Аеротаксі: хто розробляє пасажирські коптери

  • 19 августа, 11:28
  • 4689
  • 0

Підбірка проектів від Uber, Airbus, Rolls-Royce і інших компаній, які розробляють аеротаксі.

Airbus

У 2016 році французький авіабудівний концерн Airbus запустив розробку аеротаксі. Проект Vahana почався як один з перших проектів Airbus Group в Кремнієвій долині.

Vahana - це літальний апарат з вертикальними зльотом і посадкою, що дозволяє йому приземлятися практично на будь-яку поверхню. Безпілотник виконаний за схемою конвертоплана з переднім і заднім повертаються крилами.

Vahana

На консолях кожного крила розміщені по чотири електромотори з повітряними гвинтами. Він здатний подолати відстань близько 80,5 км за 18 хвилин.

Vahana буде використовуватися як одномісне таксі для пересування по місту. Політ буде проходити автономно по заданій траєкторії, роблячи незначні відхилення, щоб уникнути перешкод.

Вже 31 січня 2018 року безпілотник успішно завершив перші льотні випробування. Повнорозмірний прототип піднявся на висоту 5 метрів і провів в повітрі 53 секунди. Послуги з льотних випробувань надані американською компанією Modern Technology Solutions.

22 лютого 2019 року компанія Airbus заявила, що за рік розробники провели 50 випробувальних польотів загальною тривалістю понад п'ять годин.

У травні 2019 року був показаний покращений зразок Alpha Two.

У Airbus є ще один проект - CityAirbus. Це чотиримісний літальний апарат з крейсерською швидкістю 120 км/год. За проектом він створюється для виконання рейсів до аеропортів і залізничних вокзалів в умовах завантажених міських доріг.

CityAirbus

Його переваги - висока швидкість, невелика ціна поїздки і мінімальний вплив на навколишнє середовище. Конфігурація з використанням чотирьох гвинтів в кільцевих обтічниках дозволяє підвищити безпеку польотів і знизити рівень шуму.

Розробка CityAirbus почалася в 2015 році. Через два роки почалися випробування окремих вузлів і агрегатів. Спочатку перший політ машини планувався на 2018 рік, однак цей термін перенесли. Розробники вирішили уповільнити темпи розробки заради більш ретельного тестування всіх систем аеротаксі.

Наземні випробування CityAirbus проводяться з лютого 2019 року. Під час перевірок гвинти аеротаксі розганялися до 750 оборотів в хвилину, а у злітному режимі - до 1000 оборотів.

Airbus планує запустити його з аеропорту Шарль-де-Голль до центру Парижа до Олімпіади у Франції в 2024 році.

Boeing

В кінці 2017 американський концерн Boeing купив Aurora Flight Sciences - дослідницьку компанію в області авіації і повітроплавання. Вона зайнялася розробкою аеротаксі в рамках проекту Boeing NeX. Його мета - створення транспортних систем для міської аеромобільної.

Літальний апарат від Boeing створений на основі Мультикоптера, здатний на вертикальні зліт, посадку і швидкий горизонтальний політ.

Рухається він за рахунок сили, яка створюється несучими гвинтами при нахилі корпусу самого апарату. З боків від фюзеляжу встановлені дві балки. На кожній з них розробники розмістили по вісім електромоторів з несучими повітряними гвинтами.

У хвостовій частині апарата розташований електромотор з повітряним гвинтом. Розмах крил прототипу аеротаксі - 8,53 метра, а акумулятора вистачає на політ дальністю до 80,5 км.

У січні 2019 концерн провів перші випробування безпілотника в Манассасе, штат Віргінія, США. Літальний апарат злетів, завис в повітрі і здійснив посадку. Фахівці Boeing перевірили роботу бортового обладнання в режимах зльоту і посадки, а також взаємодія з наземним пунктом управління.

Технічний директор Boeing Грег Хіслоп сказав, що компанія перетворила концепт в працюючий прототип всього за рік. Далі інженери планують перейти до випробувань горизонтального польоту.

