5 Менторів навчальних програм Львівського IT-Кластеру згадують cвої cтудентські роки

  • 16 июля, 12:06
  • 4551
  • 0

Навчання на інноваційних бакалаврських програмах, запущених за ініціативи Львівського ІТ Кластеру, поєднує академічний підхід із фокусом на практичних заняттях, а особливістю навчального процесу є участь менторів – IT-спеціалістів, які здобули досвід роботи в індустрії та діляться знаннями й навичками із студентами. Крім того, ментори стають особистим прикладом для студентів та мотивують їх до постійного розвитку та самовдосконалення.

Ментори програм Artificial Intelligence та Data Science & Intelligent Systems, яким випала нагода поділитися досвідом із студентами Львівської Політехніки та ЛНУ ім. І.Франка,  розповіли про те, чого їм не вистачало, коли вони самі були студентами – у час, коли менторства як і інших освітніх інновацій в українських університетах ще не було, та поділилися враженнями про роботу у ролі наставників майбутніх ІТ-професіоналів.

Назар Пінчук, Software Engineer, SoftServe

Коли я був студентом, мені бракувало орієнтирів, розуміння, які технології найактуальніші, які тенденції та перспективи розвитку в ІТ-галузі. Також не вистачало однодумців, з якими можна було б запустити спільний проект. Вже на останніх курсах я зібрав одногрупників і запропонував запустити платформу-маркетплейс, але мотивації в нас вистачило лише на кілька брейнстормів. Вже через кілька років, коли у мене була мотивована команда і ми займались іншим продуктом, я дізнався, що мою студентську ідею втілили в життя американці.

Я менторив студентів 2го курсу і пригадую себе у їхньому віці. Тоді нам лише починали викладати основи веб-розробки. Цей предмет мене дуже зацікавив і я почав вивчати матеріал, випереджаючи програму. У мене не було ментора і довелось все вивчати на власному досвіді, а це відбувається не швидко. Тому я розумію наскільки важливою є роль ментора. Зараз ІТ-сфера активно залучає нові таланти і в такому віці вже є сенс думати про кар’єру.

Усі ми були студентами і розуміємо наскільки буває важко взяти себе в руки, щоб наполегливо працювати над проектом. Мене потішила робота обох команд, яких я менторив. У них був різний технічний рівень, але командна робота була на високому рівні в обидвох групах. Коли о 2-ій ночі отримуєш сповіщення про черговий commit на github або про переміщену картку в Trello, то це свідчить про натхненну роботу. Я пишаюсь своїми студентами.

Назар Блашков, QC Engineer, SoftServe

Моєю мотивацією було бажання допомогти студентам підготуватися до викликів, які чекатимуть їх в майбутньому, навчити командній роботі, яка має велике значення і не тільки у великих компаніях, але й в особистих починаннях чи стартапах. Я думаю, що менторські програми – хороша можливість отримати практичні навички. Якщо студенти готові скористатися цією нагодою і прикласти максимум зусиль, то ми (ментори) готові поділитися досвідом, який накопичували роками.

Мені пощастило із студентами, вони досить злагоджено працювали в команді. Щодо проблем, то студенти в моїй групі намагалися індивідуальне технічне завдання вирішувати колективно. Також часткове незнання термінології призводило до неповного виконання завдання, але як для початківців це цілком нормально.

За мого студентства, дуже бракувало практики, яка б давала реальний результат, а не числа для формули. Також, я не отримував достатньо відповідей на свої запитання і не повністю розумів, чому потрібно робити так, а не інакше. Пошук відповідей забирав багато часу і додавав нові запитання, яких з часом назбиралось дуже багато. В результаті зникало бажання до навчання, тому доводилось робити завдання, аби просто здати його.

Наталія Мулярчук, Проджект менеджер, SoftServe

Здобувши певний досвід роботи в ІТ на посаді PM, у мене виникло бажання поділитись ним із студентами, показати, як працювати в умовах близьких до роботи над реальними проектами. Для мене це був не перший досвід менторства, але от із студентами ще не працювала, тому, не роздумуючи, погодилась. 

