Автор: Максим Паламаренко, директор Software Development Office в N-iX
Інтерв’ю з клієнтом часто є одним з етапів, які необхідно пройти фахівцю, щоб потрапити на проект в аутсорс-компанію. І успіх проходження такого інтерв’ю залежатиме від якісної підготовки фахівця. Адже є лише година, щоб перше - запевнити клієнта на відстані у своїй професійності та зацікавленості проєктом, і друге - отримати інформацію, якої не вистачає.
Ітерв’ю з клієнтом не завжди є необхідним етапом у процесі підбору команди чи конкретного фахівця. Клієнти, з якими N-iX побудував партнерські відносини, довіряють вибору HR- та Delivery-менеджерів компанії. Якщо ж це нова співпраця, і клієнт хоче бути залученим у процес відбору - ми повідомимо кандидата про необхідність проходження такого інтерв’ю ще на перших етапах знайомства. Інтерв’ю з клієнтом у нас - це завжди індивідуальна розмова, на якій немає інших представників команди.
Готуючись до інтерв’ю:
1. Попрацюйте зі своїм CV, щоб вдало презентувати свій досвід
Один з головних етапів інтерв’ю - це підготовка до презентації свого досвіду та вмінь з урахуванням потреб клієнта. Непідготовлені фахівці часто фокусуються на непотрібних аспектах свого досвіду або навпаки - занадто сором’язливо згадують про свої досягнення.
Тому подумайте та порадьтеся з фахівцями компанії, чого очікуватиме клієнт. Перегляньте своє СV та відредагуйте його, щоб найкраще висвітлили ті знання і досвід, які важливі для клієнта.
2. Дізнайтеся більше про специфіку бізнесу клієнта
Успіх проходження інтерв’ю залежить від розуміння специфіки бізнесу клієнта. Якщо це клієнт зі стартапу – вони цінують швидкі та якісні результати й менше фокусуються на менеджмент-процесах. А тому, зазвичай, будуть задавати більше технічних питань та шукатимуть однодумців.
Якщо ж це глобальний бізнес – для клієнта будуть особливо важливими сертифікації та портфоліо успішних проєктів, що підтверджують професійність кандидата.
Зважайте на це, і коли готуватиметеся до самопрезентації, і відповідаючи на питання під час інтерв’ю.
3. Підготуйтеся до live coding, якщо він запланований
Часто клієнтське інтерв’ю поділене на дві частини - спершу live coding, а потім розмова. Це досить стресовий процес: за короткий проміжок часу необхідно не тільки зрозуміти задачу, підібрати оптимальне рішення, імплементувати його, а й робити це “під прискіпливим поглядом” клієнта.
Якщо у кандидата мінімальний або відсутній досвід у live coding, ми обов’язково розповідаємо, як відбуватиметься ця частина інтерв’ю та що слід враховувати у конкретному випадку. Наприклад, перед тим, як почати писати код, ви можете коротко пояснити логіку своїх майбутніх дій. Продовжуйте коментувати важливі кроки і у процесі. Так інтерв’юер зможе вчасно дати вам підказку, якщо побачить, що ви почали сходити з правильного шляху. А це буде вашим шансом швидше прийти до необхідного результату та показати, як ви працюєте зі зворотним зв’язком.
4 . Враховуйте культурні відмінності
Після технічної частини клієнт часто співбесідує кандидата, щоб зрозуміти культурну сумісність та можливість ефективної співпраці з командою. Тому будьте готовими не лише до технічних запитань, а і обговорення софт-навичок.
Часто інтерв’ю починаються зі “small talk”. Подумайте завчасно, які теми ви могли б підняти. Неприйнятними будуть питання, які стосуються релігії, політичних подій чи занадто особисті. Також – у сучасному кроскультурному світі й з одного регіону можуть бути клієнти з різними культурними і ціннісними преференціями. Враховуйте це.
Пам’ятайте, інтерв’ю з клієнтом – це не односторонній процес, тому запитання від вас теж є надзвичайно важливими. Підготовка та відкриті запитання, щоб краще зрозуміти потреби клієнта, допоможуть пройти інтерв’ю успішно.
0 комментариев
Добавить комментарий