Розробники вважають це найбільш серйозним завданням, з якою стикаються виробники будь-якого високошвидкісного повітряного судна вертикального зльоту і посадки.

Uber

У 2016 році американська компанія Uber представила своє бачення міських перевезень за допомогою аеротаксі. Проект отримав назву Elevate. Його мета - створити систему пасажирських перевезень по повітрю за допомогою тихих і малогабаритних літальних апаратів.

Самостійно розробляти і виробляти літальні апарати компанія не планувала. Замість цього вона оголосила тендер на їх розробку і постачання.

У підсумку представники Uber домовилися про партнерство з компаніями Aurora Flight Sciences, Embraer, Bell Helicopter, Pistrel Aircraft, Mooney. Також було налагоджено співпрацю з мережею зарядних станцій ChargePoint. З NASA Uber уклала контракт про спільну розробку програмного забезпечення для майбутніх літаючих таксі.

Крім розробки самого літального апарату, Uber розпочала опрацювання підходів до організації повітряного руху. Компанія розпочала співпрацю з Федеральним управлінням цивільної авіації США і Національною асоціацією управління повітряним рухом.

У листопаді 2017 року Uber представила концепцію роботи міських аеротаксі. Літальні апарати будуть переміщатися між обладнаними майданчиками Uber Skyport, які розташуються на дахах хмарочосів. Викликати таксі можна через мобільний додаток.

Elevate

У травні 2018 року бразильська компанія Embraer, словенська Pipistrel Aircraft і американська Karem Aircraft показали концепти літальних апаратів на щорічній конференції Uber Elevate в Лос-Анджелесі.

Embraer запропонувала літати на коптерах з вісьмома пропелерами і великим хвостовим гвинтом. Karem Aircraft показала концепт електричного конвертоплана, який рухається за рахунок великих роторів зі змінною швидкістю обертання. Подібну технологію компанія розробляє для армії США.

Також в 2019 році на виставці CES 2019 свою модель аеротаксі для Uber представила компанія Bell. П'ятимісний Nexus зможе виконувати польоти на швидкості до 241 км/год. Конвертоплан зможе перевозити пасажирів і вантажі масою до 450 кг. Зараз розробники Bell працюють над системою безпеки польоту для відпрацювання поломок в повітрі.

У 2020 році Uber планує запустити тестову лінію аеротаксі. Дальність польоту складе 19 км. Цю відстань літальний апарат подолає за 10 хвилин. Також тестові польоти пройдуть в Лос-Анжелесі і Далласі. Повноцінний рух аеротаксі Uber планує запустити в 2023 році.

Kitty Hawk

Американський стартап Kitty Hawk з'явився в 2015 році. Його засновником і інвестором став генеральний директор Alphabet і співзасновник Google Ларрі Пейдж.

Керівником компанії став Себастьян Трун, колишній професор Стенфордського університету і колишній директор лабораторії штучного інтелекту в Стенфорді. До цього він працював над безпілотним автомобілем Waymo і «розумними» окулярами Google Glass.

У квітні 2017 Kitty Hawk представила першу розробку - прототип «літаючого автомобіля». Одномісний транспорт поєднував в собі риси мотоцикла і коптера, важив близько 100 кг і розвивав швидкість до 40 км/год.

Через рік компанія показала вже інший проект - двомісний літак Cora. Це електричний літальний апарат, який розвиває швидкість до 180 км/год. Дальність польоту - 100 км, а висота - від 150 до 900 метрів. Розробники зробили аеротаксі безпілотним - за ним стежитиме оператор з землі. Виклик таксі буде працювати через додаток.

Cora стала першим проектом аеротаксі, який офіційно схвалив уряд. У жовтні 2017 року Нова Зеландія дозволила проводити тестові польоти по всій території країни. Оператором стала компанія Zephyr Airworks. Вона співпрацює з урядом, бізнесом та місцевими громадами.

25 червня 2019 року Kitty Hawk і Boeing стали стратегічними партнерами. Деталей співпраці компанії не розкрили.

