Традиційно грудень – час підбивати підсумки року. Поглянемо чим дизайн-спільноті запам’ятався 2019.
Свій вибір роблять: агенція TS/D Agency, співзасновниця Spiilka Настя Жеребецька, шрифтовий дизайнер Кирило Ткачов, ілюстраторка Варвара Перекрест, дизайнер додатку bird Арсеній Фещенко, UX Team Lead у Wix і DeviantArt Ліна Кононенко та співвласник анімаційної студії Untime Антон Пінкевич. Поїхали!
Найяскравіші українські проєкти року
«Дія»
У вересні Міністерство цифрової трансформації України разом з Fedoriv та Spiilka design büro презентували бренд цифрової держави. Додаток і сайт мають об’єднати в єдиному електронному вікні усі послуги, які надає держава громадянам і бізнесу.
«Проєкт на стадії доробки, але це вже великий крок до людяної і безболісної взаємодії людини з державою, якою вона і повинна бути в XXI сторіччі, — кажуть у TS/D Agency. — «Дія» є чудовим прикладом того, що дизайн — це, насамперед, користь та зручність, а не лише красиві картинки. Цікаво також і те, що «Цифрова держава» є результатом колаборації. Задля спільної мети об’єдналися агенції Fedoriv та Spiilka, а для створення унікальних інклюзивних шрифтів був залучений Дмитро Растворцев».
Проєкт виділили також UX Team Lead у Wix і DeviantArt Ліна Кононенко та дизайнер додатку Bird Арсеній Фещенко. «Дизайн може працювати на різних масштабах: вулиця, район, місто. «Дія» – це додаток масштабу країни. І його дію зможемо відчути на собі вже найближчим часом. Spiilka і Fedoriv, браво!», – каже Арсеній.
Книга «Знак. Українські товарні знаки 1960–1980»
У жовтні видавництво IST Publishing випустило книгу «Знак. Українські товарні знаки 1960–1980». Над нею працювали дизайнерки Уляна Биченкова, Ніка Кудінова та Альона Соломадіна, які об’єдналися у колектив У,Н,А. Книга присвячена історії українського графічного дизайну, зокрема галузі корпоративної ідентичності часів відлиги, застою та перебудови.
«Ця книга — цінний впорядкований архів українських товарних знаків, знахідок, процесів роботи, використання матеріалів тощо. Таке візуальне дослідження допомагає змістовніше вивчити коріння українського комерційного дизайну, його графічну мову, підходи, та подумати над тим, як це надбання може вплинути на пошуки сучасної української ідентичності в дизайні», — кажуть Катерина Королевцева, Дмитро Цапко, Ліна Якобчук та Сергій Шах із TS/D Agency.
«У книзі художники використовували для створення логотипів підручні засоби. Вони і зараз виглядають сучасно», – додають дизайнери MacPaw Юрій Гусинський, Макс Кукурудзяк та Дарія Поліщук.
Графічні дизайнерки Уляна Биченкова, Ніка Кудінова, Альона Соломадіна
Альтернативний логотип Києва
Дизайнери Дмитро Буланов та Катерина Яцушек створили альтернативний логотип Києва з каштановим листом. Ініціював ідею оновлення міської айдентики засновник школи Projector Олександр Трегуб.
«Проєкт цікавий тим, що виник з чистої ідеї та ініціативи однієї людини — без замовників та зайвих обговорень. Але, як і попередні два проєкти, також через колаборацію. Олександр Трегуб помітив, що «офіційне» лого Києва недієспроможне і згадав про каштан, який завжди був поруч — на вулицях, вивісках, жетонах метро», – розповідає команда TS/D Agency.
Зліва направо: Дмитро Буланов, Олександр Трегуб, Катерина Яцушек
«Те, що Київ – каштан, знали всі. Але ніхто не робив. А Саша Трегуб, Діма Буланов і Катя Яцушек зробили. У Києва тепер є акуратний стильний логотип. І на підході шрифт, – каже Арсеній Фешенко. – Якщо я навіть купив шкарпетки з цим логотипом – він досить хороший. Як тебе не любити, Мій».
«Він сміливий і крутий», – додає співзасновник Banda Єгор Петров.
Варіанти написання назви міста двома мовами
«Замість того, щоб іти в державні кабінети, починати обговорення у фейсбуці чи (простигосподи) влаштовувати конкурси, Саша Трегуб просто взяв і зробив, – додають у TS/D Agency. – Гарний приклад того, що коли тобі щось не подобається — ти йдеш і змінюєш це (паралельно об’єднуючи людей однією ідеєю)».
Ідею нового логотипу підхопили локальні бренди і створили футболки, світшоти, значки та блокноти з каштановим листом. А нещодавно стало відомо, що проєкт матиме продовження — Дмитро Растворцев створює варіативний шрифт Kyiv Type. Команда вважає, що він не тільки відображатиме характер міста, але й розповідатиме його історію та філософію.
Ілюстрації для Coca-Cola
Українська ілюстраторка Тетяна Якунова створила зображення для літньої серії банок Coca-Cola. «Круто, коли бачиш ілюстрації просто на вулиці на холодильниках та банках, а потім виявляється, що це зроблено українською колегою, яку я ще й добре знаю особисто», – ділиться Варвара Перекрест.
Ілюстрації Тетяни Якунової для Coca-Cola
Книга «Soviet Modernism. Brutalism. Post-Modernism. Buildings and Structures in Ukraine 1955-1991»
Фотокнигу з комплексним дослідженням повоєнної радянської архітектури в Україні видали «Основи». Автори «Soviet Modernism…», фотограф Олексій Биков і дослідниця Євгенія Губкіна, провели масштабне дослідження повоєнної радянської архітектури. Вони об’їздили Україну в пошуках об’єктів модернізму, задокументували будівлі в їхньому сучасному стані, працювали в архівах і спілкувалися з архітекторами, щоб дослідити історію створення. Врешті їм вдалося створити книгу, яка змушує переосмислити післявоєнну радянську архітектуру, відзначають у MacPaw.
«Soviet Modernism. Brutalism. Post-Modernism. Buildings and Structures in Ukraine 1955-1991» – дуже круте видання. У ньому багато свого, справжнього, не позиченого у когось, а нашого, сьогоденного. Хочеться більше таких проєктів, які створюють свій, український дизайн», – каже співзасновник Banda Єгор Петров.
Реставрація «Тарілки» та книга Balcony Chic
«Якщо говорити про урбан-дизайн, то найцікавішими для мене стали проєкт реставрації та розвитку «Тарілка» і вихід книги «Balcony Chic» від видавництва «Основи», – каже Ліна Кононенко.
Архітектори Слава Балбек та учасник ініціативи SaveKyivModernism Олексій Биков представили проєкт з відновлення київської «Літаючої Тарілки» на Либідській цьогоріч у травні. Він передбачає створення у будівлі сучасного культурного центру.
«Balcony Chic» — це альбом з фотографіями українських балконів. Його автор Олександр Бурлака — художник, архітектор, працює у сфері інсталяції, фотографії та експозиції. За пів року він зняв півтори тисячі балконів, а для публікації обрав близько сотні знімків. У книзі автор роздумує над унікальним архітектурним феноменом та розповідає історію його зародження і трансформації. Книгу випустило видавництво «Основи» англійською мовою.
Ілюстрації до поетичної збірки «Оптика Бога»
Серед найяскравіших проєктів року з точки зору ілюстрації Варвара Перекрест виділила чергову співпрацю творчої майстерні «Аґрафка» та «Видавництва Старого Лева». Цього разу Андрій Лесів та Романа Романишин створили ілюстрації до поетичної збірки Мар’яни Савки «Оптика Бога».
«Мені завжди подобається, що засновники творчої майстерні «Аґрафка» продовжують експериментувати з друкованими та інтерактивними ефектами і видавці їх у цьому підтримують, що буває досить рідко», – каже Варвара Перекрест.
Зображення: Аґрафка
Bird
Додаток для оренди житла Bird дизайнер Арсеній Фещенко та розробник Євгеній Панчешний створили у 2018-му, а цьогоріч він отримав дві міжнародні нагороди Red Dot Awards в категоріях Interface & User Experience та Apps. Головною особливістю сервісу команда вважає влучне відображення усіх квартир на темній футуристичній 3D-мапі Києва та пташку-помічника, що допомагає знайти житло.
Ліна Кононенко вважає Bird найяскравішим українським проєктом у 2019: «Дуже круто спостерігати, як з ініціативи дизайнера виріс настільки цікавий продукт, – каже Ліна. – Визнання від великої кількості користувачів, дві нагороди Red Dot, стратегія просування і швидкий розвиток продукту — все це, на мій погляд, робить Bird головним проривом року».
«Це одна з небагатьох великих аплікацій з анімованим інтерфейсом від українських розробників», – додає Антон Пінкевич.
Серія роликів для OLX
Banda та Family Production цьогоріч зняли серію відеороликів для ОLX Доставки. У них команда спробувала розповісти, чому сервіс — найкращий спосіб укласти безпечну угоду на OLX. Креативники обрали стратегію «OLX Доставка — це гарантія серйозності угоди». Щоб втілити її, команді довелося «згадати вікову мудрість про те, що все пізнається у порівнянні» і вони стали вигадувати всі можливі види серйозної поведінки.
«Banda показала себе і в цьому році. Вони роблять дійсно круті стратегії для брендів. Мені дуже сподобалася їхня серія роликів для OLX. Вітаю команду з усіма нагородами, вони їх заслужили», – каже Антон Пінкевич.
Ілюстрації для Projector.Online
«Свіже, нове, круте виділяється з усього навколо. Дуже подобається цей проєкт», – каже Варвара Перекрест про ілюстрації для школи Projector.online. Їх створили співзасновниці студії «Сері/граф» Анна Іваненко та Женя Полосіна.
«Студенти і студентки мають різні цілі і способи навчання, хтось сидить за лептопом наодинці, а хтось збирається подивитись лекцію компанією друзів, – презентують свою роботу авторки. – Власне на різності персонажів і побудовано візуальну концепцію проєкту. Вони взаємодіють між собою, спілкуються і проводять разом час незалежно від того, хто з якого світу».
Ілюстрації для інформаційної кампанії Coca-Cola
У найяскравіші проєкти року Варвара Перекрест також додає айдентику інформаційної кампанії від Coca-Cola: «Класні персонажі, хороша мета та ще й для дитячої аудиторії, а заразом і дорослої». Ілюстрації для проєкту створила Анна Сарвіра. Кожен із її персонажів розкриває певну екологічну проблему та шляхи її вирішення.
Нова айдентика Музею Ханенків
Шрифтовий дизайнер Кирило Ткачов виділив також нову айдентику київського Музею Ханенків. Її створили студенти школи Projector, а курували проєктом дизайн-директори Spiilka Володимир Смирнов та Анастасія Жеребецька і засновник Projector Олександр Трегуб.
«Богдан і Варвара. Захід та Схід. Минуле й теперішнє. І все це гармонійно живе під одним дахом. Це музей дуальності. Зрозумівши це, ми сформували в наш головний меседж: музей Ханенків — це музей, що об’єднує», – розповіли про проєкт автори Данило Нестерович, Ольга Бакан, Євген Чугуєвець та Анастасія Лутова.
Джерело: Telegraf.design
0 комментариев
Добавить комментарий