X (Twitter) показала найгірший результат під час перевірки доступності даних, які можуть допомогти користувачам, журналістам та правозахисникам уважно стежити за шахрайством та дезінформацією на платформі.
Компанії Mozilla та CheckFirst провели тестування, під час якого проаналізували дюжину інструментів прозорості реклами, створених технологічними платформами для допомоги дослідникам. Зокрема, були перевірені X, TikTok, LinkedIn, Google Search від Alphabet, сайти Meta та Apple. Використовуючи вказівки Закону Європейського Союзу про цифрові послуги (DSA) 2023 року та вказівки з внутрішньої рекламної бібліотеки Mozilla, організації просканували сховища реклами цих платформ щодо загальнодоступності даних про зміст реклами та тих, хто її замовляв і на кого її націлювали.
Як пише Mashable, дослідження показало, що більшість із найбільших у світі платформ не пропонують функціонально корисних сховищ рекламних оголошень. І X виявилася найгіршою з платформ за доступністю даних та можливостями їх пошуку. Дослідникам було надано лише один файл CSV.
Інструменти прозорості X викликають повне розчарування. Його репозиторій не пропонує можливості фільтрації та сортування; доступ до реклами можна отримати лише через громіздкий експортований файл CSV. Зміст реклами не розкривається (тільки URL-адреса реклами), а також є прогалини у параметрах націлювання та даних одержувачів. І пошук історичного контенту майже неможливий. Все це може спричинити те, що Європейська комісія включила репозиторій оголошень X у своє офіційне провадження проти платформи в рамках DSA», — зазначає представник Mozilla в ЄС Клер Першан.
Дослідники зазначають, що доступність інформації про те, хто платить за рекламу та на кого вона націлена, має вирішальне значення, щоб допомогти спостерігачам стежити за суспільно важливими процесами, як вибори чи боротьба із глобальним потеплінням.
"Якщо ви побачите рекламу, яка говорить вам, що зміна клімату - це обман, вам може бути цікаво дізнатися, чи оплачує цю рекламу індустрія викопного палива", - пояснює співзасновник і головний технічний директор CheckFirst Аморі Лесплінгарт.
Втім, помітили й позитивні тенденції. За останні п'ять років Google та Facebook оновили свої сервіси за допомогою критеріїв націлення реклами, даних про залучення та історичних даних, а також покращили фільтрацію.
0 комментариев
Добавить комментарий