EHang

У 2016 році в Лас-Вегасі на виставці CES китайська компанія EHang представила прототип аеротаксі - EHang 184. Модель стала першим світі пасажирським безпілотником.

Літальний апарат має чотири променя з вісьмома електромоторами - по два на кожному промені. EHang 184 може перевозити одного пасажира на швидкості до 160 км /год. Час польоту - до півгодини, за які можна подолати близько 16 км.

Управління аеротаксі буде здійснюватися з єдиного центру в автоматичному режимі. Усередині кабіни немає ніяких елементів управління - тільки сенсорний екран. Пасажир задає пункт прибуття і відправляє команду «старт».

EHang 184

На початку 2017 року EHang провела випробування без пасажира на борту. Тоді ж керівник Агентства доріг і транспорту Дубая Маттар аль-Тайер заявив, що влітку дрони Ehang 184 почнуть перевозити пасажирів у Об'єднаних Арабських Еміратах. Однак запуску аеротаксі так і не відбулося.

У лютому 2018 року компанія представила нову модель коптера - EHang 216. За основу взята попередня модель безпілотника, але тепер у нього було вісім променів з пропелерами замість чотирьох. Це дозволило збільшити вантажопідйомність і зробити аеротаксі двомісним. У липні того ж року EHang зробив більше 1000 випробувальних польотів.

Також в 2018 році EHang початку офіційно співпрацювати з австрійською аерокосмічної компанією FACC. Спільно компанії змогли оптимізувати роботу безпілотників і підготувати їх до серійного виробництва. Уже в квітні 2019 року в Відні відбулася відкрита презентація аеротаксі.

Норберт Хофер, міністр транспорту, інновацій і технологій Австрії, заявив, що цілком реально, що до 2025 року в Австрії з'являться повітряні таксі. Міністерство спільно з Європейським агентством з безпеки польотів почали розробку правових умов.

Volocopter

Volocopter (раніше E-volo) - німецький авіаційний стартап. Серед компаній, які надають підтримку проекту - Daimler і Intel. Компанія займається розробкою Мультикоптера. Він схожий на вертоліт, але замість одного гвинта на ньому встановлено 18 незалежних роторів.

Перша модель аеротаксі Volocopter VC200 пройшла льотні випробування в 2016 році. Вона була розрахована на двох пасажирів. Перевагою розробки був льотний механізм, щоб навіть при відмові будь-якого ротора мультикоптер міг продовжити політ. Недолік - ємність батареї. Її вистачало тільки на 20 хвилин, але розробники збиралися збільшити час роботи до години.

Volocopter 2X.

На основі прототипу Volocopter VC200 була побудована нова модель - Volocopter 2X. Компанія представила її на виставці AERO Friedrichshafen в 2017 році. У оновленій версії було кілька варіантів пілотування: за допомогою оператора c землі, автономний політ або пілотування з кабіни.

Покращилися і технічні характеристики: літальний апарат міг пролетіти 27 км на швидкості в 70 км/год. Якщо летіти зі швидкістю 50 км/год, то в повітрі можна провести 27 хвилин. Повна зарядка батареї займе дві години.

У жовтні 2017 року пройшли публічні випробування в Дубаях у співпраці з RTA Dubai.

У березні 2018 року Volocopter представила концепцію зупинок для аеротаксі. Майданчиком знову стали дахи хмарочосів. Злітно-посадковаій майданчик складається з системи конвеєрних стрічок, пристроїв для заміни батарей і ліфтів для пасажирів. За проектом максимальна завантаженість таких майданчиків - два таксі в хвилину. Так один майданчик зможе перевозити до 10 тисяч пасажирів на день.

У 2019 Volocopter підписала співпрацю з двома компаніями. Спільно з Fraport почалися роботи з розвитку інфраструктури аеропортів.

В майбутньому аеротаксі може пов'язувати міські транспортні вузли між собою і з аеропортом Франкфурта. У квітні Volocopter разом з британською компанією Skyports оголосили про створення першого мобільного Volo-Port для повітряних таксі.

Співзасновник компанії Алекс Зосель вважає, що сервіс літаючих таксі від Volocopter запустять до 2021 року. 10-15 таксі будуть літати по заздалегідь складеними маршрутами.