Коли ми починали роботу, то всі приходили в офіс до нас щотижня, комунікували вживу і бачились в університеті також. Карантин вніс свої корективи у роботу і стало важче. Звісно ми бачились онлайн, проводили мітинги, але у той самий час навчання в університеті змінило свій формат і часові рамки. Студенти поєднували навчання і програму, були тижні неймовірної роботи, а були тижні «здаємо лаби». Наша програма з командної роботи – частина їхнього навчального процесу: і вчишся і закриваєш частину по навчанню. Я вважаю, що це прекрасно. Та і якщо людина хоче, то буде вчитись і не втратить свій шанс, незалежно є чи немає навчального року.

У мене було дві команди і я пишаюсь тим, як хлопці чудово спрацювались і зрозуміли, що таке командна гра. Неймовірно важливою була перша зустріч із групами студентів, оскільки там ти знайомишся з ними, пояснюєш, як буде побудований процес роботи, хто ти для них, як ментор. Я чудово пам’ятаю цей день, неймовірні емоції і очі, які горіли у них. Можу пишатись, бо у моїх команд не було проблем, починаючи із першого дня.

Коли я була студенткою, мені найбільше не вистачало часу. Під час навчання я отримувала задоволення від того, чому нас навчали і як. До свого навчального закладу і кафедри я досі маю трепетні почуття і вони навіки у моєму серці. Якщо говорити про такі програми, як ми маємо із студентами зараз, звісно, хотіла б таку практику.

Станіслав Чечоткін, Tech Lead, SoftServe

Я маю досвід менторства в своїй компанії і було бажання поділитися досвідом із студентами. Студенти 2-ого курсу вже мають певну базу, тому проблем у роботі не виникало. В мене була команда із 4-ох дівчат. Вони не розуміли, навіщо це їм, тому челендж був у тому, щоб знайти мотивацію, але у той самий час не сильно тиснути. Працювати в команді їм вдавалось, але ентузіазм часом спадав, особливо під впливом карантину і сесії. Треба було модерувати, щоб всі працювали рівномірно, щоб хтось не байдикував. Помітив, що студенти мають страх публічних виступів.

Ініціативи IT-компаній, які зараз запроваджуються, мають велике значення для розвитку студентів. Колись учнів водили на завод дивитися, як крутять гайки, а зараз вони можуть прийти і подивитися, як працює офіс ІТ-компанії зсередини, завдяки чому хтось може вирішити, що це для нього, а хтось навпаки розуміє, що хоче у майбутньому працювати на фрілансі або, що комп’ютери не його. Саме такого досвіду бракувало тоді, коли я навчався. Чудово, коли ти можеш познайомитися з людьми, побачити місце роботи та відчути атмосферу всередині компанії.

Менторство дало мені можливість попрацювати з молоддю, зрозуміти про що вони мріють, на що орієнтуються.

Ярослав Пушко, Team Lead, Global Logic

Було бажання поділитися своїми знаннями. Натомість отримав можливість поспілкуватися з перспективними студентами 1го курсу, спробувати організувати процес з нуля та отримати цінний досвід. Проте, на мою думку, такі програми варто починати пізніше. На першому курсі у студентів ще не до кінця сформовані погляди та розуміння технологій, тому в моїй команді досить довгий час стояло питання вибору тематики та спектру технологій.

Ефективність була різною в усіх командах. Якщо тіммейти не спілкуються поза проектним процесом, для них це було великим випробування. Основними проблемами, на мою думку, була мотивація та брак часу.

Коли я сам був студентом найбільшою проблемою, як на мене, була відсутність викладачів, які могли б надати практичний досвід, а не застарілі теоретичні знання. Саме тому, набравшись професійного досвіду, я вирішив спробувати себе у ролі ментора.


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий

IT Новости

Смотреть все