Підкорити північ: 5 порад для IT-компаній, які хочуть вийти на норвезький ринок

  • 18 марта, 12:05
  • 3828
  • 0

Норвегія – одна з найбагатших країн Європи, а отже — один із найцікавіших ринків для будь-якого стартапа, особливо за теперішніх часів. Як завоювати своїм продуктом сувору нордичну країну, розповідає Анастасія Пустовойтова, менеджерка торговельної місії до Норвегії від IT Ukraine Association в рамках програми USAID «Конкурентоздатна економіка України».


Економіка Норвегії вже багато років розвивається стабільно, в тому числі й завдяки значним запасам нафти та природного газу. Попри це, пріоритетом для країни є боротьба зі зміною клімату, впровадження «зелених» технологій і розвиток циркулярної економіки. Столиця Норвегії Осло, оголосила наміри про скорочення викидів на 50% до 2020 року. А у 2019 році місто навіть отримало титул «Зеленої столиці Європи». Цей титул щорічно присуджується місту з населенням понад 100 тис. осіб серед країн Євросоюзу, кандидатах на вступ до ЄС, а також Ісландії, Ліхтенштейну, Норвегії та Швейцарії.

Звісно, що маючи такі амбітні плани, країні не обійтись без допомоги IT-консалтингу, адже в самій країні бракує IT-спеціалістів. Ми вирішили, що це — чудовий шанс для українського IT-бізнесу вийти на нові ринки, тому зібрали 15 провідних IT-компаній і вирушили в жовтні в Осло у складі першої торговельної місії, організованої Офісом з просування експорту України, IT Ukraine Association та іншими партнерами в рамках програми USAID «Конкурентоздатна економіка України».

Коли відбирали компанії-учасників місії, ми зробили акцент на тих, що займаються експортом IT-послуг у сферах телекомунікацій, fintech, логістики, торгівлі, енергетики, будівництва, автомобілебудування тощо. Місія тривала три дні та виявилась дуже насиченою — всього було заплановано 115 бізнес-зустрічей. Ділові зустрічі, нетворкінг — все це дає контакти, розуміння ринку і потенційні партнерства.

Після поїздки ми зібрали й проаналізували ряд висновків, які можуть бути корисними українським компаніям при виході на норвезький IT-ринок.

Норвезький ринок — цікавий

Внутрішній ринок Норвегії має величезний потенціал і попит на кваліфікованих IT-спеціалістів. Населення країни складає 5,3 млн осіб і тут критично не вистачає фахівців з «мисленням айтішника». Так, сам ринок дуже маленький — можливо саме тому багато хто навіть не задумується про його потенціал для українського IT-бізнесу. Проте країна має чимало інвестицій і планів щодо розвитку. Це означає автоматичне зростання попиту на зовнішні інтелектуальні послуги, який буде лише зростати.

Зважайте на культуру

Укладання угод в США – це вам не укладання угод в Норвегії. Часто, коли справа доходить до співпраці, IT-компанії стикаються з довгим і незвичним циклом ряду узгоджень. Процеси затягуються, тривають безкінечні уточнювальні питання. Треба просто враховувати цей фактор і поставитися до цього спокійно — адже справа не в тому, що норвежці мають певні стереотипи чи претензії до наших фахівців. Це просто особливість їхнього менталітету.

Норвегія — це надійно

Норвежці достатньо дружні, в тому числі й в питаннях ведення бізнесу. Так, вони довго приглядаються до потенційних партнерів та підрядників. Але якщо вони зробили свій вибір і уклали з вами угоду, то знайте – це надовго.

Головний тренд — екологія

Якщо ваші розробки ще й «зелені» та допомагають робити навколишнє середовище чистішим та комфортнішим для життя, то ви точно сподобаєтесь норвежцям! Наприклад, ми були приємно здивовані тим, що вони «одержимі» електромобілями, в хорошому сенсі цього слова. В цій невеличкій країні майже кожна третя машина на вулицях – Tesla, а електрозаправок стільки ж, мабуть, як в Україні звичайних бензинових автозаправочних станцій.

Нетворкінг важливий як ніде

Рекомендація та особисте знайомство посідають важливе місце в бізнес-комунікаціях норвежців. Одним із перших питань, які ви почуєте під час бізнес-розмови при знайомстві з новою людиною, буде «Чи ви співпрацюєте вже з Норвегією і з ким саме?». Сподіваємось, що ваша відповідь буде ствердною, бо якщо ні — завоювати довіру замовника, а отже вийти на норвезький ринок, буде значно складніше. Особисте знайомство значно скорочує дистанцію і нівелює стереотипи, якщо такі й були. Щоб отримати замовлення, потрібно заводити знайомства та бути в їхньому бізнес-ком’юніті. На це ми й робили ставку, коли планували першу торговельну місію до Норвегії. Ми були впевнені, що вона стане каталізатором виходу компаній на норвезький ринок.

Джерело: nachasi.com 


Теги: IT стартап
0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий