Мешканці Кремнієвої долини як ні в що інше вірять, що майбутнє - за стартапами, пише Quartz. Але все більше розробників перестає дивитися на роботу в них через рожеві окуляри.
Як пише видання, все більше айтішників задається питанням, чи є сьогодні сенс працювати на стартап. Зарплати, які можуть запропонувати технологічні стартапи і компанії-важковаговики з розряду Google або Amazon, відрізняються як небо і земля, і розрив між ними росте. Це змушує деяких засумніватися в здатності стартапів залучити співробітників, які допоможуть їм з нуля реалізувати нову ідею.
«Майже всі розуміють, що класична модель фінансування і побудови команди стартапа не витримує нинішніх ринкових умов, і це негативно позначається на очікувані доходи», - пише один з користувачів Hacker News.
Це один з 380+ коментарів на популярному форумі Y Combinator до посту розробника з Каліфорнії Заїна Амро. На його думку, для більшості людей, у яких досить скілів, щоб влаштуватися в технологічні гіганти на кшталт FAANG, все менше сенсу йти в стартапи в тому вигляді, в якому вони існують зараз. Вчорашні студенти отримують зарплати, про які багато стартапів на ранній стадії розвитку не можуть і мріяти. А кваліфіковані розробники, з якими дійсно можна було б поставити на ноги айтішну компанію, отримують такі оффери, від яких просто неможливо відмовитися.
Багато учасників обговорення поділяють точку зору, що стартап - не краще місце, особливо для розробників. Стартапи ніколи не могли змагатися з великими компаніями за рівнем оплати праці, а стабільне домінування на ринку останніх призводить до того, що різниця тільки збільшується.
Одна з причин в тому, що великі компанії можуть дозволити собі платити захмарну платню і «підвищувати ставки». Медіанна зарплата в Google становить $ 161,254 - більше того, на що може розраховувати більшість «мідлів» в стартапі з венчурним фінансуванням.
По-друге, лідируюче становище на ринку забезпечує дуже привабливі умови по опціонах для співробітників.
По-третє, ІТ-гіганти вже давно скупили багато цінних компанії в сфері та здатні «закрити» суперників, так як мають у своєму розпорядженні великі ресурси, або можуть просто поглинути їх. Через це стартапам складніше самостійно розвиватися і надалі виходити на IPO - і ймовірність, що у когось з них вийде потіснити передові компанії, близька до нуля, помітили форумчани. Крім того, якщо ФАУНДЕР ростить стартап з наміром через кілька років продати Google, то набагато логічніше і менш енергозатратно просто піти працювати туди відразу.
Проте в обговоренні прозвучало багато думок про те, як стартапу підвищити «конкурентоспроможність» і заманити співробітників. Серед таких ідеї:
- більше платити співробітникам і менше засновникам (мова як про зарплату, так і про акції),
- «чьотирьохденка» або додаткові вихідні / відпустки,
- можливість працювати віддалено,
- щедрі і прості умови по опціонах,
- удосконалювати процес проведення співбесід,
- НЕ базуватися в дорогих стартап-хабах на кшталт області затоки Сан-Франциско,
- робити менший ухил в технології, щоб менше битися з великими компаніями за висококваліфікованих працівників.
Як зазначає Quartz, корпоративну культуру як інструмент залучення співробітників на Hacker News згадували нечасто, хоча за результатами опитування Stack Overflow це один з головних чинників, які представники ІТ враховують при виборі майбутнього місця роботи. Також в гілці не згадували інклюзивність і менторство. Згідно з дослідженням Indeed, люди, які шукають наставників, віддають перевагу більш великим компаніям, а ті, кому важливі різноманіття і інклюзивність, йдуть в компанії середнього розміру.
0 комментариев
Добавить комментарий