Як впливає сезонність на розробку сайтів та додатків

  • 1 ноября, 17:23
  • 1386
  • 0

У замовників часто виникає питання: "Чому одна студія за розробку бере одну суму, а інша - в рази дорожче". Різниця досить очевидна. На ціну за один і той же обсяг впливає:

  1. Сервіс. Наскільки гнучко менеджери будуть підлаштовуватися під вимоги клієнта, зазвичай це називають "йти на зустріч клієнту", само собою, це закладається в ціну.
  2. Рівень розробки. Хтось робить простенькі програми на кілька екранів, хтось тільки великі проекти від року розробки.
  3. Зобов'язання. Лояльність договору, штрафи та інші гарантії аж до повернення всіх грошей.

Коли ж змінюється цінник у одній і тій же студії, то виникають питання. У різний час компанії можуть висунути різні умови роботи.

Крива попиту

Можливо, для когось це буде дивно, але в IT теж є сезонність. Давайте, щоб не затягувати, відразу розберемо, що відбувається в компаніях з попитом в розрізі місяців:

  1. У січні тихо, півмісяця займають свята, і дуже мало клієнтів, які відразу після свят готові укладати договір. Найчастіше - це ті, хто не встиг в минулому році. Попит нижче плінтуса.
  2. У лютому клієнти "прокидаються" і вирішують реалізовувати свої нові ідеї або запустити великі доопрацювання існуючого проекту. Заявки на середньому рівні.
  3. Березень - пік, частина проектів вже в роботі, по ним з'являється апсейл, плюс ще сильніша активність на вхідних. Попит сильно вище середнього, менеджерів з продажу в цей час у відпустку не пускають.
  4. До квітня усі стабілізується, але знаходиться на високому рівні - багато замовників хочуть встигнути підписати всю бюрократію до свят і спокійно піти на травневі.
  5. Травень - сильна просадка по попиту, як і в січні через те, що майже 2 тижні ніхто не працює.
  6. У червні проекти ще є, попит підростає, в порівнянні з травнем, але істотно нижче березня - люди готуються до відпусток і продажі падають.
  7. Липень - тільки стартапи, корпоративних замовлень немає, так як зазвичай особи які приймають рішення в цей час у відпустці.
  8. Серпень - аналогічний липня, але до цього часу гроші закінчуються, якщо студія не сформувала для себе чергу, а нових замовлень немає.
  9. У вересні всі повертаються з відпусток і заявки повертаються на рівень березня, популярні швидкі договори.
  10. Жовтень аналогічний квітня - приходять договори по проектам, які звернулися у вересні, але з якихось причин відклалися на місяць. Іноді їх буває навіть більше, ніж у вересні.
  11. У листопаді знову спад - хто сильно хотів, замовили в вересні і жовтні, ресурси розподілені і нові проекти можна почати тільки в грудні, щоб не підставити поточні клієнтів.
  12. У грудні замовляють ті, у кого в планах було запускатися в році, що минає і крива попиту різко йде вгору. Крім того, в грудні приходять клієнти, які працюють на держзамовників - під кінець року держкомпанії проводять платежі і з'являються гроші на власні проекти.

Потрібно враховувати, що на ринку, як і всюди, є відомі і невідомі компанії-розробники. У першого типу багато замовлень і формується черга на розробку. Замовники згодні чекати, коли звільниться команда програмістів, тобто хочуть замовити у конкретної студії, покладаючись на експертність. Другий тип, з тієї чи іншої причини, не має завантаження проектами на тижні вперед або черга невелика.

Такі студії будуть готові піти на знижку, щоб продати послуги з мінімальною націнкою, а не оплачувати простій програміста зі своїх. Це буває, як раз в місяці спаду або перед ними. Наприклад, можна звернутися в компанію в червні, коли у неї ще є проекти, але підписати договір на старт робіт в липні. Зазвичай, ви отримаєте менший цінник - коли немає інших замовників розробники стають більш поступливими.

Крім того, щоб орієнтуватися при замовленні розробки, на сезонність, потрібно ще звернути увагу на те, які терміни вам називають. 

Наприклад, клієнт звернувся в пік, в квітні, йому скажуть, що робити додаток півроку. А у студії є завантаження до липня, в липні до проекту і приступлять, витративши, за фактом, 3 місяці.

Головний висновок - це що сезонність все-таки. Головний страх компаній - це дати знижку неадекватному клієнту, де грошей не заробити, і соки всі вичавить. Якщо ж клієнт давно працює з розробником, відносини хороші і в несезон він поставить велику задачу, то можна розраховувати на серйозну лояльність.


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий

IT Новости

Смотреть все