Навряд чи варто сумніватися в прогнозах, які говорять про те, що в майбутньому на дорогах буде набагато більше автономних автомобілів. І хоча технологія все ще знаходиться на ранній стадії розробки, її розвиток, швидше за все, набуде ефекту снігової кулі, як тільки виробники розв’яжуть певні складні питання. Але навіть зараз на дорогах можна побачити різні напівавтономні транспортні засоби, серед яких найвідомішою є Tesla та її система «Автопілот».
Але чи все добре? Чи ми повинні турбуватися з приводу такої перспективи? Чесно кажучи, є лише один спосіб дізнатися, що буде в майбутньому — просто треба почекати. Хоча, безумовно, у сфері розробки безпілотних транспортних засобів можна нарахувати чимало дуже серйозних проблем. Ось деякі неприємні факти щодо автономних транспортних засобів, які точно вам не сподобаються.
11. Деякі питання все ще законодавчо не врегульовані
Попри те, що сотні компаній зараз займаються розробкою автоматизованих транспортних засобів, в законодавчому полі все ще відчувається сильний брак стандартів безпеки. Наявна інформація про цю технологію дуже обмежена, крім того, поки що недостатньо ґрунтовних фактів, що дозволять створити базову лінію для цих стандартів безпеки. Нерегульована галузь може стати великою перевагою для виробників, з іншого боку, споживачам доведеться самостійно виконати додаткову роботу, щоб переконатися, що розроблені системи безпечні.
Рішення: Перша країна, яка ризикне розробити стандарти безпеки для такої інноваційної технології, покаже напрямок руху для інших країн. Далі імплементація стандартів буде проходити значно швидше.
10. Автомобіль пожертвує вами заради порятунку пішоходів
Дослідження, яке було нещодавно опубліковане у науковому журналі, показало, що пасажир безпілотного автомобілю може втратити життя, якщо завдяки цьому житті багато інших людей буде врятовано. Наприклад, уявіть собі таку ситуацію — ваш безпілотний автомобіль швидко несеться по трасі, а в цей час дорогу переходить група пішоходів. Якщо авто поверне з дороги в кювет, то ви, скоріш за все, загинете, але всі пішоходи будуть врятовані. Хто хоче бути жертвою такої підступної поведінки машини? Це досить страшна перспектива, навіть якщо вона малоймовірна.
Рішення: близько року тому один з великих автовиробників заявив, що в таких випадках вони завжди будуть рятувати життя пасажира автомашини, а не тих, хто переходить дорогу. Кінець кінцем, вони створюють автомобіль для пасажирів, а не пішоходів. Тому останнім доведеться бути більш обережними, коли на дорогах масово з’явиться автономний транспорт.
9. Погода може вплинути на якість водіння
Насправді погода є однією з найбільших проблем, коли мова йде про повністю автономні транспортні засоби. Несприятливі погодні умови можуть призвести до генерації великої кількості даних, які автомобіль повинен обробляти під час руху. Це може перевантажити бортовий комп’ютер та призвести до надзвичайної ситуації. Наслідки можуть виявитися більш серйозними, ніж можна було б подумати.
Рішення: насправді проблема не така вже складна. Під час поганих погодних умов досвідчений водій просто знижує швидкість, іноді до нуля, якщо того вимагає безпечне водіння. Аналогічно комп’ютер також може знизити швидкість транспортного засобу, якщо він не встигає обробити дані, що надходять від різноманітних датчиків.
8. На перехоплення керуванням автомобілем потрібен час
Дослідження показали, що в певних випадках, коли виникла надзвичайна ситуація, керування безпілотним автомобілем знову повинна взяти на себе людина. І поки людина перехопить керування та зрозуміє, як треба реагувати на ситуацію на дорозі, може пройти до 10 секунд. Але існує не так багато надзвичайних ситуацій, пов’язаних з керуванням автомобілем, які дають вам на цей процес 10 секунд. Іноді все треба вирішити буквально за 1-2 секунди.
Рішення: Як показує статистика, в більшості випадків людина також не в змозі правильно «розрулити» ситуацію на дорозі, навіть якщо вона увесь час слідкує за процесом переміщення. Залишається лише сподіватися, що якість роботи автоматичних систем будуть вдосконалюватися і термінова участь людини в керуванні авто не буде потрібна.
7. Зникнення робочих місць
Більшість людей не замислюються над тим, скільки робочих місць створює транспортна галузь. Увесь громадський транспорт, вантажівки, таксі, всі види доставлення, приватні шофери, інструктори з водіння в автошколах… А як щодо ДАІ? Або тих виробників, які випускають відеокамери визначення швидкості на дорогах? Громадський рух професійних водіїв, який називає себе Асоціацією транспорту, насправді настільки переживає з цього приводу, що навіть намагався змусити уряд США заборонити безпілотне керування автомобілями протягом наступних 50 років.
Рішення: навряд чи впровадження безпілотного транспорту означає, що в транспортних процесах не будуть залучені люди. А як щодо охорони автопоїздів, що перевозять цінний товар з одного місця в інше? Зараз цю функцію фактично несуть самі шофери вантажівок, але надалі все одно хтось має виконувати таку роботу. Можливо це буде один експедитор на дві-три «фури», але все ж таки люди будуть залучені. Крім того, безпілотний транспорт вимагатиме будівництва більш розвинутої дорожньої інфраструктури, і саме там будуть потрібні робочі руки.
