В Амстердамі наприкінці лютого пройшла конференція Awwwards, у межах якої вручали нагороди у найпрестижніших вебномінаціях. Серед переможців були й українці: Obys отримали User Choice Award у номінації «Студія року», а Женя Ринжук — незалежний дизайнер року (також User Choice).
Олександр Яременко, UI/UX Designer у Trinetix, вперше відвідав конференцію Awwwards Digital Thinkers та поділився своїми враженнями.
Як саме я потрапив на цю заповітну конфу? Торік я проходив курс у Projector з креативного вебу в артдиректорки Vintage Ольги Шевченко. На фінальному курсовому проєкті Оля вирішила подарувати квиток на конференцію Awwwards тому, хто стане найкращим у захисті проєкту. Мені вдалося виграти цей квиток. І хоч це було не просто, але варте того на всі 100%! І ось 19 лютого ми летимо в Амстер і проводимо 3 дні на одній із найбільш надихаючих конференцій.
Фото: telegraf.design
Конференція Awwwards — це не тільки багато корисної інформації, а ще й надпотужний нетворкінг-майданчик. Це дуже крутий шанс особисто познайомитися з найкращими креативними директорами з усього світу. Це спікери з Google, Fantasy, The Future і Smashing Magazine, які разом із представниками креативних агентств ділилися своїми ідеями, баченнями, трендами і секретами.
Як усе відбувалось
«Це офігенно круто!», — з таким почуттям я прибув на конференцію: крута атмосфера, гідна організація і супердружній прийом. Усе почалося 19 лютого на пре-паті, в одному з барів Амстердама, де всі роззнайомились. Крім основної конференції, для розробників були організовані dev sessions. А після основної програми проводили афтепаті. Нагороди вручали в останній вечір.
Майже кожна доповідь була про кейси компаній і проєкти, над якими вони працюють. Обидва дні конференції з самого ранку і до вечора були наповнені лекціями про дизайн, розвиток, UX-дослідження, вебтехнології, AR, тренди, мотивацію, а також лідерство та роботу в команді. Команда і злагоджена робота згадувалися практично в кожному виступі. Інша ключова думка — створення чогось свого, крафтового, вихід за рамки шаблонності і пошук власного стилю. Зачіпали тему майбутнього дизайну, його емоційну складову й естетику.
Розповім про виступи, які найбільш запам’яталися:
User Experience
Показували і погані і хороші практики: як використовують фільтри, каруселі, як оформлюють меню.
«52 рази — стільки разів у день американці в середньому перевіряють свій телефон».
Основні думки:
- Переосмисліть проблему. Подумайте про сприйняття користувача.
- Навігація має бути простою і зрозумілою.
- Оптимізуйте контент.
- Уникайте порожніх екранів. Показуйте контент якомога швидше.
- Завжди запускайте обидва тести: і A/ B, і A/Z.
Цікаві фішки від Mustafa Kurtuldu, senior UX-дизайнер у Google:
- Якщо на iPhone затиснути пробіл на клавіатурі, то курсор видозмінюється, і його з легкістю можна переносити в будь-яку частину тексту.
- Смужка індикатора YouTube, яка з’являється під завантаження сторінки, це фейк. У якусь мить смужка зависає, поки сторінка не завантажиться повністю. Ця фішка допомогла зменшити кількість користувачів, які не дочекались завантаження сторінки і пішли.
Creativity & Design process
Найактуальніші та найбільш надихаючі теми пов’язані з процесами. Усім завжди цікаво послухати, як живуть інші команди, хто як справляється зі злетами та падіннями, адже і проєктів, і підходів дуже багато. Головна думка: «Творчість — це не дар небес, і не талант. Необхідно вибудувати процес».
У цьому розділі виступали Євген Кудрявченко та Оля Шевченко з Vintage Web Production. Розповідали про взаємодію клієнта та дизайн-студії — як забезпечити, щоб обидві сторони були задоволені досягнутим кінцевим результатом. Про «внутрішню кухню» і необхідність бути прибутковим практично в кожному проєкті. Детальніше про це можна почитати в інтерв’ю Євгена для Telegraf.Design.
Найцікавіші проєкти в Augmented Reality (AR) & Video
- AR навігатор дизайнера Адріана Цумбрунена (Adrian Zumbrunnen). Якщо ви раптом заблукали, вам допоможе лисиця, яка вкаже шлях до місця призначення. Фановий досвід.
- Google lens. Додаток використовує камеру: наводиш на будь-який об’єкт і отримуєш додаткову детальну інформацію (назву предмета, рослини, породу собаки, назву страви та її інгредієнти).
Також учасники ділилися популярними технологіями, які вони використовують у своїх проєктах.
- Кейси Mediamonks. Команда показала, як використовує відеоконтент, аби пов’язати користувачів із продуктами й історіями бренду. Також розповіли, як насправді виглядає процес створення їхніх відео.
Freelance & Side projects
Левова частка спікерів — фрілансери, креативні директори, лід-дизайнери, які напрацювали собі гідне портфоліо та співпрацювали з топовими брендами, зробили собі ім’я та пішли у вільне плавання, а теперь діляться процесами створення своїх робіт.
- Проєкт про канали Амстердама Маркуса Брауна (Marcus Brown, freelance Art Director & Creative). Робота отримала Site of the Day (SotD) і Site of the Month (SotM) Awwwards.
- Кейс Esperanto Робіна Нойера (Robin Noguier, freelance interactive designer). Він розповідав про те, як подорожував, збираючи дані для проєкту. Робін вважає сайд-проєкти дуже важливими, адже це спосіб дізнатися щось нове, реалізувати свої творчі здібності й експериментувати. Також він поділився лайфхаками: з чого почати сайд-проєкт, як поділити його на дрібні завдання і крок за кроком почати реалізовувати.
Teamwork & Motivation
Напевно, не було жодної доповіді, в якій не згадувалося б про командну роботу або мотивацію. Це зараз вже починає бути схожим на свого роду культ. Усі як один говорили щось подібне: «Аби створити успішний дизайн, що позитивно вплине на світ, потрібно зосередитися на командній роботі. Необхідно створити середовище, в якому може відбуватися творчість».
«Якщо ви завжди намагаєтеся бути нормальним, ніколи не дізнаєтеся, наскільки ви дивовижні».
Після завершення конференції залишилося багато позитивних емоцій, заряду і драйву. Виникло відчуття, ніби я потрапив в інший світ — світ однодумців, в якому все змінюється і швидко розвивається. Упевнений, що цей світ існує, і ми в Україні рухаємося в його напрямку.
Джерело: Telegraf.Design
0 комментариев
Добавить комментарий