Як діяти в разі атаки з боку анонімних Telegram-каналів – поради Артема Бородатюка

  • 28 марта, 12:57
  • 3711
  • 0

Засновник групи компаній Netpeak Group Артем Бородатюк 27 березня став гостем чергового випуску програми Business Breakfast із Володимиром Федоріним від Forbes. Обговорили, зокрема, використання месенджера Telegram (Netpeak – перший реселер TelergramAds в Україні) та одну з проблем сучасних бізнесів – атаки з боку анонімних каналів. 

Репутаційні напади з боку адміністраторів – не рідкість. Так, нещодавно про таку атаку повідомляв сервіс виклику таксі Uklon. Часто обвинувальні чи викривальні публікації мають на меті відкуп або й регулярні виплати в обмін на інформаційний спокій. За словами Бородатюка, ця «бізнес-модель» не нова і є три кроки, які допоможуть вийти з такої ситуації.

«Це стандартна історія: виходить якийсь матеріал, потім він ще гуглиться по прізвищу – і все. Народ не дуже буде розбиратися, ніхто не буде читати полотна тексту», – пояснив Бородатюк. 

Раніше жертви таких атак іноді зверталися до компаній, що займаються репутаційним менеджментом та можуть зробити так, щоби подібні статті не потрапляли до пошукової видачі. Ще один дієвий метод нівелювати вплив подібних публікацій – робити щось корисне та значне й у такий спосіб робити свою присутність в онлайн-просторі більш позитивною. Загалом Бородатюк дав три поради щодо того, як діяти в такій ситуації.

  1. Не платити гроші на вимогу. За його словами, якщо жертва атаки починає платити гроші, то це може тривати постійно. «У такій “бізнес-моделі” негативна інформація швидко розтікається далі і про тебе пише вже багато різних сайтів», – додав Артем.
  2. Не піддаватися емоціям та слідкувати за своєю brand presence в пошуку. Бородатюк пригадав, що приблизно 3-4 роки тому схожу атаку здійснили проти сервісу Ringostat. За його словами, у  більшості випадків у таких кампаній є замовники, рідше – це ініціатива самого майданчика чи ресурсу, який розповсюджує інформацію. Найголовніше – вистояти в цей час та не піддаватися паніці, не «рекламувати» ситуацію, щоб не показати свою вразливість і не спровокувати ескалацію атаки. Тобто варто зберігати спокій, хоча це й непросто.
  3. Постійна робота над брендом та створення лавмарк. Бородатюк зазначив, що Uklon, наприклад, багато робить для перемоги. Водночас в Україні не заведено говорити про хороші ініціативи, хоча в умовах повномасштабного вторгнення це могло вже змінитись. Тому, на думку засновника Netpeak, потрібно робити більше корисних справ та більше розповідати про це, зробити корпоративно-соціальну відповідальність окремим напрямом у роботі, створювати лавбренд. «Якщо якийсь анонімний канал пише щось погане про лавбренд, то приходить аудиторія цього бренду», – зазначив Борордатюк. Він навів приклад схожої атаки на «Нову пошту», на захист якої стали клієнти компанії, а автор негативного допису зрештою видалив публікацію.

0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий