Що хоче почути інвестор: десять порад розробнику продукту

  • 21 октября, 14:49
  • 2679
  • 0

Ви вивчили ринок, придумали цікаве рішення і старанно попрацювали над технічною частиною. Тепер справа за малим - представити свій продукт так, щоб його купили маститі банкіри або бізнес-ангели.

На жаль, презентації продукту доводиться вчитися навіть самим геніальним розробникам. Однак не всі розуміють, що хоче почути потенційний інвестор, і це точно не тільки технічна частина.

Що хоче почути інвестор: десять порад розробнику продукту

Опишіть проблему клієнта

Навіть не проблему, а саме біль - з цього і потрібно починати. Завдання команди розробників - створити не «вітаміни» (корисне, але не критичне рішення), а дієву таблетку, яка тільки одна і здатна впоратися з болем замовника.

Цей біль потрібно знайти і описати, а джерелом знань про неї є бізнес-інсайти. У їх пошуку допоможе вивчення ринку і занурення в досвід цільових компаній. Аналіз реальних завдань клієнта також дозволить відмовитися від надлишкових функцій, до яких найчастіше апелюють молоді команди. Наприклад, замовнику потрібно «повісити картину», а розробник пропонує йому «купити дрель».

Зрозумійте, хто платить за продукт

Зробити безкоштовний продукт нескладно, і фінансування таких рішень - зовсім не те, що потрібно інвестору. Потрібно чітко озвучити, які люди готові купувати продукт за гроші. Представте замовнику ретельно проаналізований сегментований пул аудиторії продукту, сервісу або послуги.

Проведіть дослідження

Гіпотеза про те, що проблема вирішується запропонованим способом, і клієнти готові за нього заплатити, повинна бути якось підтверджена. У презентації потрібні цифри і докази: напишіть, на який вибірці клієнтів ви перевірили цю гіпотезу.

Покажіть прототип

Поясніть технологічну складову продукту на пальцях (можна в картинках і інфографіці). Не всі інвестори або менеджери компаній, які приймають рішення, мають ІТ-бекграунд.

Вони повинні зрозуміти зміст запропонованого рішення і принципи роботи з точки зору кінцевого споживача продукту. Краще показати їм прототипи, наприклад, додаток або сайт і дати можливість самим пройти клієнтський шлях.

Визначте час до виведення на ринок MVP

Відобразіть, на якому етапі створення кінцевого технологічного продукту знаходиться команда. Інвестору потрібно зрозуміти ступінь «готовності» проекту (є тільки «колесо» або вже зібраний інноваційний двигун?). А може, є тільки презентація та більше нічого?

Пам'ятайте про UX і UI

Якщо з точки зору кінцевого користувача продукт негарний і незручний, він нікому не потрібен.

Зробіть огляд конкурентів

Потрібно назвати їх поіменно і довести, що між вами є різниця. Наскільки швидко конкуренти зможуть повторити вашу ідею?

Інвестор і замовник повинні розуміти, що продукт дійсно новий, рішення унікальне, скопіювати його цілком не вийде - це дійсно перший в своєму роді умовний «велосипед».

Назвіть фінансові параметри

Вкажіть найважливіші: бюджет на доопрацювання і виведення на ринок продукту, business unit економіку, планований обсяг виручки, термін окупності. Все інше - в додатки.

Покажіть команду

Хто робить продукт? Продемонструйте свій досвід, технологічну експертизу. Команда - це 60% успіху проекту, і інвестори з замовниками це розуміють.

Вони хочуть бачити згуртовану групу однодумців з палаючими очима, які мріють змінити світ на краще.

Будьте візіонерами

Пам'ятайте, що інвестор або замовник при ухваленні рішення керується двома півкулями мозку. Лівою - в частині логіки і цифр, правою - в частині бачення майбутнього продукту, емоції, образів. У вас в два рази більше шансів отримати замовлення, якщо це не буде просто суха презентація з текстом.

Ну і нарешті, чи потрібно робити різні варіанти презентацій?

Можливо, так - в кожному конкретному випадку потрібно орієнтуватися на тих, хто сидить в залі. Інвесторам цікаві перспективні технології, які дозволять стартапу вирости у велику історію.

Корпоративні замовники хочуть, щоб технологія вирішила нагальні завдання бізнесу - їм потрібно показати в цифрах, скільки вона заощадить, приведе лідів і так далі. Технічну сторону проекту вони попросять описати пізніше, коли команда пройде перший відбір.

Тренди індустрії, в якій презентує себе проект, теж можуть накласти своєрідний фільтр на сприйняття інвестора або замовника. Так, наприклад, банкам і фінтех сьогодні особливо цікаві розробки в області штучного інтелекту і великих даних, персоналізації для клієнтів, прогнозів дій клієнта (next best action), біометрії та інформаційної безпеки.

Ну і останнє правило. Ілон Маск вже є, Стів Джобс вже зробив революцію, а Марк Цукерберг ще зробить. Залишайтеся собою, ви і ваш продукт вже унікальні - показуйте свою унікальність, а не чужу.


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий