Професори економіки Массачусетського технологічного інституту Дарон Аджемоглу та Саймон Джонсон дослідили ризики використання ChatGPT для майбутнього суспільтва. Нище опублікуємо, яких висновків вони дійшли.
Штучний інтелект розробляється та розгортається корпоративною Америкою таким чином, що позбавить і витіснить працівників і погіршить споживчий досвід, що зрештою розчарує більшість інвесторів. Проте економічна історія показує, що не повинно бути саме так.
Повідомляється, що корпорація Майкрософт в захваті від OpenAI ChatGPT, програми зі штучним інтелектом на природній мові, здатної генерувати текст, який читається так, ніби його написала людина. Скориставшись легким доступом до фінансування протягом останнього десятиліття, компанії та фонди венчурного капіталу інвестували мільярди в гонку озброєнь зі штучним інтелектом, у результаті чого з’явилася технологія, яка тепер може бути використана для заміни людей у більш широкому діапазоні завдань. Це може стати катастрофою не лише для працівників, а й для споживачів і навіть інвесторів.
Проблема для працівників очевидна: буде менше вакансій , які вимагають сильних комунікаційних навичок, і, отже, менше буде добре оплачуваних посад . Прибиральниці, водії та деякі інші працівники збережуть роботу, а всім іншим варто боятися. Подумайте про обслуговування клієнтів. Замість того, щоб наймати людей для взаємодії з клієнтами, компанії все більше покладатимуться на генеративний ШІ, як ChatGPT, щоб заспокоїти розлючених абонентів розумними та заспокійливими словами. Менша кількість вакансій початкового рівня означатиме менше можливостей розпочати кар’єру – продовжуючи тенденцію, встановлену попередніми цифровими технологіями.
Споживачі теж постраждають. Чат-боти можуть підходити для вирішення цілком рутинних запитань, але зазвичай люди звертаються до служби підтримки не через рутинні запитання . Коли виникає реальна проблема, як-от зупинка авіакомпанії чи прорив труби у вашому підвалі, вам потрібно поговорити з висококваліфікованим, чуйним професіоналом, здатним розподілити ресурси та організувати своєчасні рішення. Ви не хочете, щоб вас утримували на вісім годин, але ви також не хочете негайно поговорити з красномовним, але зрештою марним чат-ботом.
Звичайно, в ідеальному світі з’являться нові компанії, які пропонують краще обслуговування клієнтів, і захоплять частку ринку. Але в реальному світі багато бар’єрів для входу ускладнюють швидке розширення нових фірм. Вам може подобатися ваша місцева пекарня, доброзичливий представник авіакомпанії чи окремий лікар, але подумайте, що потрібно, щоб створити нову мережу продуктових магазинів, нову авіакомпанію чи нову лікарню. Існуючі фірми мають великі переваги, включаючи важливі форми ринкової влади, які дозволяють їм вибирати, які доступні технології використовувати, і використовувати їх, як вони хочуть.
Що більш важливо, нові компанії, які пропонують кращі продукти та послуги, зазвичай потребують нових технологій, таких як цифрові інструменти, які можуть підвищити ефективність працівників і допомогти створити кращі індивідуальні послуги для клієнтів компанії. Але оскільки інвестиції в ШІ ставлять автоматизацію на перше місце, такі інструменти навіть не створюються.
Інвестори в публічні компанії також програють в епоху ChatGPT. Ці компанії могли б покращувати послуги, які вони пропонують споживачам, інвестуючи в нові технології, щоб зробити свою робочу силу більш продуктивною та здатною виконувати нові завдання, а також забезпечуючи багато тренінгів для підвищення кваліфікації співробітників. Але вони цього не роблять. Багато керівників залишаються одержимими стратегією, яка зрештою запам’ятається як згубна: скорочення штатів і збереження заробітної плати якомога нижче. Керівництво проводить ці скорочення, тому, що це те, що аналітики, консультанти, професори фінансів та інші керівники кажуть, що вони повинні робити, і тому що Уолл-стріт оцінює їхню роботу порівняно з іншими компаніями, які також тиснуть на працівників якомога сильніше.
ШІ також готовий посилити згубні соціальні наслідки приватного капіталу . Вже зараз можна заробити величезні статки, скуповуючи компанії, навантажуючи їх боргами, переходячи в приватні, а потім випорожнюючи їхню робочу силу – і все це, виплачуючи високі дивіденди новим власникам. Тепер ChatGPT та інші технології штучного інтелекту дозволять ще легше тиснути на працівників якомога більше за допомогою спостереження на робочому місці, жорсткіших умов праці, контрактів тощо.
Усі ці тенденції мають жахливі наслідки для купівельної спроможності американців – двигуна економіки США. Але, як ми пояснюємо в нашій майбутній книзі « Сила та прогрес: наша тисячолітня боротьба за технології та процвітання» , економічний двигун, що розбризкується, не обов’язково має бути в нашому майбутньому. Зрештою, впровадження нової техніки та технологічних проривів у минулому мали дуже різні наслідки.
Понад століття тому Генрі Форд зробив революцію у виробництві автомобілів, інвестувавши значні кошти в нові електричні машини та розробивши більш ефективну конвеєрну лінію . Так, ці нові технології принесли певну автоматизацію, оскільки централізовані джерела електроенергії дозволили машинам ефективніше виконувати більше завдань. Але реорганізація фабрики, яка супроводжувалася електрифікацією, також створила нові завдання для працівників і тисячі нових робочих місць з вищою заробітною платою, сприяючи спільному процвітанню. Форд продемонстрував, що створення технології, що доповнює людину, є хорошим бізнесом.
Сьогодні штучний інтелект пропонує зробити те саме. Цифрові інструменти на основі штучного інтелекту можна використовувати, щоб допомогти медсестрам, вчителям і представникам служби обслуговування клієнтів зрозуміти, з чим вони мають справу і що допоможе покращити результати для пацієнтів, студентів і споживачів. Передбачувану силу алгоритмів можна використати, щоб допомогти людям, а не замінити їх. Якщо штучний інтелект використовується для надання рекомендацій для розгляду людиною, здатність розумно використовувати такі рекомендації буде визнано цінною людською навичкою. Інші програми штучного інтелекту можуть сприяти кращому розподілу працівників за завданнями або навіть створювати абсолютно нові ринки (подумайте про Airbnb або програми для спільного використання поїздок).
На жаль, цими можливостями нехтують, оскільки більшість технічних лідерів США продовжують витрачати значні кошти на розробку програмного забезпечення, яке може робити те, що люди вже роблять чудово. Вони знають, що можуть легко отримати гроші, продаючи свою продукцію корпораціям, які розвинули тунельне бачення. Усі зосереджені на використанні штучного інтелекту для скорочення витрат на оплату праці, мало турбуючись не лише про безпосередній досвід клієнтів, але й про майбутнє американської купівельної спроможності.
Форд розумів, що немає сенсу масово виробляти автомобілі, якщо маси не можуть дозволити собі їх купувати. Сучасні корпоративні титани, навпаки, використовують нові технології таким чином, що зруйнує наше спільне майбутнє.
0 комментариев
Добавить комментарий