на їхні послуги зріс на 168% проти торішніх показників. Збільшуються і бюджети в категоріях ландшафтного дизайну (на 136,5%) та реалізації архітектурних проєктів (на 103,5%).
«У 2023 році ринок фрилансу в Україні показав стабільне зростання, відзначився збільшенням кількості як фрилансерів, так і замовників. Зростання бюджетів у різних категоріях, від веброзробки до дизайну, маркетингу й архітектури, вказує на адаптацію ринку до сучасних вимог цифрової економіки та змін у споживацьких пріоритетах. Ці тенденції тільки підтверджують щораз більшу роль фрилансу в економіці. Можна очікувати, що фриланс посяде одне з ключових місць на ринку праці, в адаптації до новітніх технологій та задоволенні потреб бізнесу, що зростають», – зазначив керівник Freelancehunt Валентин Зюзін.
0 комментариев
Добавить комментарий