6. Спочатку кількість заторів може навіть збільшитися
Спочатку автомобілі без водіїв можуть погіршити ситуацію на дорогах, оскільки вони будуть дуже обережними під час «періоду навчання». Принаймні, так показало дослідження американського департаменту транспорту, коли вони розглядали це питання. Це ж урядове відомство вважає, що затори на дорогах будуть більше до тих пір, поки від 50% до 75% усіх автомобілів на дорозі не стануть повністю автономними.
Рішення: Можливо кількість заторів збільшиться на певний час, але не треба забувати, що зменшиться кількість аварій. Саме тому, що безпілотні ТЗ будуть дуже «обережними» перший час. А ще тому, що комп’ютери не можуть заснути за кермом чи бути напідпитку, як звичайні водії.
5. Складні ситуації
Зараз, коли на перехресті без світлофорів чи дорожніх знаків зустрічаються дві машини, між водіями існує певна невербальна комунікація, яка допомагає їм роз’їхатися. Автономні машини поки не мають рішення для цього. Безпілотні ТЗ повинні навчитися розпізнавати міміку та мову тіла, щоб правильно функціонувати в місцях, де є пішоходи та/або відсутні знаки та світлофори.
Рішення: По-перше, така складна ситуація може виникнути тільки тоді, коли машина з водієм зустрічається з безпілотним ТЗ. По-друге, саме для таких ситуацій людству, ймовірно, прийдеться придумати спеціальну азбуку жестів, які легко зможуть розпізнавати комп’ютерні системи в безпілотних ТЗ.
4. Непередбачувані вчинки людей
Одна річ — розпізнавати пішоходів і велосипедистів на дорогах, а інша — мати справу з непередбачуваними людьми. Під час тестування автономних автомобілів в Сінгапурі було виявлено, що більшість аварій, які відбулися поблизу, були спричинені людьми, що стрибають перед автомобілем, щоб побачити, чи вдасться їм вчасно відскочити в сторону.
Рішення: Насправді випадки настільки екстремальної поведінки людей на дорогах трапляються досить рідко, тому не варто сильно звертати увагу на такі речі. Звичайно, аварії на дорогах будуть відбуватися і після впровадження безпілотного транспорту, але їх кількість, скоріш за все, значно зменшиться.
3. Хамство та агресія на дорогах
Що буде, якщо автомобіль, керований людиною, спробує отримати перевагу, навмисно не поступившись дорогою безпілотному ТЗ? Неважко передбачити велику вірогідність нещасного випадку. І якщо це трапиться, то винна в цьому людина, а не автономний транспортний засіб. З подібними ситуаціями постійно стикаються мотоциклісти й найкращі з них знають, як поводитися на дорозі, щоб залишатися неушкодженими в оточенні непередбачуваних водіїв. Але ж автономні машини ще не вміють читати такі ситуації.
Рішення: Ця проблема справді може бути серйозною, поки кількість безпілотних ТЗ на дорогах невелика — 5-10%. Але скоріш за все, вона вирішиться сама собою, коли число машин без водіїв на дорогах збільшиться до рівня 50-75%.
2. Ненадійність обладнання
Безпілотний автомобіль може безпечно рухатися дорогою завдяки безлічі датчиків: відеокамера, лідар, радар, GPS-приймач та інші. Якщо автомобілі будуть спілкуватися між собою та з дорожньою інфраструктурою, це зробить їх пересування більш безпечним. Але є вірогідність, що якийсь з компонентів вийде з ладу. Можливе замерзання датчика чи камери, пошкодження кабелю або погане з’єднання — все це вплине на безпеку руху. Єдиний спосіб розв’язати проблему — використовувати ще одну резервну апаратну систему, яка буде дублювати головну систему.
Рішення: Власне, з самого початку для забезпечення безпечного руху безпілотний автомобіль планувалося обладнати резервною системою сканування та керування. Автомобіль не повинен рухатися, якщо один з важливих датчиків вийшов з ладу або не передає інформацію з причини обмерзання. Інша справа, яким чином побудувати дублюючу систему. Наприклад, існує думка, що не обов’язково дублювати апаратно всю систему, можна скористатися технологією віртуалізації замість цього. Наприклад, на одному процесорі у віртуальному середовищі працює дві системи керування, що оцінюють ситуацію на дорогах та дають команди на водіння. Якщо одна з систем зависає, друга миттєво перехоплює керування.
1. Хакерська атака
Наразі автомобілі без водіїв є досить незалежними від інтернету, що мінімізує ризик хакерської атаки в режимі реального часу. Однак якщо машини в майбутньому будуть спілкуватися між собою та дорожньою інфраструктурою, ризик зламу зросте багаторазово. Опитування Kelley Blue Book підтвердило, що майже кожен експерт вважає це потенційною проблемою у найближчі кілька років.
Рішення: Фактично мова йде про Інтернет речей, який сьогодні, за думкою фахівців у сфері інфобезпеки, дуже слабко захищений від хакерських атак. Втім, на початкових етапах розвитку нової технології розробники завжди приділяють мало уваги темі безпеки. Є сподівання, що після дорослішання технології засоби безпеки будуть поліпшені багаторазово. І це дозволить значно підвищити рівень захисту безпілотних ТЗ.
Джерело: imena.ua
0 комментариев
Добавить комментарий