Словник мобільного аналітика. Частина 1

  • 19 октября, 12:01
  • 4613
  • 0

Ми зібрали в одній статті необхідний лексичний мінімум для розробників, маркетологів і аналітиків мобільних додатків. В цій частині представлені основні терміни з маркетингу та аналізу аудиторії.

Для швидкого пошуку натисніть Crtl + F і введіть ключове слово.

Маркетинг

Загальні маркетингові терміни, які знадобляться в мобільній аналітиці.

Воронка продажів (conversion funnel) - модель, яка відображає шлях клієнта: від першого знайомства з продуктом до його покупки.

приклад:

Клієнт бачить рекламний банер додатку - клацає по ньому і переходить в Google Play або App Store - читає опис і дивиться скріншоти, приймає рішення - скачує додаток - здійснює внутрішні покупки або купує платну версію.

Когорта - група користувачів, об'єднаних спільною ознакою: за датою реєстрації, першою транзакцією або джерелом трафіку.

Словник мобільного аналітика. Частина 1

Когортний аналіз - аналіз групи користувачів (когорти), об'єднаних загальною ознакою.

приклад:

Когорта «прийшли з соцмережі #2» платить більше, ніж когорта «прийшли з соцмережі #1».

Висновок: рекламний бюджет вигідніше витрачати на другу соціальну мережу, так як у нього більш платоспроможна аудиторія.

Конверсія - частка відвідувачів від загального числа, які здійснили цільову дію, - наприклад, скачали додаток, купили підписку, або активували промокод.

приклад:

Банер з рекламою додатка побачили 500 осіб. З них десять завантажили додаток. Конверсія - 2%.

Крос-промо, спільне просування (Cross Promotion) - спільна рекламна кампанія декількох брендів або різних продуктів одного бренду для залучення нової аудиторії та економії рекламного бюджету.

приклад:

Спільна бонусна програма авіакомпанії і мережі готелів. Або видавець рекламує свою новинку в інших іграх, які видає.

важливо:

На відміну від партнерського маркетингу, мета крос-промо - не отримання грошової винагороди за залучених клієнтів, а реклама власного бренду або продукту.

Лід - потенційний клієнт, з яким встановлено контакт.

приклад:

Людина, яка відкрила сайт - відвідувач. А відвідувач, який залишив свою адресу електронної пошти - лід.

Мотивований трафік - потік користувачів, які отримують винагороду за свою активність в додатку: за його установку, створення аккаунта і так далі. Винагорода може бути грошовою або нематеріальною.

приклад:

Безкоштовна мобільна гра пропонує користувачеві завантажити інший додаток в обмін на внутрішньоігрову валюту.

Органічний трафік - потік користувачів, які дізналися про програму природним шляхом: наприклад, за допомогою пошуку в магазині додатків або за рекомендацією друзів.

Партнерський маркетинг (Affiliate) - спосіб поширення продукту, в якому партнер, що привернув клієнта, отримує частину прибутку.

приклад:

Блогер прорекламував додаток і отримує 3% з покупки щодо його персонального промо-коду.

Ретаргетинг - технологія, що дозволяє рекламувати продукт тим користувачам, які вже з ним знайомі. Наприклад, встановлювали додаток раніше.

приклад:

Випустивши глобальне оновлення свого додатку, розробник починає рекламувати нову версію серед тих користувачів, які вже використовували стару версію, але видалили її.

Реферальна система (Referral system) - грошове або нематеріальне заохочення користувачів за залучення нових користувачів.

приклад:

Фітнес-додаток дарує Premium-підписку за залучення трьох нових користувачів по реферальному посиланню.

Таргетинг- технологія, що дозволяє показувати рекламу тільки цільовій аудиторії за заданими критеріями. Допомагає заощадити рекламний бюджет - скоротити кількість показів незацікавленим користувачам.

приклад:

Розробники англо-українського словника для Android запустили таргетингову рекламу. Для цього були використані критерії «ОС: Android», «Вік: від 23», «Мова: українська».

Унікальний користувач - користувач додатку, що володіє унікальними характеристиками (IP-адреса, cookies, дані реєстрації).

A/B-тест - інструмент для перевірки маркетингових гіпотез на користувачах, коли одній групі показується одне оголошення, а другий - інше.

приклад:

Розробник програми для туристів хоче дізнатися, яке зображення краще вставити в оголошення. Тоді одній групі користувачів він став показувати рекламу з Ейфелевою вежею, а інший - з Пірамідою Хіопса. З'ясувалося, що на оголошення з вежею клікали в два рази частіше.

важливо:

Тести проводяться одночасно, щоб знизити вплив зовнішніх чинників: наприклад, дня тижня і часу доби.

CTA, Call to Action (Заклик до дії) - графічний елемент, мотивуючий користувача до дії - реєстрації, покупки, оформлення заявки.

приклад:

Кнопка «Хочу Premium!» на сторінці про преміальну версію додатка.

DMP, Data Management Platform (Система управління даними користувачів) - програма для рекламодавців, що дозволяє збирати, зберігати і систематизувати дані про користувачів першого, другого і третього порядку для подальшого їх використання при налаштуванні таргетингової реклами.

GDPR, General Data Protection Regulation - міжнародний стандарт правил обробки персональних даних, прийнятий 25 травня 2018.

Аналіз аудиторії

Показники, що описують поведінку користувачів всередині програми.

CR, Churn Rate або Attrition Rate (Відтік користувачів) - характеристика, що показує частку користувачів від загальної клієнтської бази, які перестали користуватися додатком за період часу.

приклад:

Першого вересня в додатку було 1000 користувачів (C1). За вересень додаток видалили 80 користувачів. В кінці місяця залишилося 920 користувачів (C2).

CR = (C1 - C2) / C1 * 100%.

CR = (1000 - 920) / 1000 * 100% = 8%.

DAU / WAU / MAU (daily / weekly / monthly active users) - кількість унікальних користувачів за день, тиждень, місяць.

приклад:

Упродовж серпня додаток відкривали сто чоловік щодня.

DAU = 100; WAU = 700; MAU = 3100. 

важливо:

Навіть якщо користувач відкриє додаток десять разів на день, вважатися буде тільки перший запуск.

Lifetime - скільки днів додаток було встановлено на пристрої користувача.

Sticky Factor - показник регулярності використання програми.

приклад:

За день додаток відкрили 100 унікальних користувачів ( DAU ), а за місяць - 3400 (MAU).

Sticky Factor = DAU / MAU * 100%.

Sticky Factor = 100/3400 * 100% = 3%.


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий

IT Новости

Смотреть все