Lilium

У квітні 2017 року німецький стартап Lilium Aviation провів успішні випробування повнорозмірного прототипу двомісного конвертоплана. Апарат рухався за рахунок 36 невеликих реактивних двигунів.

Вони були встановлені на десятиметрових крилах за допомогою 12 рухомих закрилків. Як джерело енергії конвертоплан використовував 12 акумуляторних батарей. Під час першого випробування він провів в повітрі близько п'яти хвилин.

Після ряду доробок і випробувань Lilium удосконалив свою розробку. Lilium Jet став п'ятимісним і може розвивати максимальну швидкість до 300 км/год. Дальність польоту становить 300 км за одну зарядку акумуляторів.

За словами розробників, як тільки літальний апарат входить в режим горизонтального польоту, то фіксовані крила починають генерувати підйомну силу. Вона є вільною потужністю, тому Lilium Jet може використовувати для підтримки польоту близько 10% від потужності акумулятора.

У травні 2019 року Lilium провів випробування другої версії конвертоплана. Наступний етап випробувань Lilium Jet - перехід від вертикального зльоту до горизонтального польоту. Поки випробування ведуться без людей на борту.

З моменту заснування в 2015 році Lilium Aviation змогла залучити більше $ 100 млн інвестицій. Компанія планує до 2025 року запустити сервіс аеротаксі в Європі. Для цього потрібно вирішити проблеми з інфраструктурою та забезпечити безпеку конвертоплана для жителів міст.

Rolls-Royce

Британська донька BMW в липні 2018 представила концепт літального апарату з шістьма електромоторами, які отримують енергію від газотурбінного генератора.

Літальний апарат побудований на основі високоплана з поворотними крилом і хвостовим оперенням. На консолях крила розташовані по два електромотора, ще два - в хвостовій частині. Під час зльоту і посадки всі гвинти розташовані паралельно землі.

Під час польоту вони повертаються на 90 градусів, двигуни на крилах відключаються, і тільки два двигуни в хвостовому оперенні продовжують працювати. Газотурбінний двигун Rolls-Royce M250 значно збільшує дальність польоту - близько 800 км. Максимальна швидкість літального апарату - 250 км / ч.

Rolls-Royce аеротаксі

На відміну від розробок інших компаній, які працюють за допомогою електрики, модель від Rolls-Royce буде літати на гасі. Для заправок інженери пропонують використовувати існуючу інфраструктуру в аеропортах і вертолітних станціях.

Rolls-Royce розраховує, що цю розробку можна буде адаптувати для вантажних перевезень і військових потреб. За словами Reuters, зараз компанія шукає авіаконструктора і партнера для проектування електричної системи, щоб допомогти комерціалізувати цей проект.

Підсумок: перспективи для аеротаксі

Незважаючи на велику кількість розробок і успішних випробувань, тестові запуски аеротаксі постійно переносяться. Головна проблема - законодавча база.

У США профільні відомства обговорюють допустиму висоту будівель, максимальний рівень шуму вдень і вночі. Ці та інші вимоги будуть пред'явлені до апаратів при їх сертифікації. Офіційно зведені вимоги ще не опублікували.

У Німеччині польоти над забудованими районами заборонені. За планами розробка законодавчих норм для використання безпілотних пасажирських апаратів в ЄС триватиме як мінімум до 2025 року.

Багато компаній хотіли запускати тестові польоти аеротаксі в Дубаї. Однак все обмежилося випробувальним польотом Volocopter 2X.

Ще одна проблема - інфраструктура міст. Вони не пристосовані для польотів аеротаксі без пілотів. При запуску такого виду транспорту треба буде обладнати місця для зльоту і посадки і продумати регулювання руху в повітрі.

Правил щодо застосування безпілотних аеротаксі поки ще немає, тому що немає самого регулювання. Тому компаніям-розробникам потрібно вдосконалити самі апарати, які поки існують тільки у вигляді прототипів.


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий

IT Новости

Смотреть все