Як стати професійним кіберспортсменом?
Я почав серйозно грати в Counter-Strike у сьомому класі. Мені дуже подобався оригінальний Counter-Strike, до цього додалися й амбіції: Хотілося не просто грати, а грати краще за однокласників.
Коли я починав грати, епоха комп’ютерних клубів уже відійшла, всі вже грали з дому. Близько року я активно грав сам і в мережі, а тоді дізнався, що у Києві проводять змагання з Counter-Strike. Остаточно мене захопило, коли я потрапив на перший турнір: виявляється, є люди, які займаються цим серйозно. Звичайно, перші два матчі я програв. Але почав присвячувати грі дедалі більше часу, збирати перші аматорські команди.
Ми зібрали кілька команд, постійно тренувалися та відсіювали слабших гравців. Із часом, коли ми вийшли на стабільний склад і результати, нас помітила організація, яка вирішила вкласти у команду гроші. Вони побачили, що є сенс вкласти кошти у перспективних гравців, які можуть вирости, і надали умови для тренування та зарплату.
Коли з’явилося відчуття, що це те, чим я міг би заробляти на життя? У 2010 році у світі було буквально кілька професійних команд із Counter-Strike – у Швеції, Данії тощо. В Україні та навколишніх країнах на професійному рівні команди ще ніхто не вів: заробляти на цьому стабільно навряд чи можна було. Тому спочатку я думав не про заробіток, а про те, щоб грати й перемагати. Коли це почало приносити гроші, це був ніби приємний додаток: «О, ЗА ЦЕ ЩЕ Й ГРОШІ ДАЮТЬ!»
Пам’ятаю першу зарплату. Коли навчаєшся в університеті і взагалі не маєш грошей, це було дуже приємно. 250 доларів у 2014 році - це були непогані гроші. До цього, щоправда, отримували призові – 100-200 доларів за перемогу на турнірі.
Після закінчення університету я був на роздоріжжі: треба було вирішити, що далі робити зі своїм життям. У мене були моменти, коли я тривалий період не грав. Певний час думав про те, щоб займатися чимось іншим.
Та за останні кілька років в індустрії відбулися величезні зміни. У 2012 році вийшла нова версія гри, Counter-Strike: Global Offensive. Після цього спільнота отримала єдиний майданчик для змагань у дисципліні Counter-Strike. ТОЖ ЛЮДИ, ЯКІ СЬОГОДНІ ПРИХОДЯТЬ У КІБЕРСПОРТ, ЗНАЮТЬ, ЩО МОЖУТЬ ЗАРОБЛЯТИ ЦИМ НА ЖИТТЯ. Ти розумієш, що вкладений у гру час може не бути витраченим даремно.
Про кіберспортсменів є багато стереотипів. Але є й такі, з якими я згоден. Більшість кіберспортсменів справді соціопати, їм складно адаптуватися у суспільстві. Звичайно, це не всі гравці у Counter-Strike, але середньостатистичний гравець має проблеми із взаємодією з іншими людьми. Зрештою, це й зрозуміло: багато часу доводиться бути на самоті перед комп’ютером.
Особливості роботи
У середньому я витрачаю на тренування в Counter-Strike щонайменше 8 годин на день 6 днів на тиждень.
Зазвичай це шість-сім годин командних тренувань та одна-дві години теоретичних занять. Виходить близько дев’яти годин на день, але є гравці, які тренуються й по дванадцять годин.
Командні тренування ми називаємо «праки» – граємо у мережі з іншими командами, імітуємо таким чином виступи. На теорії ми заходимо вп’ятьох на сервер і говоримо про тактику: що ми хочемо бачити у своїй грі, що треба виправити, чого додати; радимося з тренером, якщо у команді він є. Решта часу – це індивідуальні тренування. Тут ти просто тренуєш техніку або граєш «мікси» – з іншими гравцями. Це вже індивідуальна історія: хтось може виділяти на це 5-6 годин часу, а хтось по мінімуму.
На тиждень є принаймні один вихідний, інколи може бути 2 - як пощастить. Окрім того, є змагання, графік яких постійно оновлюється. Наприклад, у топових команд світу постійно проходять живі змагання, вони можуть літати на турнір з призовими у кілька сотень тисяч доларів ледве не кожні два тижні. У решти команд більшість турнірів відбувається у мережі: ігри можуть бути щодня, а може кілька тижнів нічого не бути. Тобто графік ненормований, ти зазвичай не знаєш, що буде із зайнятістю.
Я перетворив хобі на професію. Звичайно, через це складно отримувати задоволення від гри, як це було у школі. Тоді я міг робити все, що хочу. Зараз треба думати про те, що від моєї гри залежить рівень життя.
До того ж, коли це переходить у професію, з’являються контракти. По-перше, ти повинен відпрацьовувати термін угоди в команді – зазвичай це від пів року до трьох років. По-друге, ти маєш грати у команді з тими, з ким, може, й не хочеш грати.
Я досі отримую кайф від гри. Якби мені це не подобалося, я б цим не займався. Думаю, я міг би знайти собі іншу роботу. Та навіть у сфері кіберспорту я міг би бути корисний: галузі цінують людей, які знають її зсередини. Якщо мене влаштовуватиме професійне зростання, я можу грати ще щонайменше до 30 років. Якщо ні, то є очевидний варіант стати тренером, тому що відчуваю в собі до цього хист. Також можна працювати у структурі клубу, брати на себе обов’язки менеджера. А ще активно розвивається кіберспортивна аналітика, це також варіант.
Дохід
У професійних кіберспортивних командах гравці отримують заробітну платню. Зараз моя місячна зарплата становить 1000 доларів. Це те, що я отримую стабільно. Окрім того, є призові, з яких я отримую 80-85%, а решту віддаю роботодавцеві. Це залежить від кількості турнірів і призових фондів, але бувало, коли отримували й додаткові півтори тисячі доларів. У середньому – близько 500 доларів.
НАСКІЛЬКИ Я ЗНАЮ, У ДИСЦИПЛІНІ COUNTER-STRIKE: GO ПРОФЕСІЙНІ ГРАВЦІ ОТРИМУЮТЬ У КОМАНДАХ ВІД 500 ДО 2 000 ДОЛАРІВ НА МІСЯЦЬ. Але топові кіберспортсмени мають індивідуальні контракти, за якими можуть мати ставку й у кілька десятків тисяч доларів. В Україні та сусідніх країнах є люди, які отримують від 20 000 доларів. Зрозуміло, що у США це все множиться в рази.
У DOTA 2 ВСЕ ПРИБЛИЗНО ТАК САМО: є топи, які отримують дуже багато, і є команди середнього рівня, де гравці отримують від 500 доларів на місяць. В Україні та Росії є шість-вісім команд, у яких люди мають щомісяця по 1 500-2 000 доларів. Але в цій дисципліні є свої особливості: менше турнірів для команд середнього рівня, а отже, й менше можливостей показати себе; відповідно, менше організацій підтримують молоді команди і дають їм можливість прогресувати.
У FIFA ВСЕ ГІРШЕ, ЦЕ МЕНШ ПОПУЛЯРНА ДИСЦИПЛІНА. Не знаю, які зарплати у топових «фіферів», але грошей там точно значно менше. В Україні найбільш популярні CS і DOTA, в інших іграх себе важко проявити. Але за кордоном активно розвиваються нові дисципліни – насамперед Fortnite з мільйонними призовими.
Мені на життя заробітку вистачає. До того ж у мене просто немає часу на те, щоб брати якісь додаткові роботи. Якщо ти хочеш чогось досягнути, треба присвячувати цьому увесь свій час. Раніше знаходив час на інші ігри, грав у Dota 2. Але сьогодні намагаюся проводити вільний час подалі від комп'ютера.
Витрати
У мене одна стабільна стаття видатків - їжа. Найчастіше їм удома, виходжу в супермаркет по готову їжу. Інколи виходжу в кафе. Інколи мама щось передає, тому що живе поряд. Зазвичай на місяць на ці витрати йде не більше як 300 доларів.
У мене є квартира, за оренду житла платити не потрібно. На транспорт я майже не витрачаю, тому що працюю вдома. Якщо треба кудись виїхати, їду на маршрутці. На таксі – тільки якщо поспішаю. У вихідні можу вийти десь погуляти з друзями в центрі.
Ще частину грошей закладаю на кишенькові витрати: доларів 200-300 на місяць просто десь зникає. То на відпочинок, то на одяг.
З подорожами складно, тому що розпланувати вільний час не вдається через нестабільний графік.
Источник: the-village.com.ua
0 комментариев
Добавить комментарий