Висока зарплата чи «плюшки» від компанії? Що насправді цінують українські працівники – обговорення в LinkedIn

  • 17 августа, 14:24
  • 3725
  • 0

Що має більший пріоритет для працівників – висока зарплата чи додаткові бонуси? Це питання стало темою дискусії серед українців у соцмережі. Користувачі LinkedIn поділилися своїми думками, а також пригадали реальні історії, які їх обурили у попередніх компаніях. 

CEO компанії Repalm Олександр Павлуцький написав допис у LinkedIn, у якому висловився, що високі зарплати важливіші за інші бонуси для працівників.

За його словами, якщо компанія не платить зарплату, вищу ринкової, немає сенсу оплачувати співробітникам курси англійської, харчування, масажі тощо. 

«На початковому етапі розвитку компанії краще максимально бустити зарплати, а потім уже все інше», – висловився він. 

Що для українців головніше – зарплата чи бонуси

Допис Олександра викликав бурхливе обговорення у соцмережі. Деякі користувачі поділилися схожими ситуаціями:

  1. «Я також маю кейс з однієї невеличкої ІТ-компанії, де зарплати співробітників були нижчі ринкових… Працівники постійно натякали на підвищення/перегляд ставки, і до мене підійшов СЕО й сказав: “Грошей немає, зводи їх в якийсь паб чи кудись ще, щоб більше не нили“. Тому хто б і що там не казав, а культура компанії починається з її засновників, якщо вони такі, то ніякий HR не врятує її», – пояснила менеджерка з пошуку талантів Олена Пісарєва.
  2. «Я мала досвід, коли в компанії постійно були затримки по зарплаті, але вона наймала директора з персоналу для побудови бізнес-процесів. Одразу кажу, що в такій ситуації HR не зможе втілити ні один проєкт, поки не закриється головне питання», – додала HRD з компанії Арина Лебідь.
  3. «Я знаю випадок, коли власник бізнесу для заохочення sales-відділу придбав в офіс… плазму», – пригадав менеджер з розвитку бізнесу у Cowchain Олександр Яременко.
  4. «У мене був кейс: коли я заходила у великий холдинг, мені поставили завдання: з нуля розробити систему KPI. Як я дізналася пізніше, це робили заради того, щоб якось замотивувати персонал, якому не платили вчасно зарплати (затримки складали від двох до шести місяців, а тих, хто звільняється, “кидали” на кілька зарплат)», – розповіла Head of HR Наталія Гордубей.

Підписники Олександра у LinkedIn також підтримали засновника Repalm:

«Як HR, повністю з вами згодна. Спочатку ми закриваємо базові потреби співробітників, а далі вводимо бенефіти/бонуси/страховки тощо. Завжди намагаюсь донести цю ідею власникам компаній, з якими працюю», – написала HR у компанії MeGaDev Ірина Чеснокова.

«Я вам навіть більше скажу – якщо ви запитаєте своїх співробітників висока зарплатня vs бонуси, то вони виберуть перше. Платіть високу зарплату і нормально буде», – висловилася CEO у Yellow Toad Олена Кияновська.

«Погоджуюсь на всі 100%. На мою думку, бенефіти – це часто злив бюджетів, бо не всі працівники можуть використати страхування/абонемент в спортзал тощо. В ідеальному світі бонуси – частина мотиваційної системи, де в працівника є вибір, що він хоче отримати», – написав SEO-експерт Марко Федоренко. 

Проте знайшлися й ті, хто не погодився з позицією Павлуцького. Ось як вони пояснюють свої думки:

«Якщо компанія Х платить, як і Y, але в Х є медичне страхування/курси англійської, то більшість кандидатів вибере Х. Бо коли усі мають +- однакову зарплату, починається конкуренція бонусами… До того ж курси англійської покращують навички співробітника і роблять його ефективнішим на роботі. Тому для компанії 80$ в місяць на курси та страхування дадуть більше користі, ніж докинути це до зарплати співробітника», – пояснив керівник HR-відділу у Landtech Андрій Хавхун.

«Деяким співробітникам потрібні не лише гроші, а і відчуття значимості для компанії. Тож, такими бенефітами і можна це бажання заохотити», – вважає експерт з управління продажами Олег Агабабов.

«Цей підхід залежить від HR-стратегії компанії. Наприклад, більшість міжнародних компаній не платять співробітникам зарплату, вище за ринкову. Проте вони це “компенсують” якраз додатковими бонусами – страхуванням, обідами, компенсацією спорту, авто тощо. А деякі відомі компанії можуть свідомо платити трохи менше, бо знають, що вони це “покривають” своїм брендом і додатковими бенефітами», – написала рекрутерка Любов Вікторенко.

«Спортзал – це про здоров’я. Бо люди, які мало рухаються, частіше ходять по лікарняних. Англійська – теж класна ідея, важливо прокачувати ці навички. Це ті речі, які можуть бути важливими для керівництва, навіть якщо зарплата ще не на високому рівні», – написала тестувальниця у Band IT Аліна Ліннік.

«Думаю, це має йти паралельно. Наприклад, співробітник вип’є в середньому три-чотири кави в офісі. Вартість однієї кави десь $0.4, тобто на співробітника на місяць вийде приблизно $35. А тепер питання: що працівнику приємніше – підвищення зарплати на $35 чи безплатна кава? Це питання нематеріальних бонусів, які підвищують позитивне ставлення до компанії», – додав Frontend-розробник Денис Карзов.


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий