Автор матеріалу: Оксана Мороз, засновниця ініціативи «Як не стати овочем»
Індустрія створення несправжніх акаунтів в Facebook (ботів) обросла міфами. Наприклад, що для їх створення потрібні «сакральні» технології або, що це надприбутковий бізнес. Спробую розвінчати фінансовий міф. Для цього я проаналізувала поширені типи ботрумів і те, скільки вони можуть коштувати.
Ботрум — це сукупність штучних акаунтів (ботів), програм для їх створення і роботи, людей, які ними керують. Існує три основні типи ботрумів.
Тип 1. Біржа — системи автоматичної накрутки залученості
Власником такого ботруму може стати кожен. Потрібно лише знайти в Google оптимальний варіант. Задаєте пошук «біржа лайків», «накрутка лайків facebook/Instagram». Обираєте один з варіантів та слідуєте інструкції на сайті. Вона доволі проста. Потрібно зареєструватися, поповнити баланс, сформувати завдання. Дати посилання на пост, який потрібно розкрутити та вказати кількість уподобань, поширень, підписників, які вам потрібні. Далі чекаєте і отримуєте «популярність». Деякі біржі декларують, що всі взаємодії з постом виконують живі люди. Інші відразу говорять про ботів чи просто мовчать про природу лайків.
- Як організувати: нічого крім Google та грошей не потрібно.
- Скільки коштує: бюджет напряму залежать від кількості замовленної залученості (вподобання, поширення, коментарі). Асортимен великий: можна купувати підписників, лайки на коментарі, перегляди відео тощо. Ціна одного лайку біля 0,5−2 грн, поширення 1−3 грн. При оптових замовленнях діє система знижок.
- Обмеження: на кожній біржі є своє обмеження, але це найбільш масовий інструмент. Якщо потрібно 10 тис. підписників за ніч, 20 тис. лайків під постом — це біржі. Вони не працюють або дуже погано працюють з коментарями. Проте всі дії, які не потребують тексту, виконують.
- Яка ефективність: для формування інформаційного поля — нульова, для демонстрації популярності - хороша. За символічні гроші ви отримуєте швидкий результат та видиму популярність.
- Як розпізнати: за якістю акаунтів, які взаємодіють. Це дуже примітивні боти: не заповнені профілі, тільки аватарки, заповнений профіль та стрічка в одних репостах. Серед них трапляються росіяни та представники інших країн Рунету. На зовсім дешевих біржах, присутні боти зі всього світу.
Тип 2. Частково автоматизований ботрум
Варіацій цієї категорії може бути безліч. Хтось налагодив автоматизовані процеси створення ботів. Інші роблять акцент на автоматизації взаємодії з постом та його популяризацією — лайки, коментарі, репости. Проте повного циклу немає і доводиться шукати компроміси. Особливо коли потрібно показати результат в 10 тисяч лайків/коментарів/репостів під одним постом.
- Як організувати: в таких ботрумах є дві одинаково важливі складові - технічна та людська. Технічна — це наявність свого чи аутсорс програмного забезпечення, яке дозволяє створити, прокачати, управляти акаунтами. Як правило, у даного типу є тільки блок розгонки інформації. Самі ж акаунти купуються і вони поганої якості.
Щоб боти ставали схожі на людей, а їх взаємодія з постом давала йому додаткове охоплення, акаунти потрібно прокачувати. Писати пости, нарощувати аудиторію, взаємодіяти з дописами друзів. Для цього не достатньо тільки мати функціональне програмне забезпечення. Потрібен ще й бек-офіс (людей, які збирають бази даних). Він формує хороші бази донорів фото, текстів і картинок постів, перевіряє якість акаунтів.
Це додаткові люди і гроші. Тому якістю акаунтів жертвують, оптимізуючі витрати. Все обмежується базовою прокачкою. Максимум обирають невелику групу акаунтів, які покращують вручну і використовують для коментування.
Люди в такому типі ботрумів потрібні для написання всіх текстів — коментарів, коротких підводок до репостів та самих постів. Також, вони здійснюють ті дії, які не автоматизовані (наприклад, публікують пости).
- Скільки коштує: вартість технічної сторони стартує від $5 тис. на місяць. Людської від $10 тис. Конфігурація завжди індивідуальна, а місячні витрати можуть коливатися в межах $15−20 тис.
- Обмеження: в кількості залучень, які може продукувати ботрум. Як правило, це не більше 1−2 тисячі під одним постом. Якщо потрібно більше — йдуть на біржі чи до інших ботрумів.
- Яка ефективність: мінімальна. Більшість акаунтів такі ж пусті як і на біржах. Проте є частина, яка має кращу ступінь прокачки і своїми діями нарощує охоплення для посту. Завдяки 1 лайку допис додатково можуть побачити 10−20 людей.
- Як розпізнати: переважна більшість акаунтів має мінімум інформації, постів, багато репостів та немає особистих фото. Під постами в їх стрічці немає взаємодій.
Тип 3. Автоматизований ботрум
Цей тип виник порівняно нещодавно, з 2017−2018 року. У ньому переважну більшість всіх процесів здійснює програма. Від створення акаунтів і доведення їх до вигляду живих людей, до розгонки інформації на обрані цільові аудиторії. Таких організацій одиниці. Причин цьому три:
1. Експертиза. Глибоке розуміння соціальних мереж з їх алгоритмами та дірками можливостей. Розуміння і вміння написати код, який все це обійде.
2. Гроші на команду, сервери тощо. Це десятки тисяч доларів на місяць. До них додається вартість команди бек-офісу, яка готує бази, пише тексти, аудіює якість акаунтів.
3. Нерозуміння вірусмейкерами та замовниками різниці між ефективністю бірж за $100 та цих складних форм.
- Скільки коштує: середньомісячна вартість обслуговування такого ботруму починається від $25−30 тис. Точний розмір залежить від кількості акаунтів та проектів, які ведуться.
- Обмеження: можливості роботи таких ботрумів на порядок більші ніж попереднього типу, проте менші ніж більшості бірж.
- Ефективність: висока. Наприклад, лайк акаунту такого типу може додати до охоплення поста 30−50 переглядів.
- Як розпізнати: не спеціалісту — важко. Акаунти схожі, а інколи, кращі за живих людей. Проте питома вага кейсів з роботою ботрумів третього типу, в загальному інформаційному полі, мала.
Штучну популярність політиків, інформаційні атаки та робота з їх наслідками — все це продукують переважно ботруми 1 та 2 типу. Працюють за недорого та неефективно. Сліди їх роботи явні та помітні для кожного, хто поцікавиться. Проте вони добре імітують «популярність». Як тільки ви бачите пост з такою розгонкою — прискіпливо перевіряйте інформацію, яку він транслює.
Джерело: nv.ua
0 комментариев
Добавить комментарий