Huawei робить ставку на розвиток власної екосистеми

  • 24 декабря, 09:24
  • 4218
  • 0

Днями український підрозділ напрямку мобільних сервісів Huawei провів прес-брифінг, де розказав про плани розвитку фірмових мобільних сервісів та власної екосистеми. Але перед тим, як перейти до основної теми, варто сказати кілька слів, чому у китайського виробника взагалі виникла потреба в такому завданні.

Huawei робить ставку на розвиток власної екосистеми

Відповідь на санкції США

В середині травня Сполучені Штати Америки прийняли рішення внести Huawei в список компаній, постачання для яких з США можуть здійснюватися тільки на підставі спеціальних ліцензій. Тижнем пізніше американська Google призупинила надання послуг і технічної підтримки для Huawei. Ця китайська компанія, що є  одним з найбільших у світі виробників смартфонів, використовує у своїх гаджетах операційну систему Android та різні сервіси від Google. Хоча Android базується на ядрі Linux і розповсюджується по ліцензії GNU GPL 2, тобто є загальнодоступною системою, але Huawei із-за рішення Google  не зможе отримувати різні послуги, що та надає своїм партнерам.

У 2019 році Huawei вийшла на друге місце у світі за кількістю відвантажених смартфонів, станом на 22 жовтня вендор продав 200 млн одиниць (дані Global market share data from IDC reports 2019.Q2). 

Оскільки США давить на китайського виробника смартфонів санкціями, Huawei вимушений відповідати. Ще 2,5 року назад Huawei запустила власний магазин додатків, який отримав назву AppGallery, а у квітні 2018 він став доступний за межами Китаю. Таким чином, компанія стала 4-м великим виробником смартфонів після Apple, Google та Samsung, який планує розвивати власний маркет мобільного ПЗ. Але у випадку з Huawei є певні особливості. Якщо Apple та Google є розробниками самих операційних систем, для яких створюються додатки, а Samsung позиціює свій маркет Galaxy Apps лише для завантаження специфічного контенту для Edge-панелей і розумних годинників, то магазин від Huawei слід розглядати як фактично аналог Google Play.

Доволі довгий час AppGallery мав попит лише серед китайських споживачів, але в червні 2019 року, після того як Google заблокувала їй доступ до офіційної версії Android з вбудованими сервісами, зокрема — Google Play,  Huawei різко активувала розвиток свого магазину додатків. Компанія почала підштовхувати розробників програмного забезпечення до розміщення своїх продуктів в AppGallery, розіславши їм лист, в якому пропонує приєднатися до спільноти AppGallery. Навіть більше, компанія оголосила, що мотиваційна програма для розробників сягне $1 млрд.

На сьогодні кількість зареєстрованих розробників перевищила 1 млн осіб (+123% у порівнянні з минулим роком), а мобільними додатками AppGallery користується 570 млн осіб (зростання 30% за рік). Сервіс AppGallery встановлено на всіх нових смартфонах Huawei та вони будуть за замовчуванням присутні в наступних пристроях компанії. 

В чому ж особливості AppGallery?

За словами Анастасії Литвин, керівника напрямку мобільних сервісів в Huawei Україна, наразі компанія дотримується наступної стратегії в розвитку екосистеми: 1 + 8 + N. Це означає, що є три рівні взаємодії:

В центрі знаходиться смартфон як уніфікований вхід для партнерів та сервісів.

Навколо нього є 8 основних пристроїв для побудови сервісів: ПК, планшет, телевізор, смарт-динамік, окуляри, годинник, різноманітна телематика та бездротові навушники.

На третьому рівні розташовані ІоТ-партнери екосистеми, яких можна поділити на 5 основних груп: мобільний офіс, розумний дім, фітнес та здоров’я, розваги (відео та ігри) та зручні подорожі.

Huawei робить ставку на розвиток власної екосистеми

Huawei AppGallery — перша у світі платформа розміщення додатків з механізмом ідентифікації розробників. Це реалізовано завдяки тому, що на платформі втілено 4-рівневу систему виявлення загроз, що забезпечує безпеку додатків, і використовується алгоритм власної розробки, що підвищує точність рекомендацій.

Для підтримки розробників вендор пропонує повну адаптацію й експертну технічну підтримку, відкритий доступ до автоматизованої тестової лабораторії та системи оптимізації продуктивності для пристроїв Huawei. Крім того, компанія регулярно проводить маркетингові акції, покликані допомогти розробникам в просуванні своїх продуктів.

Huawei робить ставку на розвиток власної екосистеми

Загалом Huawei пропонує 55 сервісів та 997 APIs для розробників іноваційних сервісів. 

Сьогодні вже працюють наступні мобільні сервіси Huawei: AppGallery, Теми, Браузер, Фонові малюнки, Музика, Хмара. Незабаром заплановані до запуску Помічник, Відео, Huawei Pay.

Наприклад, браузер Huawei нараховує близько 200 мільйонів активних користувачів у світі, з них — 2,8 млн в Європі, до того ж остання цифра зростає на 100% щороку. Ще один фірмовий додаток — Huawei Помічник — покращує зручність інтерфейсу для 140 млн щомісячних активних користувачів і містить всі необхідні сервіси в одному місці: пошук, швидкий доступ до додатків, smart cards, оновлення статусів.

Huawei робить ставку на розвиток власної екосистеми

Хмарне сховище Huawei Cloud налічує 140 млн активних користувачів по всьому світу. Тарифний план передбачає  5 ГБ для кожного власника гаджета від Huawei безкоштовно, а сховище розміром 50 ГБ обійдеться для українського споживача в 70 грн на місяць (перших 30 днів — безкоштовно). Huawei Cloud передбачає 9-рівневий механізм для захисту даних, синхронізацію та резервне копіювання даних на різних пристроях. Дата-центр розташовано в Германії, з повною відповідністю до вимог GDPR.

Підсумки

Huawei вже залучив до своєї екосистеми багато відомих глобальних корпорацій, в тому числі — кілька великих українських компаній, зокрема — Megogo, OLL.TV, АЛЛО, Київстар, «Водафон Україна», lifecell, Приватбанк, Uklon, «Райффайзен Банк Аваль» та інших. Разом с тим, компанія все ще не запустила сервіс Huawei Pay, тобто поки що споживачі не зможуть оплачувати продукти за допомогою платіжного сервісу від китайского вендору. Також, не зрозуміло, як компанія вирішить проблему з картографічним сервісом (він навіть не анонсований) та відео. 

Окрім того, AppGallery поки що нараховує лише трохи більш як 11 тисяч додатків, в той час як Google Play — близько 3 млн.  Але Анастасія Литвин стверджує, що компанія і не планує зрівняти AppGallery за кількістю найменувань ПЗ з Google Play. За її словами, Huawei буде працювати над тим, щоб в магазин додатків потрапили тільки найбільш популярні та критично важливі продукти. 

Джерело: imena.ua


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий