В Україні немає нових продуктових компаній. Чому саме та скільки коштує запуск – СЕО Genesis

  • 8 мая, 12:37
  • 3928
  • 0

СЕО IT-компанії Genesis Володимир Многолєтній відзначив, що в Україні немає нових продуктових компаній, а також пояснив, чому це проблема та скільки в середньому коштує запуск такого бізнесу. 

Український IT-ринок упродовж останніх кількох років зазнав суттєвих трансформацій, зокрема внаслідок повномасштабного вторгнення з боку рф. Так, активніше за аутсорсерів розвиваються та наймають саме продуктові компанії. За словами Многолєтнього, нині дійсно частково спостерігається перехід людей та грошей з аутсорсингу саме в цей сегмент. Про це засновник Genesis розповів в інтерв’ю для NV.

«Основна проблема в продуктовому бізнесі в країні – це те, що відсутні компанії, які могли б бути системними донорами крутих людей. Навіть не донорами, а компаніями, які системно вирощують крутих людей», – говорить Многолєтній.

За його словами, нових продуктових компаній в Україні нині немає попри стрімкий розвиток військових технологій. І це – велика проблема. Як пояснив Многолєтній, запуск продуктової IT-компанії потребує значних коштів – від $ 5 млн.

Відповідно до розрахунків Многолєтнього, для створення середнього за своїми характеристиками застосунку потрібна команда приблизно з 30 фахівців, середня зарплата яких коливається в межах $1,5-2 тис. без урахування податків. Тобто тільки на зарплати потрібно закладати в бюджет приблизно $60 тис. на місяць. Якщо сюди додати соціальні пакети, харчування тощо, то виходить уже $ 100 тис. на місяць тільки fixed costs. У середній перспективі виходу на прибутковість, а це 3,5-4 роки, утримання продуктової компанії без інвестицій у користувачів коштуватиме $3-4 млн.

Це дуже дорого з урахуванням того, що українські бізнесмени можуть розраховувати переважно на гроші, які вже перебувають у країні, тобто в умовах відсутності венчурного фінансування.

«Ми, наприклад, інвестуємо, але частіше дивимося вже на щось побудоване. Щоб у країні з’являлася системна індуст­рія продуктового IT, потрібно дуже багато грошей. Ідеально, звісно, щоб ці гроші заробили люди у вже існуючих компаніях», – пояснив Володимир.

На думку Многолєтнього, саме розвиток хороших фахівців дає поштовх для зростання галузі в цілому.

«Щойно такі компанії на ринку з’являються, вони дають вибух усій продуктовій індустрії в країні. Наприклад, коли з’явився Skype, з нього вийшла величезна кількість розробників, які вже тоді заснували в Естонії більше стартапів, ніж в Україні зараз», – пояснив очільник Genesis.

Він вважає, що нині в Україні немає великої продуктової компанії, яка могла б створювати продукти та істотно розвивати цей ринок.

«Вони починають з’являтися – наприклад, є MacPaw, Ajax або monobank. Але вони поки що не стали таким ось принтером якісних професіоналів у країні. Аби така компанія з’явилася, потрібно, щоб у ній працювало десь 10‑20 тис. людей», – розповів Многолєтній.

Проте він впевнений, що такі IT-лідери в Україні обов’язково будуть. Зокрема, що такого рівня досягне й Genesis.


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий