Ми зібрали в одній статті необхідний лексичний мінімум для розробників, маркетологів і аналітиків мобільних додатків. В цій частині представлені основні терміни з маркетингу та аналізу аудиторії.
Для швидкого пошуку натисніть Crtl + F і введіть ключове слово.
Маркетинг
Загальні маркетингові терміни, які знадобляться в мобільній аналітиці.
Воронка продажів (conversion funnel) - модель, яка відображає шлях клієнта: від першого знайомства з продуктом до його покупки.
приклад:
Клієнт бачить рекламний банер додатку - клацає по ньому і переходить в Google Play або App Store - читає опис і дивиться скріншоти, приймає рішення - скачує додаток - здійснює внутрішні покупки або купує платну версію.
Когорта - група користувачів, об'єднаних спільною ознакою: за датою реєстрації, першою транзакцією або джерелом трафіку.
Когортний аналіз - аналіз групи користувачів (когорти), об'єднаних загальною ознакою.
приклад:
Когорта «прийшли з соцмережі #2» платить більше, ніж когорта «прийшли з соцмережі #1».
Висновок: рекламний бюджет вигідніше витрачати на другу соціальну мережу, так як у нього більш платоспроможна аудиторія.
Конверсія - частка відвідувачів від загального числа, які здійснили цільову дію, - наприклад, скачали додаток, купили підписку, або активували промокод.
приклад:
Банер з рекламою додатка побачили 500 осіб. З них десять завантажили додаток. Конверсія - 2%.
Крос-промо, спільне просування (Cross Promotion) - спільна рекламна кампанія декількох брендів або різних продуктів одного бренду для залучення нової аудиторії та економії рекламного бюджету.
приклад:
Спільна бонусна програма авіакомпанії і мережі готелів. Або видавець рекламує свою новинку в інших іграх, які видає.
важливо:
На відміну від партнерського маркетингу, мета крос-промо - не отримання грошової винагороди за залучених клієнтів, а реклама власного бренду або продукту.
Лід - потенційний клієнт, з яким встановлено контакт.
приклад:
Людина, яка відкрила сайт - відвідувач. А відвідувач, який залишив свою адресу електронної пошти - лід.
Мотивований трафік - потік користувачів, які отримують винагороду за свою активність в додатку: за його установку, створення аккаунта і так далі. Винагорода може бути грошовою або нематеріальною.
приклад:
Безкоштовна мобільна гра пропонує користувачеві завантажити інший додаток в обмін на внутрішньоігрову валюту.
Органічний трафік - потік користувачів, які дізналися про програму природним шляхом: наприклад, за допомогою пошуку в магазині додатків або за рекомендацією друзів.
Партнерський маркетинг (Affiliate) - спосіб поширення продукту, в якому партнер, що привернув клієнта, отримує частину прибутку.
приклад:
Блогер прорекламував додаток і отримує 3% з покупки щодо його персонального промо-коду.
Ретаргетинг - технологія, що дозволяє рекламувати продукт тим користувачам, які вже з ним знайомі. Наприклад, встановлювали додаток раніше.
приклад:
Випустивши глобальне оновлення свого додатку, розробник починає рекламувати нову версію серед тих користувачів, які вже використовували стару версію, але видалили її.
Реферальна система (Referral system) - грошове або нематеріальне заохочення користувачів за залучення нових користувачів.
приклад:
Фітнес-додаток дарує Premium-підписку за залучення трьох нових користувачів по реферальному посиланню.
Таргетинг- технологія, що дозволяє показувати рекламу тільки цільовій аудиторії за заданими критеріями. Допомагає заощадити рекламний бюджет - скоротити кількість показів незацікавленим користувачам.
приклад:
Розробники англо-українського словника для Android запустили таргетингову рекламу. Для цього були використані критерії «ОС: Android», «Вік: від 23», «Мова: українська».
Унікальний користувач - користувач додатку, що володіє унікальними характеристиками (IP-адреса, cookies, дані реєстрації).
A/B-тест - інструмент для перевірки маркетингових гіпотез на користувачах, коли одній групі показується одне оголошення, а другий - інше.
приклад:
Розробник програми для туристів хоче дізнатися, яке зображення краще вставити в оголошення. Тоді одній групі користувачів він став показувати рекламу з Ейфелевою вежею, а інший - з Пірамідою Хіопса. З'ясувалося, що на оголошення з вежею клікали в два рази частіше.
важливо:
Тести проводяться одночасно, щоб знизити вплив зовнішніх чинників: наприклад, дня тижня і часу доби.
CTA, Call to Action (Заклик до дії) - графічний елемент, мотивуючий користувача до дії - реєстрації, покупки, оформлення заявки.
приклад:
Кнопка «Хочу Premium!» на сторінці про преміальну версію додатка.
DMP, Data Management Platform (Система управління даними користувачів) - програма для рекламодавців, що дозволяє збирати, зберігати і систематизувати дані про користувачів першого, другого і третього порядку для подальшого їх використання при налаштуванні таргетингової реклами.
GDPR, General Data Protection Regulation - міжнародний стандарт правил обробки персональних даних, прийнятий 25 травня 2018.
Аналіз аудиторії
Показники, що описують поведінку користувачів всередині програми.
CR, Churn Rate або Attrition Rate (Відтік користувачів) - характеристика, що показує частку користувачів від загальної клієнтської бази, які перестали користуватися додатком за період часу.
приклад:
Першого вересня в додатку було 1000 користувачів (C1). За вересень додаток видалили 80 користувачів. В кінці місяця залишилося 920 користувачів (C2).
CR = (C1 - C2) / C1 * 100%.
CR = (1000 - 920) / 1000 * 100% = 8%.
DAU / WAU / MAU (daily / weekly / monthly active users) - кількість унікальних користувачів за день, тиждень, місяць.
приклад:
Упродовж серпня додаток відкривали сто чоловік щодня.
DAU = 100; WAU = 700; MAU = 3100.
важливо:
Навіть якщо користувач відкриє додаток десять разів на день, вважатися буде тільки перший запуск.
Lifetime - скільки днів додаток було встановлено на пристрої користувача.
Sticky Factor - показник регулярності використання програми.
приклад:
За день додаток відкрили 100 унікальних користувачів ( DAU ), а за місяць - 3400 (MAU).
Sticky Factor = DAU / MAU * 100%.
Sticky Factor = 100/3400 * 100% = 3%.
0 комментариев
Добавить комментарий