За підрахунками аналітика Кевіна Руке, AirPods, випущені в 2016 році, роблять виручки більше Adobe, Nvidia і трохи менше Uber. Говорити про прибутковість тут навіть не будемо. Uber як був збитковим, так і залишається, а навушники точно генерують пристойно грошей. (Стандартна gross-маржа у Apple 30-50%).
Вони продали приблизно 100 млн цих навушників. Установча база у iPhone - 900 млн, значить - вони можуть зростати ще в рази. Цього вистачить на кілька років, поки не придумається ще який-небудь проривний продукт (типу окуляри доповненої реальності).
Уявіть собі stand alone компанію з $ 12 млрд виручки, яка росте 125% + з року в рік і з такою маржею. Скільки б коштувала зараз одна така компанія? $ 30-50 млрд?
Але цікаво подивитися, в чому рецепт успіху такого продукту Apple:
- Time to market. Apple знову не перший, хто представив бездротові навушники, але вони перші, хто зробив з цього крутий продукт. Дизайн, достатня батарея, добре сидять у більшості людей в вухах.
- Велика кількість лояльних клієнтів Apple, готових купувати що завгодно під яблучним соусом.
- Відомий дизайн. Навушники були спочатку навіть з проводами ні на що не схожі (як мінімум вони були білі, коли всі робили чорні). Навіть Джобс це відзначав. Типу він вийшов на вулицю і коли побачив велику кількість людей, що вранці бігають з білими навушниками зрозумів, що революція відбулася. Бездротові продовжили цю традицію, і як тільки ти бачиш бездротову штуку в вусі, відразу розумієш - це Apple. Чим більше людей ти спостерігаєш в них (часто innovators), тим більше early majority переконується в безпеці вибору і купує, спираючись на успішний досвід перших.
- Екосистема, стимулююча купувати саме цей продукти. Так, але цей фактор не такий вже об'єктивно сильний. Будь-які бездротові навушники працюють з iPhone.
- Ціна. Мабуть, це найдешевший продукт Apple (якщо не брати чохол від iPhone і ремінець для годинника і який-небудь олівець для iPad). Але знову ж таки вони в 3 рази дорожче тих же Хiaomi. Але для більшості споживачів різниця не така вже й матеріальна.
- Відмова від jack-входу в телефоні? Не думаю, що це головний фактор. Як тільки пробуєш навушники без проводів, до звичайних повертатися вже не хочеться, чи є у тебе jack чи ні.
У підсумку виходить, що правильний час (time to market) помножений на хороший продукт, помножений на сильний бренд з лояльними фанатами, оригінальний помітний дизайн і цінова політика, ось і весь рецепт.
0 комментариев
Добавить комментарий