Старший директор Visa із цифрових рішень в Україні, Грузії, країнах СНД і Південно-Східної Європи Олександр Стельмах та CEO Kasta Андрій Логвін у межах «Форуму підприємців 2024» обговорили основні тренди в електронній комерції в Україні та світі.
Зокрема, йшлося про впровадження штучного інтелекту, SuperApp, продажі під час стримів, боротьбу з кешем та соціальну комерцію. Про це пише Forbes.
Щодо суперзастосунків, або SuperApp, то в одних країнах вони мають великий попит та витісняють маркетплейси, а в інших це не працює через значну кількість гравців на ринку та його диверсифікацію. Щодо українського сегмента, то тут, за словами Стельмаха, це вирішуватиме сам ринок. Ключову роль у цьому питанні відіграватимуть ті, хто надаватиме клієнтам більше переваг – простий процес замовлення товарів, зручну оплату, можливість повернення та швидке доставлення.
Штучний інтелект впроваджуватимуть, на думку Стельмаха, для того, щоби допомагати клієнтам робити покупки. За даними глобального дослідження Visa, 69% покупців так і не оформлюють свої замовлення – вони просто залишають їх у кошиках. З-поміж причин – завеликий вибір на маркетплейсах, а отже – складнощі з тим, щоби визначитись, що саме людям потрібно. І в цьому якраз зможе допомогти ШІ. Наприклад, обрати модель чи розмір, віртуально «приміряти» річ на клієнта тощо.
Чи витіснить соціальна комерція маркетплейси, як це подекуди відбувається, поки говорити зарано. Так, компанії з Китаю активно використовують TikTok, значний попит серед продавців та клієнтів має також Facebook Marketplace. Та великі гравці цього ринку не поспішають впроваджувати в Україні свої платіжні системи. Тому, за прогнозами, цей сегмент розвиватиметься дещо повільно.
Запуск стримів, спрямованих на продаж товарів та послуг, – ще одна тенденція, яка ставатиме дедалі актуальнішою. Це розповсюджена практика в азійських країнах, коли продавець просто під час live-події пропонує глядачам перейти за посиланням та придбати певний товар. В Україні стрими також популярні, але не для торгівлі, а для збору донатів.
Нарешті, ключові гравці ринку електронної комерції мають спростити процес онлайн-оплати своїх товарів та послуг до рівня готівкового розрахунку. У Visa, наприклад, для цього запустили біометричну автентифікацію Visa Passkey (щоб не чекати на паролі в SMS) та функцію Visa Click to Pay для оплат без використання сторонніх гаманців чи ручного введення реквізитів картки.
«Це не розв’язує проблему того, що клієнти хочуть помацати товар і зрозуміти, чи він їм підходить. Онлайн-торговцю однаково потрібно буде давати клієнту додатковий бонус – знижку чи бонус, щоб заохотити його на миттєву покупку. Але оплата карткою все ж має стати простою, як і оплата кешем при отриманні», – зазначив Стельмах.
0 комментариев
Добавить комментарий